کد خبر: ۱۰۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
سرهنگ احمدی:فتح خرمشهر فتح معنویات بود


به گزارش تنویر استهبان ،جشن آزادسازی خرمشهر در مورخه دوم خرداد در محل قبور مطهر شهدای گمنام در پارک آبشار استهبان برگزار گردید.

مراسم با نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار گردید و سپس سرهنگ احمدی فرمانده سپاه استهبان به ایراد سخنرانی پرداختند.

سرهنگ احمدی ضمن تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت:یکی از عوامل قطعی پیروزی رزمندگان ما در جنگ و فتح خرمشهر اعتقاد و ایمان به خداوند و امید به یاری و وعده های الهی بود.

وی بیان داشت:از عوامل دیگر پیروزی رزمندگان،ولایت پذیری و ولایت محوری بود.رزمندگان پشت سر ولایت بودند و چون و چرایی نبودند.وقتی امام فرمود خمرمشهر باید ازاد شود ،دیگر نگفتند نمی شود،چطور؟بلکه با جان و دل و با ایمان راسخ جلو رفتند و پوزه دشمن را به خاک مالیدند.

احمدی گفت:مقام معظم رهبری فرموده اند خرمشهرها در پیش است یعنی باید ما تلاش کنیم و سنگرهای فرهنگی را فتح کنیم.ما باید بدانیم که فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح معنویات است.

در ادامه بسیجی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس حاج حسین عبدی فر به بیان خاطرات زمان جنگ و آزادسازی خرمشهر پرداختند.وی که خودش نیز از رزمندگان مدافع حرم است در ابتدا گفت:باید قدر شهدای مدافع حرم را بدانیم اگر امروز ما امنیت و قدرت داریم از برکت خون این شهدای بزرگوار است.

وی بیان داشت:این شهدای مدافع حرم دارند خیلی از سختی ها را تحمل می کنند و بارها تا مرز شهادت پیش رفته اند تا آجری از حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) کم نگردد.

عبدی گفت:پیروزی ما به خاطر ایمان و دعاهای امام خمینی(ره) بود.ما در پشت نماز شب های امام عزیز،پیروزی های پی درپی داشتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: