پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
در جلسه مشترک سازمان بسیج علمی-پژوهشی و فناوری فارس و دانشگاه فنی و مهندسی باهنر شیراز، بر افزایش تعاملات و همکاری‌ها تأکید شد.
افزایش بیش‌ازپیش همکاری‌ها میان دانشگاه فنی و مهندسی باهنر شیراز و سازمان بسیج علمی-پژوهشی و فناوری استان فارس

جلسه مشترک سازمان بسیج علمی-پژوهشی و فناوری فارس و دانشگاه فنی و مهندسی باهنر شیراز با حضور محمدمهدی علویان‌مهر، رئیس دانشگاه باهنر، دکتر جامعی، معاون پژوهشی، یاسر دهقانی، رئیس سازمان بسیج علمی-پژوهشی و فناوری استان فارس در محل دانشگاه فنی و مهندسی باهنر شیراز برگزار شد.

در این جلسه جامعی به لزوم آموزش کارآفرینی به نیروهای جوان کشور و نیاز به ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد و گفت: دانشگاه برای بازار کار به وجود آمده است و اگر در این راستا فعالیت نکند، کار بیهوده انجام می‌دهد، لذا باید نیازهای بازار توسط دانشگاه جمع‌آوری شود و با انتقال آن به دانشجویان ارتباط دانشجو با صنعت برقرار شود.

در ادامه علویان‌مهر افزود: امروزه نیاز دنیا به نیروهای تربیت‌شده فنی و مهندسی است نه به نیروهایی با مدرک دکترا که توانایی انجام کار عملی را نداشته باشند. ما نیاز به نیروهای آچار به دست داریم. کارآفرینی فردی نیز باید کنار گذاشته شود و به دنبال کارآفرینی جمعی باشیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه باهنر با بررسی بازار، نیازهای بازار را استخراج می‌کند و این نیازها را وارد پروژه‌های دانشجویان می‌کند تا بعد از فارغ‌التحصیلی و یا در هنگام تحصیل دارایی‌هایی علمی و عملی برای ارائه به بازار داشته باشند.

در انتهای جلسه مقرر شد دانشگاه در برگزاری جشنواره ملی سحاب همکاری تمام و کمال داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: