پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۱۳:۱۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
طرح بسیج همگام با کشاورز در کازرون همچون سه سال گذشته در روستاهای بخش مرکزی کازرون اجرا می شود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس:در ابتدای کارگاه آموزشی مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های بسیج مهندسین کشاورزی، طرح بسیج همگام با کشاورز است، اظهار داشت: طرح ملی بسیج همگام با کشاورز با هدف افزایش بهره‌وری، امنیت مواد غذایی، تسریع در افزایش دانش و علم کشاورزی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی با اعزام مهندسین بسیجی به روستاهای تحت پوشش اجرا می شود

مهندس شفیعی هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح آگاهی کشاورزان، آشنایی با روش های نوین کشاورزی به منظور افزایش عملکرد، استفاده بهینه از منابع آبی، شناسایی محصولات غالب منطقه، تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم آب عنوان کرد.

مسئول بسیج مهندسین کازرون با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: عملیات اجرایی طرح از فروردین ماه سال جاری با اعزام کارشناسان کشاورزی بسیج مهندسین کشاورزی به روستاهای بخش مرکزی در کازرون آغاز شد.

وی با تأکید بر تقویت تولیدات داخلی و اشتغال زایی در روستاها، تصریح کرد: از این طریق می توانیم جلوی مهاجرت معکوس در روستاها را بگیریم.

مهندس شفیعی با بیان اینکه روستاهای کازرون دارای شاخص های بالای اقتصادی و خودکفایی است، افزود: باید از طریق طرح بسیج همگام با کشاورز، خودکفایی را در روستاها ارتقا دهیم.

در ادامه مهندس مدارا کارشناس مربی طرح بسیج همگام با کشاورز اظهار داشت: کارگاه های آموزشی طرح بسیج همگام با کشاورز، برای ارتباط برقرار کردن با کشاورز در روستا و کمک در راستای افزایش تولید در واحد سطح محصولات کشاورزی برگزار ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز مدت سه سال است که در کازرون اجرا می شود، خاطرنشان کرد: این طرح در سال های گذشته موفقیت آمیز بوده و سبب افزایش سطح در تولید شده است و شرکت‌کنندگان برای خودکفایی در عرصه تولید و محصولات استراتژیک مثل گندم از سوی مهندسین بسیجی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و این آموزش ها در تمام زمینه های کشاورزی از کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات زراعی و باغی را شامل می شود.

/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: