کد خبر: ۱۰۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳
در واشنگتن برگزار شد
به گزارش تنویر ، در این دیدار که در روزهای چهارم و پنجم می ‌(15و14 اردیبهشت) برگزار شده تعدادی از کشورهای اروپایی، کشورهایی از آمریکای جنوبی و نیز برخی کشورهای مرتجع عربی حوزه خلیج‌فارس و در رأس آنها عربستان، کویت، قطر و بحرین حضور داشته‌اند و کشورهای شرکت‌کننده به دلیل قدرت گرفتن روزافزون حزب الله، راه‌های مقابله با این حزب را از طریق اعمال فشار بر آن بررسی کرده‌اند. مهم‌ترین آنها اعمال «تحریم‌های اقتصادی جدید» بر اعضای حزب و «تحت کنترل گرفتن حامیان و نزدیکان حزب الله در کل جهان» عنوان شده است.
به گزارش ایسنا، این روزنامه، در ادامه نوشته «شرکت‌کنندگان در این نشست بر اتخاذ تدابیر و تصمیماتی در حق موسسات نزدیک به حزب‌الله در خارج از لبنان توافق کرده‌اند. اکثر این موسسات در آفریقا و اروپا هستند و به حمایت مالی از حزب‌الله می‌پردازند. همچنین کشورهای شرکت‌کننده بر لزوم رویارویی با فعالیت‌های حزب تاکید کرده و قوانین جدیدی را برای بانک‌های لبنان و مجازات‌هایی را برای هر بانک یا موسسه واسطه که تسهیلات یا خدماتی را به حزب‌الله در لبنان و خارج از آن ارائه می‌کند، درنظر گرفته‌اند. تمام این اقدامات با هدف کاستن از فشارها به رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. ارتجاعیون عرب مدت‌هاست در خدمت منافع رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.
بعد از افزایش قدرت و نقش حزب‌الله در لبنان و سوریه به ویژه با ورود این حزب به جنگ  سوریه که تحولات را در منطقه علیه داعش و به نفع مقاومت تغییر داد ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی به هم نزدیک‌تر شده‌اند.
چندی پیش نیز خبر رسید رژیم صهیونیستی یک هیئت 15 نفره از کارشناسان و متخصصان خبره و حرفه‌ای را به استخدام درآورده که به مطالعه شخصیت و رفتارهای سید حسن نصرالله بپردازند شاید بتوانند تا رمز موفقیت و محبوبیت این رهبر حزب‌الله را کشف و علیه آن وارد شوند!
نام:
ایمیل:
* نظر: