کد خبر: ۱۰۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه استهبان:
دعای روزه دار در این ماه مستجاب است

به گزارش تنویر استهبان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،جلسه انس با قرآن کریم در سپاه ناحیه استهبان برگزار گردید.

پس از اتمام جلسه انس،حجت الاسلام احمد زینل پور نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه استهبان در مورد ماه مبارک رمضان سخنرانی کردند.

حجت الاسلام زینل پور گفت:باید دانست که همه اعمال انسان در این ماه عبادت است حتی نفس کشیدن و خواب روزه دار در این ماه عبادت و تسبیح به حساب می آید.

وی بیان داشت:باید در این ماه بسیار مواظب بود که گناهی از انسان سر نزد، بالاخص گناهان زبانی از قبیل غیبت که باعث می شود اجر انسان ضایع شود.باید این ماه را به عبادت و ذکر خدا به سر برد و مواظب بود که از اعضای انسان از قبیل گوش و چشم و زبان و دست و پا گناهی سر نزد.

زینل پور بیان داشت:در روایت داریم که خداوند فرموده:( الصوم لی و ان اجری به) یعنی روزه برای من است و من هم اجر آن را می دهم و در جای دیگر آمده است که روزه برای من است و اجر آن نیز خودم هستم.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه استهبان گفت:آنقدر اجر این روزه داری بالا است که خود خداوند اجر آن را برعهده گرفته است و باید دانست که طبق روایاتی که داریم دعای روزه دار در این ماه مستجاب است چنانچه فرمودند: الصوم لا ترد دعوه :دعای روزه دار رد نمی شود اما شاید کسی بگوید پس چرا من دعا کردم و برآورده نشد که در این حالت چند اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: اولا بعضا دعای ما مستجاب می شود و اما ما متوجه نیستیم و یا فراموش کرده ایم و در بعضی از موارد دعا الان وقتش نرسیده و در وقت دیگری مستجاب می شود چنانچه خداوند دعای موسی و هارون را برآورده کرد اما در چهل سال بعد تحقق یافت.بعضی دعاها هم به مصلحت انسان نیست که خداوند یا مشابه آن را در دنیا به انسان می دهد یا در قیامت اجر آن داده می شود و چنان آن فرد خوشحال می شود که آرزو می کند که ای کاش خداوند هیچ حاجتی از من را در دنیا برآورده نکرده بود و همه آنها را به قیامت موکول کرده بود.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: