شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۳۲:۲۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
بر خلاف اکثر بدافزارهای رمز گذار (encrypting - type malware) این بدافزار قابلیت کرم گونه (Wormlike) داشته که به آن اجازه منتشر شدن خودکار و بدون دخالت کاربر را می دهد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازمتمایز پرداز هوشمند،گزارش ها حاکی از آن است که از روز جمعه موج جدیدی از حملات باج افزارها در سیستم های کامپیوتری دنیا آغاز گردیده است

باج افزار جدید که از طرف ESET، به اسم WannaCryptor شناخته میشود و نام های دیگر آن Wanna Cry و Wcrypt است، از فایل هایی که اخیرا توسط NSA فاش شده از جمله آسیب پذیری eternalblue SMB استفاده میکند.
بر خلاف اکثر بدافزارهای رمز گذار (encrypting - type malware) این بدافزار قابلیت کرم گونه (Wormlike) داشته که به آن اجازه منتشر شدن خودکار و بدون دخالت کاربر را می دهد.

این بدافزار که اولین بار در اسپانیا دیده شده است ، به سرعت در تمام جهان خود را پراکنده کرده است
بزرگترین مشکلی که قربانیان با آن روبه رو هستند این است که این بد افزار تمام فایل‌های قربانی را رمزنگاری می‌کند و کلید آن تنها در اختیار نفوذگر و سازنده این بدافزار می باشد. با توجه به اهمیت اطلاعات در سازمان ها این موضوع می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد 
هزینه ای که سازنده این بدافزار در قبال بازکردن رمز فایل ها درخواست می کند مبلغی در حدود 300 دلار است ولی در واقع هزینه اصلی زمان و منابعی است که سازمان ها را درگیر این موضوع می کند. هزینه چشم گیر دیگر، اطلاعاتی است که از بین رفته اند

لطفاً مراحل مقابله با این بدافزار را در زیر مشاهده فرمائید

  • استفاده از یک آنتی ویروس معتبر که بصورت منظم به روزرسانی می شود.
  • به صورت منظم از اطلاعات مهم و حیاتی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و بر روی فایل های پشتیبان Password بگذارید.
  •  در صورت استفاده از آنتی ویروس ESET الزامیست به روز بودن آنتی ویروس ESET خود را جهت داشتن آخرین Update منتشر شده بررسی نمایید.
  • با اینکه الگوریتم استفاده شده در ماژول های ESET Nework Protection از پخش شدن این بدافزار جلوگیری می کند، ESET در به روزرسانی شماره 15404 در تاریخ 12 may 2017 محافظت در برابر این بدافزار را افزایش داده است.
  •  اطمینان از فعال بودن ماژول LiveGrid بر روی کامپیوتر ها
  • همچنین الزامی است Patch های مایکروسافتی آورده شده در لینک های زیر بر روی سیستم عامل های ویندوز کامپیوترهای شما نصب گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر: