کد خبر: ۱۰۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
نگاهی به کارنامه بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی؛
بسیج سازندگی برای ایجاد هر شغل در کشور کمتر از ۱۲ میلیون تومان هزینه کرده است. این در حالی است که بر اساس اظهارنظر معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار، متوسط هزینه ایجاد یک شغل در کشور ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سازمان بسیج مستضعفین با برخورداری از ظرفیت های گسترده مردمی یکی از نهادهای مهم کشور است که در امر اقتصاد مقاومتی با انگیزه های فراوان، کار و کوشش را وجهه همت خود قرار داده است. در سازمان بسیج مستضعفین ماموریت اصلی فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی بر دوش بسیج سازندگی نهاده شده و این قشر از بسیج از سال 1392 فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی و افزایش تولید در حوزه های مرتبط با امنیت غذایی مردم را در دستور کار قرار داده است. 

 
در همین راستا با حمایت بسیج سازندگی از عناصر داوطلبِ با انگیزه و دارای تخصص در عرصه های تولیدی مربوطه، طی سال های 90 تا 95، 130 هزار و 125 واحد تولیدی در زمینه پرورش قارچ، شیلات، مرغ بومی، ماکیان، زنبور عسل، گلخانه، ورمی کمپوست، کشت زعفران، صنایع تبدیلی، دام سبک و سنگین، شترمرغ، صنایع دستی و ... در سراسر کشور راه اندازی شده است. 
 
حمایت بسیج سازندگی از افراد واجد شرایط برای راه اندازی واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در قالب پرداخت وام و تسهیلات بانکی و نیز آموزش، هدایت و بازاریابی محقق می شود.
 
آمار تفکیک شده واحد های تولیدی راه اندازی شده با حمایت بسیج سازندگی در سراسر کشور، در جدول ذیل قابل مشاهده است:



تسهیلات لازم برای واجدین شرایط توسط بانک مهر اقتصاد تامین می شود و طی سال های 92 تا 95 در مجموع 2 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. بر اساس پیمایش به عمل آمده، بالغ بر 230 هزار نفر در این 130 هزار کارگاه های تولیدی زودبازده مشغول به فعالیت هستند. در واقع بسیج سازندگی برای ایجاد هر شغل در کشور کمتر از 12 میلیون تومان هزینه کرده است. این در حالی است که بر اساس اظهارنظر معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار، متوسط هزینه ایجاد یک شغل در کشور 300 میلیون تومان است.









نام:
ایمیل:
* نظر: