کد خبر: ۱۰۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
با چراغ سبز آمریکا اتفاق افتاد
به گزارش تنویر ، منطقه «الدراز» محل سکونت شیخ عیسی قاسم و مناطق دیگر بحرین روز گذشته صحنه درگیری‌های بی‌سابقه و شدیدی میان نظامیان آل خلیفه و کفن‌پوشانی بود که بدون هیچگونه اسلحه‌ای و کاملا بی‌دفاع از رهبر خود دفاع می‌کردند.
 معترضان بحرینی با پوشیدن کفن و سر دادن شعارهای ضد رژیم آل خلیفه تلاش کردند تا مانع ورود این خودروها به روستای «الدراز» شوند که به دلیل تجهیزات جنگی و خودروهای زرهی پیشرفته نظامیان موفق نشدند واین موضوع به گسترش درگیری خونین میان طرفین منتهی شد.
مزدوران آل خلیفه با خودروهای نظامی، زره‌پوش‌ها و آخرین ادوات نظامی به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین حمله کردند و با استفاده از گاز اشک‌آور، گلوله‌های جنگی و ساچمه‌ای اهالی منزل را دچار خفگی نموده یا زخمی کردند و پس از تخریب دیوارهای محافظ شیخ عیسی قاسم را بردند!
در جریان این درگیری‌ها، دستکم 2 جوان بحرینی شهید و 100 نفر زخمی شدند. حال برخی مجروحان وخیم گزارش شده است.
جزئیات حمله از زبان شاهدان
«ابراهیم العرادی» از مخالفان نظام حاکم در بحرین در این باره اعلام کرده «آنها برای عبور از صف تحصن کنندگانی که برای حمایت از شیخ عیسی قاسم دور خانه‌اش در منطقه الدراز تحصن کرده بودند، از آمبولانس هم استفاده کرده و صف آن‌ها را شکافتند.»
به گفته این شاهد، رژیم آل خلیفه برای متفرق کردن زنان و مردانی که برای حفاظت از جان شیخ عیسی قاسم تحصن کرده بودند، از نیروهای اردنی و مزدوران سعودی هم استفاده کردند. العرادی همچنین هشدار داد که جان شیخ عیسی قاسم، در خطر‌
 است.
 نیروهای امنیتی بحرین پیش از جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم در سراسر این کشور به حالت آماده‌باش درآمده بودند و علاوه بر آن صدها تن از نیروهای سعودی نیز از طریق گذرگاه «ملک فهد» وارد بحرین شده بودند تعداد زیادی از نیروهای کماندوی رژیم بحرین نیز از پادگان «الضلع» عازم منطقه الدراز شده بودند. بالگردهای رژیم بحرین نیز از ارتفاع پایین به سمت مدافعان در منطقه الدراز تیراندازی می‌کردند که تمام این اقدامات و حملات گسترده به منطقه «الدراز» بیشتر به صحنه جنگ و هجوم نظامیان بیگانه به کشور شبیه بود.
مجوز شلیک داده شده بود
نیروهای امنیتی بحرین همچنین با بولدوزر دیوارهای حفاظتی که جوانان به دور منزل شیخ عیسی قاسم کشیده بودند و خانه‌های اطراف را تخریب کردند. برخی شاهدان نیز اظهار داشتند که مزدوران و نظامیان آل خلیفه دستور شلیک مستقیم به سوی مدافعان منزل شیخ عیسی قاسم را داشته‌اند و تمامی زخمی‌ها به طور مستقیم هدف گلوله قرار گرفته‌اند. برخی منابع در منامه نیز می‌گویند استفاده از سلاح‌های ممنوعه به شکل گسترده‌ای توسط نیروهای امنیتی در مناطق مسکونی صورت می‌گرفت و اوضاع بسیار خطرناک بود. تاکنون از آمار دقیق قربانیان این حمله وحشیانه اطلاعی در دست نیست و بنا به گفته منابع بحرینی درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی بشدت ادامه دارد.
دستور ترامپ از ریاض!
شبکه المیادین اما اعلام کرده آل‌خلیفه شیخ عیسی قاسم را با چراغ سبز آمریکا و آل‌سعود دستگیر کرد آن هم پس از سفر اخیر ترامپ به منطقه و دیدار با پادشاه بحرین!
دادگاه بحرین صبح یکشنبه با صدور حکمی شیخ عیسی قاسم را به یک سال حبس و پرداخت ۱۰۰ هزار دینار بحرین (۲۶۵ هزار دلار آمریکا) محکوم کرده بود. بر اساس حکم دادگاه بحرین، مبلغ موجود در حساب بانکی شیخ عیسی قاسم که حدود سه میلیون و۳۶۰ هزار دینار بحرین است به همراه املاک و دارایی‌های ثبت‌شده هر سه متهم مصادره می‌شود. رژیم آل خلیفه پیش‌تر شیخ عیسی قاسم را به «پول‌شویی و مشارکت در تروریسم» متهم و در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) تابعیت وی را سلب کرده است.
علمای بحرین:
اینجا کربلاست
علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن به آل خلیفه درباره تشدید اقدامات سرکوبگرانه هشدار داده و اعلام کردند که «همه مردم کفن‌پوش» به میدان می‌آیند. در بیانیه علمای بحرین آمده است: «اگر صحنه را کربلا می‌خواهند ، ما فرزندان کربلاییم. در تمامی مناطق زن و مرد، پیر و جوان کفن‌پوش به خیابان‌ها آمده و در تمامی مناطق «میدان فداییان» بر پا خواهیم ساخت و به «میدان فداییان» بزرگ در الدراز کفایت نخواهیم نمود.»
علمای بحرین از چند روز قبل از همه شهروندان بحرینی خواسته بودند که به سمت میدان تحصن در الدراز بروند و تحصن در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم را لحظه‌ای رها نکنند.
آیت‌الله سیستانی
آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق هم یورش عوامل رژیم آل خلیفه به منزل رئیس‌شورای اسلامی علمای بحرین را محکوم کرد. ایشان با شیخ عیسی قاسم و تمامی مراجع عظام ابراز همبستگی و اعلام کرد که در دعاهای خود آنها را فراموش نخواهد کرد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز این حمله را شدیدا محکوم کرد.
همچنین آیت‌الله شیخ بشیر نجفی از علمای نجف نیز ضمن محکوم کردن حمله به منزل شیخ عیسی قاسم اظهار داشت که «حمله به این شخصیت دینی حمله به من محسوب می‌شود». جمعیت الوفاق هم در واکنش به اقدامات وحشیانه نیروهای امنیتی بحرینی اعلام کردند «جهان باید کشتار در بحرین را متوقف کند زیرا همه جامعه بین‌المللی مسئول این تحولات هستند.». مرکز حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرده دولت آمریکا را مسئول کشتار در الدراز می‌دانیم.
 این مرکز تأکید کرده که سلامت شیخ قاسم در خطر است.» «شیخ عبدالله الدقاق»، نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص قانون محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی بحرین، با اشاره به اینکه اصلاح این قانون به‌‌منظور حمله علیه شیخ عیسی قاسم است اظهار داشته که «به نظر می‌رسد اصلاح قانون محاکمه غیرنظامیان انگیزه‌‌هایی به‌دنبال دارد. انگیزه نخست آن اخراج شیخ عیسی قاسم است؛ اما زمانی که نظام آل‌خلیفه به منزل ایشان حمله کند، مردم بحرین حتماً قیام خواهند کرد. آل خلیفه برای عکس‌العمل نشان دادن به قیام مردم ناچار است از‌تانک و نیروهای نظامی بهره برد تا بتواند ملت را ساکت کند.»بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی (۲۵ بهمن ۱۳۸۹) صحنۀ خیزش مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.
مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند. رژیم بحرین نیز با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون آل‌سعود، و امارات به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و با پرونده‌سازی و طرح اتهامات واهی، فعالان مدنی و سیاسی را به حبس طولانی‌‌‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.
گفتنی است، آل‌خلیفه راهزن‌های بیابانگردی هستند که با کمک انگلیسی‌ها بر مردم مسلمان بحرین که غالباً شیعه هستند، مسلط شده‌اند و اصولاً بحرینی نیستند. با این حال، در حال سلب تابعیت مردم با هدف تغییر بافت جمعیتی این کشورند!
آخرین گزارش‌ها حاکی است، وزارت کشور بحرین اعلام کرده، اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم آغاز شده است! طبق اعلام رسانه‌ها، 50 نفر از نزدیکان رهبر شیعیان بحرین نیز دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: