کد خبر: ۱۰۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
معاون سازمان بسیج کارگری کشور مطرح کرد؛
معاون سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه روحیه خودباوری باید میان کارگران تقویت شود، گفت: برخی کارخانجات را تعطیل می‌کنند تا بتوانند از رانت‌هایی استفاده کنند که این موضوع ضربات مهلکی را به صنعت و تولید کشور وارد می‌کند

به گزارش  سازمان بسیج کارگری  سبحان علینژاد معاون سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به تشکیل اقشار مختلف بسیج اظهار داشت: بسیج همواره همانند بازوان توانمند ولی فقیه باید پیشگام در ساختن جامعه اسلامی باشد از همین رو اقشار مختلف بسج تشکیل شدند و به هر یک از اقشار بخشی از وظایف مرتبط با قشر آنها را محول شده است.

وی ادامه داد: باالطبع وقتی ما بسیج کارگری هستیم باید جامعه کارگری و کارفرمایی را در راستای جامعه اسلامی آماده کنیم. جامعه اسلامی در بخش تولید و صنعت تولید یعنی بهره وری بالا است و متاسفانه در حال حاضر تولید کارخانجات با ظرفیت 30 درصدی اصلا زیبنده جامعه اسلامی نیست.

معاون سازمان بسیج کارگری کشور با عنوان اینکه برای ایجاد فرهنگ اسلامی کار، بسیج باید در تمام کارخانجات تولیدی حضور داشته باشد، بیان داشت: ایجاد فرهنگ اسلامی وابسته با بهره وری تولید است از همین رو بسیج می تواند با حضور در کارخانه‌های صنعتی و رشد و هدایت نیروی انسانی به سمت  تعالی و پیشرفت بخشی از بهره وری را که مرتبط با نیروی انسانی است محقق کند.

علینژاد افزود: هدف ما از حضور در کارخانه ها و رشد بهره وری نیروی انسانی این است که دیگر کاگری که مشغول کار است نیازی به بازرس و کنترل کردن کارهای او نباشد و طوری پرورش پیدا کند که کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و این مورد موافقت همه مدیران دولتی و خصوصی خواهد بود.

وی با اشاره به برخی از فرهنگ سازی‌هایی که در بسیج کارگری صورت می‌گیرد، عنوان کرد: معرفی سالانه شهید شاخص و الگو دهی به جامعه کارگری یکی از مواردی است که در زمینه فرهنگ سازی صورت میگیرد.

معاون سازمان بسیج کارگری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس کارگران و صنعتگران ما با کمترین امکانات کارهای بسیار خارق العاده ای کردند که در زمان خود بسیار قابل تحسین بوده، برای مثال شنی ‌هایی را برای خودروهای معمولی چهارچرخ طراحی کردند که بتوانند در مناطق شنی به خوبی حرکت کنند و یا ساختن پل خیبر یکی از شگفتی‌های دفاع مقدس به حساب می‌آید که رزمندگان ما با تکیه بر توان خود و خود باوری چنین کارهایی را انجام می‌دادند.

علینژاد افزود: چرا در حال حاضر نباید چنین روحیه ای را در کارخانجات ایجاد کنیم که خود را دست کم نگیرند وقتی رزمندگان ما در شرایط جنگ و بحران تنها با تکیه بر توانایی های خود اختراعات خارق العاده ای انجام می‌دادند در شرایط فعلی که امنیت بر قرار است و صلح و ثبات بر کشور حاکم است چرا جوانان ما این روحیه را در خود تقویت نمی کنند.

وی با عنوان اینکه وقتی صحبت از رکود در صنعت می‌کنیم دلایل مختلفی دارد، اظهار داشت: قصد ما از پرداختن به موضوع رکود در صنعت انداختن تقصیر به گردن دیگری نیست چرا که با این کار مشکلی حل نخواهد شد و ما به دنبال راهکارهای حل این معضل هستیم.

وی با توجه به واگذاری‌های نادرست در سال‌های گذشته اظهار داشت: در حال حاضر و با وضع موجود کمک خاصی به این شرکت‌ا نمی توان کرد چون مالکیت آن‌ها خصوصی و دولت نمی تواند سرمایه گذاری نماید، از طرفی برخی از آنها با طمع زمین واحدهای واگذار شده حاضر به سرمایه گذاری جدید نیستند خیلی از خریداران هم اهلیت لازم برای اداره صنعت مربوطه را نداشتند. لذا باید نظام برای این موضوع تصمیم جدی و اقدام به جراحی این غده بدخیم نماید و سران سه قوه باید راهی قانونی برای بازگرداندن این کارخانجات از دست خریداران نااهل و رانتی پیدا کنند.

علینژاد با اشاره به اینکه واردات یکی از علل اصلی رکود و بی رونقی تولید است، عنوان کرد: وقتی یک جنسی در کشور تولید می‌شود و چند ماه بعد مشابه همان کالا از سایر کشور ها با نصف قیمت وارد کشور می‌شود مسلما این شیوه ضربه ای مهلک برای تولید و صنعت کشور به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه برخی با ظاهر سازی و تعطیلی کارخانجات خود از رانت‌هایی استفاده می‌کنند، افزود: متاسفانه شاهدیم که برخی کارخانجات تاسیس می‌شوند با این هدف که بتوانند امتیار واردات برخی کالاها را دریافت کنند و یا برخی کارخانه خود را تعطیل می‌کنند که بتوانند از بعضی رانت‌ها و دریافت تسهیلات استفاده کنند
نام:
ایمیل:
* نظر: