استاندار فارس گفت: خوشبختانه آزادراه شیراز- اصفهان در شرایط فعلی وضعیت مطلوبی پیدا کرده است و بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در قطعات مختلف فعال هستند.
محمد علی افشانی در چهارمین بازدید خود از پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان
در دوسال گذشته که با حضور شافعی معاون معاون امور فنی و توسعه امور
زیربنایی سازمان نظارت و برنامه ریزی و میرشفیع معاون ساخت و توسعه
آزادراههای وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، اظهار داشت: آزادراه
شیراز-اصفهان یک تفاوت اساسی با سایر آزادراه ها دارد که برای اولین بار در
کشور انجام می شود و بخشی از آزادراه دارای رویه بتونی است.
وی
ادامه داد: در ۵۰ کیلومتر از این پروژه، رویه بتونی انجام می شود و در بقیه
۱۷۰ کیلومتر مسیر، آسفالت خواهد شد؛ اگر سرعت اجرای لایه بتونی افزایش
پیدا کند بیش از ۵۰ کیلومتر با رویه بتونی اجرا خواهد شد.
استاندار
فارس افزود: لایه نهایی بتون با عیار ۴۰۰ کیلوگرم سیمان است و زیر آن بتون
با عیار ۹۵ کیلوگرم سیمان در متر مکعب اجرا می شود و بر اساس برنامه ریزی
صورت گرفته، امسال ۱۵ کیلومتر به صورت بتنی و حدود ۷۵ کیلومتر به صورت
آسفالتی روسازی انجام خواهد شد.
افشانی اظهار داشت: با توجه به تعهد
پیمانکار و شریک و همچنین وزارت راه و شهرسازی امیدواریم بتوانیم تا هفته
دولت سال آینده این پروژه را به اتمام برسانیم و مورد بهره برداری مردم
قرار گیرد.
وی با تاکید بر این که آزادراه شیراز-اصفهان مهم ترین
آزادراه کشور است که با ۲۲۵ تا ۲۳۰ کیلومتر، ۱۳۰ کیلومتر مسافت شیراز به
اصفهان کاهش پیدا می کند، افزود: با بهره برداری از این پروژه هم زمان سفر
بیش از یک و نیم ساعت کاهش می یابد و هم مصرف سوخت و استهلاک خودروها کاهش
خواهد یافت.
استاندار فارس با بیان این که پروژه آزادراه
شیراز-اصفهان مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشور در حوزه حمل و نقلی است،
گفت: مردم استان فارس حق دارند از این پروژه بهره مند شوند؛ زیرا این استان
حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد و با بهره برداری از این پروژه، ۲۳۰ کیلومتر
آزادراه به بهره برداری می رسد و مردم با آسایش و آرامش این مسیر را که
دارای مناظر زیبایی است طی می کنند