کد خبر: ۱۰۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
استاندار فارس :
استاندار فارس گفت: خوشبختانه آزادراه شیراز- اصفهان در شرایط فعلی وضعیت مطلوبی پیدا کرده است و بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در قطعات مختلف فعال هستند.


محمد علی افشانی در چهارمین بازدید خود از پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان در دوسال گذشته که با حضور شافعی معاون معاون امور فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان نظارت و برنامه ریزی و میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، اظهار داشت: آزادراه شیراز-اصفهان یک تفاوت اساسی با سایر آزادراه ها دارد که برای اولین بار در کشور انجام می شود و بخشی از آزادراه دارای رویه بتونی است.

وی ادامه داد: در ۵۰ کیلومتر از این پروژه، رویه بتونی انجام می شود و در بقیه ۱۷۰ کیلومتر مسیر، آسفالت خواهد شد؛ اگر سرعت اجرای لایه بتونی افزایش پیدا کند بیش از ۵۰ کیلومتر با رویه بتونی اجرا خواهد شد.

استاندار فارس افزود: لایه نهایی بتون با عیار ۴۰۰ کیلوگرم سیمان است و زیر آن بتون با عیار ۹۵ کیلوگرم سیمان در متر مکعب اجرا می شود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال ۱۵ کیلومتر به صورت بتنی و حدود ۷۵ کیلومتر به صورت آسفالتی روسازی انجام خواهد شد.

افشانی اظهار داشت: با توجه به تعهد پیمانکار و شریک و همچنین وزارت راه و شهرسازی امیدواریم بتوانیم تا هفته دولت سال آینده این پروژه را به اتمام برسانیم و مورد بهره برداری مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که آزادراه شیراز-اصفهان مهم ترین آزادراه کشور است که با ۲۲۵ تا ۲۳۰ کیلومتر، ۱۳۰ کیلومتر مسافت شیراز به اصفهان کاهش پیدا می کند، افزود: با بهره برداری از این پروژه هم زمان سفر بیش از یک و نیم ساعت کاهش می یابد و هم مصرف سوخت و استهلاک خودروها کاهش خواهد یافت.

استاندار فارس با بیان این که پروژه آزادراه شیراز-اصفهان مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشور در حوزه حمل و نقلی است، گفت: مردم استان فارس حق دارند از این پروژه بهره مند شوند؛ زیرا این استان حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد و با بهره برداری از این پروژه، ۲۳۰ کیلومتر آزادراه به بهره برداری می رسد و مردم با آسایش و آرامش این مسیر را که دارای مناظر زیبایی است طی می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر: