آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
انقلابیون جوان فارس در نامه سوم خود به کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری:
انقلابیون جوان استان فارس در نامه شماره سوم خود به کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حفظ بیت المال و صیانت از حق مردم، نوشت: بیت المال را امانت در اختیار بداند و از آن صیانت کرده و با هر نوع رانت خواری، ویژه خواری در حیطه مسئولیتی خود مقابله کند و با تمام توان با مفاسد مالی، اقتصادی، اخلاقی مبارزه نماید.
انقلابیون جوان استان فارس در نامه شماره سوم خود به کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حفظ بیت المال و صیانت از حق مردم، نوشت: بیت المال را امانت در اختیار بداند و از آن صیانت کرده و با هر نوع رانت خواری، ویژه خواری در حیطه مسئولیتی خود مقابله کند و با تمام توان با مفاسد مالی، اقتصادی، اخلاقی مبارزه نماید.
 
متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور ارجمند کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم، آقایان؛ سید مصطفی آقامیرسلیم، اسحاق جهانگیری، حسن روحانی، سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی هاشمی طبا

                با سلام و تحیّات الهی؛ همانطور که مستحضرید انقلاب اسلامی ایران؛ انقلابی هدفمند، برخوردار از اصول و مبانی و دارای آرمان و اهداف والایی است. نقش دولت در حرکت انقلاب به سمت آرمان ها و اهداف، یک نقش اساسی و تعیین کننده است. شرط لازم برای ساخت یک جامعه اسلامی و رسیدن به حیات طیّبه و بقای تمدن اسلامی، برخورداری کشور از یک قوه مجریه با مختصات «اسلامی» و «انقلابی» است بنابراین در دهه پنجم انقلاب اسلامی، چنین دولتی باید در راس امور قرار گیرد تا قطار نظام اسلامی در چرخه نیل به تمدن اسلامی شتاب لازم را پیدا کند.

از آنجایی که طی چند روز آینده یکی از شما عزیزان به عنوان منتخب ملت انتخاب و مامور تشکیل دولت دوازدهم خواهید شد، باید بیان داشت که «دولت دوازدهم، دولت تراز دهه پنجم انقلاب اسلامی» با در نظر گرفتن نیازهای مردم و انقلاب، در این برهه از تاریخ در عرصه سیاست داخلی با اولویت حل مشکلات عدیده اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم، رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی، و در عرصه سیاست خارجی با درک جایگاه بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی می بایست با بهره گیری از این فرصت و ظرفیت ویژه، بر تعالی و صدور این انقلاب اهتمام داشته و بهره لازم را در راستای استحکام درونی نظام مقدس ببرد.

قدر مسلم از آنچه که در بالا بدان اشاره شد و بر مبنای اندیشه های  بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله)، و ضرورت های امروز انقلاب که همان نیازهای مردم است، «دولت تراز دهه پنجم انقلاب اسلامی» می بایست از شاخص های ویژه ای برخوردار باشد که در زیر برخی از این شاخصه ها ذکر می گردد، با این اوصاف نکته حائز اهمیت و مورد مطالبه اکید جریان جوان مومن انقلابی، درک صحیح شرایط فعلی نظام از سوی شما عزیزان بوده و این جریان اعلام می دارد؛ احساس تکلیف بدون دارا بودن شاخص های بیان شده، بیشتر نتیجه «سودای قدرت طلبی» و «توهم خود اصلح پنداری» بوده و با توجه به تجربه تاریخی ملت ایران، قطعا مورد اقبال نخواهد بود بنابراین جریان جوان انقلابی شاخصه های زیر را به صورت مستمر از کاندیداهای احتمالی و دولت آینده مطالبه خواهد کرد. «دولت دوازدهم، دولت تراز دهه پنجم انقلاب اسلامی» می بایست 

1- به اصول، مبانی، آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی معتقد، پایبند و وفادار باشدو اعتقاد راسخ به نظام ولایی و جایگاه واقعی مردم در نظام مردم سالاری دینی داشته باشد.

2- درک درست و عمیقی از موقعیت انقلاب، نظام اسلامی داشته و با دشمنان، جریان فتنه، ضد انقلاب و معاندان انقلاب و نظام مرزبندی روشنی داشته باشد.

3- به استکبارستیزی و مقابله با زیاده خواهی های آمریکا معتقد بوده، مرعوب غرب نشده و به جای توهم پنداشتن دشمن، ندیدن دست های چدنی در دست کش مخملی، کاهش حساسیت عمومی نسبت به شیوه ها و حیله های دشمن و ... پرچمدار جهاد کبیر و عدم تبعیت از کفار بوده و با نفوذ دشمنان در هر شکل، سطح و مقیاسی از آن مبارزه نماید.

4- درک درستی از مکتب و خط امام عظیم الشان راحل(ره) داشته باشد. در سیره امام(ره) به تمام جنبه های عدالت محوری، نظام سازی، استکبار ستیزی، محرومیت زدایی و ... در کنار ویژگی های رحمانی، اخلاقی و عاطفی ایشان توجه نموده و با ایستادگی در برابر تحریف کنندگان خط اصیل حضرت امام، پایبندی به این شاخصه ها را از سطوح مختلف جامعه و مسئولان مطالبه نماید.

5-صادق، ساده زیست، دارای سلامت اعتقادی، سلامت اخلاقی، سلامت عملکردی و اقتصادی، دارای روحیه خدمتگزاری، به دور از زندگی اشرافی، عافیت طلبی و دنیا گرایی بوده و از اندیشه و عمل انقلابی و جهادی برخوردار باشد.

6-بیت المال را امانت در اختیار بداند و از آن صیانت کرده و با هر نوع رانت خواری، ویژه خواری در حیطه مسئولیتی خود مقابله کند و با تمام توان با مفاسد مالی، اقتصادی، اخلاقی مبارزه نماید.
 
7- حفظ استقلال کشور و افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در تمامی ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، اجتماعی، نظامی و امنیتی به عنوان یک اصل ثابت مورد توجه قرار دهد. 
 
8- روحیه ایمان، ایثار، عنصر فداکاری، امید، نشاط و اعتماد به نفس در جامعه را به عنوان عامل اصلی اقتدار ملی تقویت کرده و با عمق بخشیدن به ایمان مردم به ویژه جوانان، در ایجاد جامعه سالم، اخلاقی و مبتنی بر ارزش های دینی و انقلابی همت گمارد.
9- به پیشرفت های علمی و فناوری ایران بعد از انقلاب اعتقاد داشته، در جهت تسریع این پیشرفت ها با اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی (ظرفیت های علمی و انسانی) تلاش کرده، تحکیم چرخه علم و فناوری، حمایت از نخبگان کشور، توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان و استفاده از توان آنها در بخش های مهم و اساسی کشور و به ایجاد زنجیره کامل میان دانشگاه، مراکز تحقیقاتی، صنعت و بازار بپردازد.

10- بر تمام ظرفیت های داخلی (علمی، انسانی، طبیعی، اقتصادی و مالی، صنایع و معادن، ذخایر، جغرافیایی، اقلیمی و ...) تکیه داشته و از این طریق در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان راه برون رفت از چالش ها و میانبر وصول به اهداف کلان اقدام نماید. اعتقاد داشته باشد که رشد اقتصادی، اقتصاد مردم محور، کارآفرینی، فعالیت های نوآورانه، افزایش رقابتی پذیری اقتصادی، کاهش نرخ تورم و بیکاری، خروج از رکود، تقویت اشتغال مولد، تحکیم پیوند صحیح با اقتصاد جهانی، تأمین امنیت غذایی کشور با تأکید بر خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در سایه اقتصاد مقاومتی(درون گرا و برون زا) با روحیه جهادی، عزم و اراده مصمّم، استفاده از تجربه، تخصص و برنامه منسجم به سرانجام رساند.

11- در عرصه سیاست خارجی با تکیه و درک صحیح بر سه شعار عزت، مصلحت و حکمت و با سر لوحه قرار دادن سیاست خارجی انقلابی در عرصه های بین المللی با در نظر گرفتن مولفه هایی چون تعهدات برادرانه به همه مسلمین جهان، حمایت بی دریغ از مستضعفان، طرد کامل استعمار و استکبار، جلوگیری از نفوذ بیگانگان در همه زمینه ها، حفظ استقلال همه جانبه، عدم تعهد به قدرت های سلطه گر، دفاع از حقوق همه مسلمانان، روابط صلح آمیز متقابل و احترام آمیز با دولت های غیر محارب، حمایت از مبارزات حق طلبانه مستضعفان در مقابل مستکبران در هر نقطه از جهان و توسعه همکاری های همه جانبه با کشورهای دوست، منطقه و اسلامی، سیاست خارجی تراز نظام اسلامی را نهادینه و پیگیری نمایند.

12- در راستای ارتقاء توان و آمادگی دفاعی نیروهای مسلح برای بازدارندگی، ابتکار عمل و مقابله مؤثر و به موقع در مقابل تهدیدها، حفاظت از منابع ملی، انقلاب اسلامی و منابع حیاتی کشور بکوشد و پیشرفت های چشمگیر نظامی و دفاعی کشور را استمرار دهد.

13- متضمّن حقوق مدنی و انسانی، ایجاد کننده وحدت و وفاق ملی، حافظ یکپارچگی ملت و توسعه دهنده نظم و امنیت عمومی بوده تا بتوان از این رهگذر نیز، ایران عزیز را بعنوان الگوی یک کشور اسلامی متشکل از اقوام و سلایق گوناگون به دنیا معرفی نمود.

14- در پی پیشرفت همراه با عدالت باشد و شکاف، تبعیض، نارضایتی و فاصله طبقاتی را از بین ببرد، در همین راستا توجّه جدّی به محرومین، پابرهنگان و فقرا داشته باشد و تمام تلاش خود را صرف رفع محرومیت و ایجاد رونق در زندگی عمومی مردم (نه بخشی از مردم و قشرهای خاص) بکار گیرد و بکوشد تا عدالت به معنای ایجاد فرصت برابر و برخورداری نابرخورداران از فرصت ها و توانایی های کشور، در جامعه جاری و ساری شده.

15- قانون گرایی را سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهد، چرا که قانون هدایت کننده حرکت دولت اسلامی است و نه تنها به مثابه وسیله ای است که آسایش و آرامش کشور را تضمین می نماید بلکه حافظ وحدت ملی است.

16- نقش و جایگاه بانوان در پیشرفت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور را در مسیر رسیدن به جامعه خانواده محور تقویت کرده و با برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده، مسجد و مدرسه برای حفظ و ارتقاء هویت اسلامی، ملّی و صیانت از خانواده و جامعه، بستر ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تشهیل ازدواج موفق و آسان را برای جوانان فراهم نماید.

17- رشد و اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی بعنوان عناصر هویت ملی، روح و معنای حقیقی ملت و اساس بقا و حیات جامعه با تکیه بر هنر متعهد و انقلابی را مورد توجه قرار داده و بر این اساس که اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل بر فرهنگ هستند، حرکت نماید.

18- تغییر نقش و اندازه دولت به سطح دولتی سیاست گذار، تسهیل کننده، کارآفرین، کوچک، چابک و کارآمد در دستور کار آن باشد.

19- حفظ و بهبود محیط زیست؛ تلاش در جهت احیا و غنی سازی جنگل ها، بیابان زدایی و کنترل کانون های بحرانی، تدوین و اجرای برنامه جامع مقابله با ریزگردها، حفاظت، احیا، مدیریت و بهره برداری مناسب از تالاب ها، کاهش آلودگی هوای کلان شهرها از طریق بازرسی مستمر از بنزین توزیعی در کشور، نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و جدیت در برخورد با تولید خودروهای فاقد استانداردهای زیست محیطی.

20- پیگیر شفافیت در امور باشد، از آزادی بیان و روشنگری حراست نماید. مجری قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان، هنرمندان و پدیدآورندگان نرم افزارهای چندرسانه ای با ایجاد مراکز ثبت آثار باشد. نظارت مستمر بر چاپ و نشر روزنامه ها، نشریات مکتوب و رسانه های مجازی داشته و در مسیر بسط و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی و پاسداری از زبان فارسی تلاش نماید.

21- توسعه ورزش همگانی و ارتقا سطح ورزش قهرمانی، تلاش در جهت خصوصی‌سازی هیئت ها و باشگاه‌های ورزشی در راستای کاهش تصدی گری دولت در ورزش، افزایش دسترسی آسان مردم به ورزش همگانی، ترویج فرهنگ ورزش روزانه، طراحي و استقرار نظام ملي نظارت،ارتقا سطح ورزش حرفه ای با رویکرد اقتصادی ارزيابي و كنترل در ورزش، توسعه زیرساخت های ورزشی، تاسیس، تجهیز و اداره ورزشگااه ها  و اتمام پروژه های نیمه تمام به ویژه در مناطق محروم را از اولویت های بهبود وضعیت ورزش در کشور بداند.

22- تلاش در جهت توسعه راه ها ، بنادر، راه اهن و فرودگاه ها و اتخاذ سیاست های لازم برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در امور مربوط به ترابری، تامین رفاه اجتماعی در زمینه مسکن را محور برنامه های خویش در این حوزه قرار دهد، ساماندهی بازار سرمایه در امور زمین و مسکن، هدایت و کنترل شهرنشینی با افزایش تسهیلات به روستانشینان.
والسلام علیکم و رحمه الله برکاته
انقلابیون جوان فارس
 
نام:
ایمیل:
* نظر: