سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
جلسه اعضای خانه نخبگان گردشگری استان فارس با معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در محل استانداری برگزار شد.

جلسه اعضای خانه نخبگان گردشگری استان فارس با معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با حضور یاسردهقانی، رئیس سازمان بسیج علمی-پژوهشی و فناوری استان فارس، حسین پناهی، جانشین سازمان بسیج علمی-پژوهشی و فناوری استان و اعضای خانه نخبگان گردشگری فارس در محل استانداری برگزار شد.

در آغاز جلسه شاپور رستمی، معاون استاندار فارس از بهبود یافتن جایگاه گردشگری در بین مردم و نخبگان ابراز رضایت کرد و گفت: موضوع گردشگری استان فارس مشابه یک هواپیما است که اجازه پرواز را دریافت کرده است و بر روی باند، آماده پرواز است. هنوز شروع به پرواز نکرده است و مراحل سختی در انتظارش است اما تا اینجای کار حرکت بزرگی اتفاق افتاده و همچنان در حال پیشرفت است؛ اما همچنان در نقشی که مردم در گردشگری بازی می‌کنند با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و باید آموزش‌های لازم برای مردم را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: ما باید از ظرفیت شاه‌چراغ استفاده کنیم و دو مبحث گردشگری و زیارتی استان را ادغام کنیم. کنون مثلث گردشگری ایران، فارس، اصفهان و یزد است و در تلاش هستیم تا مثلث نورانی شیراز، قم، مشهد را با مثلث گردشگری ادغام کنیم.

در ادامه اعضای خانه نخبگان گردشگری از اهداف و برنامه‌های خود گفتند. خانه نخبگان بسیج در تلاش است تا از ظرفیت نهان مردمی و توانایی‌های افراد گمنام در جهت توسعه گردشگری استفاده کند. در این راستا دو هدف را در پیش دارد؛ نخست سرمایه‌گذاری در عناصر مکمل گردشگری به صورتی متفاوت و هوشمند. دوم فرهنگ‌سازی عمومی در حوزه گردشگری.

همچنین از طرح رویداد کارآفرینی که در 20 تا 23 تیرماه در شیراز برگزار خواهد شد صحبت کردند و افزودند: شرکت‌های دانش‌بنیان به دولت کمک می‌کنند و باعث پیشرفت در حوزه‌های مختلف بدون هزینه کرد دولت می‌شوند؛ اما برای موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به یک مجموعه شتاب­دهی است. باید توجه کنیم که گردشگری فقط یک مسئله اقتصادی نیست بلکه مربوط به امنیت و حتی اعتبار ایران هم است.

مهندس باقری، عضو خانه نخبگان گردشگری به آمار 96000 بازدید گردشگران خارجی از مجموعه تخت جمشید در عید امسال اشاره کرد و از پتانسیل‌های گردشگری در فارس و عدم استفاده از آن به دلیل عدم ایجاد امنیت، تبلیغات ضعیف و سرمایه‌گذاری کم گفت.

وی اظهار داشت با پیگیری‌های انجام‌شده بانک ملت پذیرفته است که در صورت وجود طرح گردشگری موردقبول درصدی از تراکنش‌های پوزهای استان فارس را به‌عنوان کمک‌هزینه طرح گردشگری به خانه نخبگان گردشگری استان فارس اختصاص دهد.

در انتهای جلسه شاپور رستمی ضمن تأکید مجدد بر آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی مردم و تأکید بر همکاری همه اشخاص و سازمان‌ها در بهبود گردشگری گفت: از مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه گردشگری توسط استانداری فارس به‌صورت 100 درصد حمایت می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: