شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
القاصی مهر خبر داد:
رئيس ستاد پيشگيري از جرائم و تخلفات انتخاباتي از تشکیل ٥١ فقره پرونده قضايي در شعب ويژه رسيدگي به جرائم و تخلفات انتخابات خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ علی القاصی مهر، رئیس کل داد گستری فارس با بيان اينكه از آغاز فعاليت هاي انتخاباتي در استان ٥١ فقره پرونده قضايي در شعب ويژه رسيدگي به جرائم و تخلفات در دستگاه قضايي تشكيل شده است، گفت: در اين پرونده ها اتهامات ٨٩ نفر مطرح رسيدگي است كه رسيدگي سريع و خارج از نوبت در دستور كار دادگستري استاان قرار دارد.

 

وی با اشاره به اينكه در ميان اين متهمان ٣ مدير اجرايي و یك فرد نظامي نيز ديده مي شوند، بيان کرد: اجراي دقيق و صريح قانون از ابتدا  در دستور كار دستگاه قضايي قرار داشت و تاکيد داشتيم تا شعب ويژه تعيين شده نيز بدون اغماض و به دور از هر گونه جناح بندي بندي به اتهامات رسيدگي كند.

 

عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوق دانان فارس اتهامات افراد ياد شده را استفاده از امكانات دولتي در جهت تبليغ كانديداها، عدم حفظ بي طرفي و استفاده از تريبون هاي عمومي بيان كرد.

 

القاصی مهر افزود: سایر اتهامات متوجه ٨٩ متهم پرونده هاي انتخاباتي، تبليغات غير مجاز در خارج از موعد قانوني، تصرف در اموال دولتي، نشر اكاذيب، فعاليت تبليغي به نفع گروه هاي مختلف نظام، اخلال در نظم و امنيت عمومي، افترا و توهين، پاره و مخدوش كردن آثار تبليغي مجاز و عدم رعايت بي طرفي بوده است که اين افراد علاوه بر مجازات هاي پيش بيني شده در قانون از فعاليت در انتخابات آتي نيز منع خواهند شد.

 

 

وی با بیان به اينكه علي رغم رقابت هاي پرجنب و جوش و نزديك نامزدهاي انتخاباتي در اين دوره از انتخابات شاهد كاهش ٦٨ درصدي جرائم و تخلفات بوده ايم، گفت: فعاليت هاي ستاد پيشگيري از جرائم و تخلفات انتخاباتي در سراسر استان و تذكر و متعهد سازي ١٣٢ نفر از فعالان عرصه انتخابات با نگاه هاي اصلاحي و پيشگيرانه اين ستاد يكي از علل عمده اين كاهش چمشگير بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: