گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۱۰۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
فرمانده سپاه ممسنی
نشست نهضت روشنگری کارگران و استاد کاران ساختمانی به مناسبت هفته کار . کارگر و با موضوع انقلابی گری در حسینیه عشقان ثارالله شهر نورآباد برگزارگردید .
به گزارش تنویرسپاه ناحیه ممسنی

این نشست که به همت حوزه مقاومت بسیج کارگری ناحیه نورآبادممسنی برگزار گردید ، سرهنگ دوم پاسدار امید نصیبی فرمانده سپاه ناحیه ممسنی درابتدا با اشاره به اهمیت و جایگاه کارگر در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود : بوسه زدن پیامبر مکرم اسلام بر دستان ابو ایوب انصاری این اهمیت را بر همه آشکار می کند که کارگر در مکتب اسلام از موقیعت و جایگاه بسیار والایی برخوردار است بنابراین امروزه اگر مواظب باشیم در زندگی روزمره مان که این رزق حلالی که به دست می آورید، استفاده صحیح و بجا و متناسب با شرع اسلام باشد این همان دستی است که پیامبرگرامی اسلام بر آن بوسه زده است .


نصیبی در ادامه به نقش کارگران در تمامی صحنه های انقلاب وجامعه اشاره کرد و  گفت : شما کارگران خواه یا ناخواه بخش بزرگی از جامعه امروزی را تشکیل می دهید نه در این زمان بلکه در زمان های صدر اسلام ، بنیه اصلی اجتماع را کسانی تشکیل می دهند که در کف جامعه هستنداگر کسی نباشد که کارها را تشریح کند نظم جامعه به مشکل بر می خورد ، لذا امروز تمام دست اندرکاران اجرایی کشور در پیشگاه خداوند مسئولند اگر نخواهند احقاق حق کنند وبه فکر قشر کارگر نباشند و این یک وظیفه اصلی است .


فرمانده سپاه ممسنی  در ادامه  با بیان اینکه بی تفاوتی مردم در تشکیل حکوت دینی و مردم سالاری دینی بسیار مهم است ، تصریح کرد : ما در آستانه یک امر بسیاربسیار مهم قرار داریم - انتخابات - اگر بخواهیم تشریح وضعیتی بکنیم راهی نداریم جزاینکه برگردیم به تاریخ اسلام ، بزرگوران نقش خودمان را دست کم نگیریم . در نظام مردم سالاری دینی که مصداق آن نظام مقدس جمهوری اسلامی است ، که این انقلاب بعد از1400سال توسط حضرت امام خمینی (ره) بر مبنای حکومتی پیامبر گرامی اسلام بنا نهادهشد و امروز توسط مقام معظم رهبری در جهان امروزی دارد هدایت می شود و این انقلاب بعد از 1400 سال خلع بوجود آمد ، یعنی 1400 سال این اصلا به معنای امروزی حاکمیت نداشت . یعنی دین و حکومت اسلامی به معنای امروزی نبود اما سوال اینجاست که چرا بوجود نیامد ؟ به علت بی تفاوتی اقشار جامعه -  چرا اقدام نشد؟ چرا بعد از پیامبر گرامی اسلام مسائل و مشکلاتی بوجود امد ؟ به این دلیل بود که بسیاری از مردم یا همه مردم چسپیدند به زندگی خودشان و گفتند به دیگران چکار داریم ! مشکل جامعه اینجور بود .


وی در ادامه خاطر نشان کرد : شما فکر نکنید در جامعه اسلامی که حادثه تلخ عاشورا بوجود آمد آیا مردم نماز نمی خواندند ؟ آیا کسانی نبودند که داعیه دینداری داشته باشند ؟ نه ، همه ی این ها بود بسیاری از اشخاص آن روز مکنت اجتماعی داشتند ، اما نسبت به مسائل دینی بی تفاوت بودند به همین جهت جریان حادثه تلخ عاشورا و امثال آن پیش آمد ، این به این علت بود که مردم احساس تکلیف نکردند ، مردم در تصمیم گیری خودشان دقت نکردند . عزیزان این مردم هستند که تصمیم می گیرند و نتیجه آن را در مسائل ساز و کار اجرایی کشور خواهند دید .  نباید مسائل را به گردن حاکمیت بیندازیم مردم درتصمیم گیری نقش مهمی دارند . اگر انتخاب مردم با ظرافت باشد ، آگاهانه باشد ،مبتنی بر انتخاب بهترین نوع افراد باشد مدیریت در هر سطحی که باشد خوب پیش می رود.


فرمانده سپاه ممسنی در ادامه اضافه کرد : امروز در جامعه ما بحث این نیست که چه کسی رئیس جمهور بشود وچه کسی نشود، بحث این است که یک کسی باشد که نسبت به مسائل عالیه نظام ، مسائل مردم ، منفعت و معیشت مردم ، سیاست های کلی نظام و در مقابله با استکبار جهانی بایستد . اگر امریکا توانسته است در طول این 40 سال خال نظام جمهوری اسلامی را در کوره کرده بود . ولی به برکت ولایت ، به برکت شهدا ، به برکت شهدا ، به برکت اقتدار نظام ، به پشتوانه نیروهای مردمی ، نظامی ،انتظامی ، ارتش و  بسیج نمی تواند بیاید .لذا لزومی ندارد که کسی از از استکبار و هیمنه استکبار بترسد .


وی با شاره به اهمیت مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه درانتخابات افزود : امروز هیچ زمانی نباید به مردم تحمیل کرد که آنان به فلان کس رای بدهند یا ندهند ، مردم خودشان یکی باید مشارکت حداکثری داشته باشند که این عمده اقتدار نظام را در سطح بین المللی بالا می برد و اما مرحله بعدی انتخاب آگاهانه است یعنی کسانی انتخاب شوند که درد محرومیت مردم راچشیده باشند که تاریخ صدر اسلام و تاریخ انقلاب موید این جریان است و هرکسی که باتقواتر ، دلسوز تر ،وفادار تر ، متعهد تر به نظام و شعارهایش، انقلابی تر ، مدیریت جهادی تر در نظام باشد باشد کار مردم بهتر پیش می رود . و مردم باید چنین فردی راانتخاب نمایند .


نصیبی در ادامه با اشاره به نقش و و جایگاه کارگران در تمام یصحنه های انقلاب و اهمیت تفکر انقلابی تصریح کرد : امروز نقش شما کارگران در همه صحنه ها بالاخص انتخابات و تصمیم گیری بسیار بسیار با اهمیت است ، نکند نقش خودتان را نادیده بگیرید ، کم اهمیت بگیرید و بگویید به ما چه ربطی دارد ، باید بیایید درصحنه عمل و تفکرات انقلابی را تقویت کنید . امرزو تقویت تفکر انقلابی یعنی پا پس کشیدن امریکا ، یعنی ترویج اقتصاد مقاومتی ، یعنی به کار انداختن تولید ، اشتغال ورونق اقتصادی ، یعنی رسیدن مردم به حق خودشان ، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رفع مشکلات نظام جامعه اسلامی نه در وابستگی به غرب می باشد ، نه در واردکردن کالا از غرب می باشد بلکه دراتکا به فرهنگ خودی است ، به توان خودی است ، به رونق تولیدات خودی است .


وی در ادامه افزود : مواظب باشیم تا سبک زندگی اسلامی ما تحتتاثیر قرار نگیرد که متاسفانه جنگ نرم دشمن این اقدام را انجام داده است و حتیخانواده های ما مواجه هستیم با بعضی از این اقدامات جنگ نرم دشمن که اید با تفکرانقلابی ،با معنویت ، با روآوردن به فرهنگ بسیجی و تفکر بسیجی این را درست کرد .


فرمانده سپاه ممسنی به اهمیت بصیرت در بین خواص و اقشارمختلف جامعه اشاره کرد و گفت : جامعه اسلامی هر بلایی که به سرش آمده است از خواصآن جامعه بوده است – خواص یعنی چه ؟ یعنی کسانی که راه را به مردم نشان می دهند یعنی انگشت اشاره می کنند طرف مردم ، مردم هم عوامند ، احساس می کنند این راه درست است به سراغش می روند . در تاریخ اسلام هم اگر دقت کنید شخصیت هایی چون ابن ابی وقاث و عمر بن سعد از نمونه خواص بی بصیرت هستند که منجر به حوادث و جنایات بزرگیدر جامعه اسلامی شدند .


نصیبی در پایان خاطر نشان کرد : الگوی اشرافی گری نمی تواند در جامعه کار مردم را به پیش ببرد ، الگوی رفاه طلبی و مدیریت کلاسیک فایده ای ندارد . این را باید برای مردم ، امروز تشریح کرد تا در انتخاب خود ودر تصمیم گیریخود این موارد را دقت کنند تا رئیس جمهوری انتخاب شود که مشکلات جامعه را بهتربتواند حل و فصل نماید .






 

نام:
ایمیل:
* نظر: