کد خبر: ۱۰۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
نماینده دوره پیشین مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حداقل حقوق تعیین شده برای کارگران باید افزایش پیدا کند، گفت: اینکه ما به دنبال این هستیم تا کوچک ترین نیازهای خود را از طریق واردات برطرف کنیم باعث خواهد شد تا موج تعطیلی تمامی کارخانه‌ها داخل کشور را به ورطه تعطیلی بکشاند.

الیاس طاهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نقش اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی را جامعه کارگری ایفا میکند چرا که نگاه اقتصادی مقاومتی نگاهی درون زا و به توانایی های داخل است و خب طبیعتا نیروی انسانی یکی از منابع اصلی داخلی ما در کشور محسوب می‌شود که می توانند با خلاقیت و توانایی‌های خود کشور را در سیدن به اهداف متعالی کمک کنند.

وی با توجه به فاصله طبقاتی شدیدی که در جامعه وجود دارد، بیان داشت: مسئولین باید توجه بیشتری به کارگران و قشر ضعیف جامعه داشته باشند و تحول جدیدی در بخش حقوق و مزایای کارگران ایجاد شود چراکه بیش از نیمی از جمعیت فعال کشور شامل خانواده‌ها کارگری می‌شود و قطعا این قشر تاثیر گذارترین افراد در تحقق اقتصاد مقاومتی خواهند بود به همین خاطر مسئولین امر باید بطور قاطعانه جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرند و توجه ویژه‌ای را برای کارگران و قشر ضعیف جامعه قائل شوند.

 نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه در حال حاضر حداقل حقوق تعیین شده برای کارگران جوابگوی مخارج آن‌ها نیست، اظهار داشت: میزان حداقل دستمزدها را باید بر اساس واقعیت‌هایی که در سطح جامعه وجود دارند تعیین کرد و فکر میکنم در شرایط فعلی حقوق 3 میلیون تومان در ماه بتواند جوابگوی نیازهای طبیعی یک خانواده کارگری باشد.

طاهری با بیان اینکه برای افزایش حقوق کارگران، کارفرمایان نیز باید مورد حمایت قرار بگیرند، افزود: اولین اقدامی که باید در راستای حمایت از کارفرمایان و تولید کننده‌ها صورت بگیرد اینست که موانعی مثل قاچاق که بر سر راه تولید وجود دارد را از میان بردارند و از طرف دیگر بسته‌های حمایتی همچون تخفیفات مالیاتی، تامین اجتماعی و ... در اختیار تولید کنندگان و کارفرمایان قرار بگیرد.

وی با توجه به تعطیلی‌های اخیری که در کارخانجات تولیدی اتفاق افتاده است، عنوان کرد: یکی از دلایل موثر در تعطیلی کارخانجات در چند وقته اخیر بی اهمیت بودن به تولید و تامین کوچک ترین نیازها از طریق واردات بوده که باعث شده تا موج تعطیلی بسیاری از کارخانجات را به همراه خود به ورطه تعطیلی بکشاند.


نام:
ایمیل:
* نظر: