کد خبر: ۱۰۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
خواندنی
به گزارش تنویر ،
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از حضور ضعیف روحانی در دومین دور از مناظره‌ کاندیداها و استقبال گسترده از رقبای اصلی او در شهرستان‌ها، نتایج پایش‌های مختلف انتخاباتی از رای منفی بالای رئیس‌دولت مستقر و بالارفتن رای ایجابی رقبای اصلی او حکایت دارد که به احتمال زیاد منجر به دو مرحله‌ای شدن انتخابات پیش‌رو می‌شود.

بر این اساس، از روز گذشته و همزمان با کاهش رای روحانی در پایش‌های انتخاباتی، لحن او تند و به شدت سیاسی شده است چراکه رئیس‌جمهور‌‌ مستقر فرصت‌های خود را از دست رفته می‌بیند و خود را بازنده آخرین مناظره -که موضوع اقتصادی دارد- می‌داند.

خبر مرتبط: بوی شکست، سرود رادیکالیسم؟
اما با تندترشدن لحن حجت الاسلام روحانی که به گفته کارشناسان تاکتیک قدیمی او برای عوض کردن میدان و مساله اصلی یعنی جابجایی زمین اقتصاد به فضای سیاست است یک اتفاق ناگوار در حال رخ دادن است؛ برخی، از طراحی عناصر ساختارشکن برای این کاندیدای ریاست‌جمهوری دوازدهم خبر می‌دهند.

خبر مرتبط: پخت‌و‌پز حزب منحله مشارکت برای روحانی
در این باره گفته شده مصطفی تاجزاده از عناصر افراطی اصلاح‌طلب و از طراحان فتنه ۷۸ و ۸۸، پیشنهاد کرده که در روزهای آینده طرفداران و حامیان روحانی برای رادیکال‌کردن فضای انتخاباتی از  یکی از خیابان‌های اصلی تهران تا یک میدان مشهور پایتخت، "زنجیره‌ انسانی" و "کارناوال" تشکیل بدهند.

خبر مرتبط: گام به گام با انحرافات تاجزاده از اصول نظام
اما تاجزاده کیست و چرا چنین طراحی برای روحانی کرده است؟ تاجزاده همان کسی که در غائله تیر ۷۸ طراح و میدان‌دار کسانی بود که حجت الاسلام روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت آنها را "خشونت‌طلب و اشرار" خواند. این درحالی است که یکی از اثرگذارترین سخنرانی‌های آن روزها توسط روحانی علیه غائله آفرینان انجام شد.

 روحانی در آن مقطع با محکوم‌کردن حرکت‌های آشوب‌طلبانه خیابانی  گفته بود  "....با عناصر خشونت‌طلب در این چند روز و با این اشرار برخورد قاطع خواهد شد تا برای دیگران درس عبرت باشد."




حالا به نظر می‌رسد همان عنصری که که سال ۷۸ "عده‌ای خشونت‌طلب و اشرار" را به خیابان‌های تهران کشاند، در سال ۹۶ برای روحانی و حامیان او طراحی تازه‌ای کرده تا آنان را به اقدامات ساختارشکنانه ترغیب کند؛ آیا روحانی با این طراحی مقابله می‌کند؟
نام:
ایمیل:
* نظر: