کد خبر: ۱۰۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد؛
گرمایی گفت: برای توسعه صادرات نباید مالیات بر ارزش افزوده ؛ وجود داشته باشد.چون جایگاه صادراتی اهمیت دارد و شاید از طرفی در تمام دولت توان پرداخت نباشد؛دولت می تواند از مالیات منفی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری ،حمید گرمایی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توسعه صادرات غیر نفتی و گسترش و توانمندسازی بنگاه های صنعتی کوچک؛ گفت: برای توسعه صادرات نباید مالیات بر ارزش افزوده ؛ وجود داشته باشد.

وی با این مطلب که دولت می تواند برای جبران حذف مالیات بر ارزش افزوده از مالیات منفی بهره مند شود؛ تصریح کرد: چون جایگاه صادراتی اهمیت دارد و شاید از طرفی در تمام دولت توان پرداخت نباشد می توانند از مالیات منفی استفاده کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور عنوان کرد: یعنی در حقیقت از مالیات واردات برای توسعه صادراتی که انجام می شود کم کنند لذا این رویه می تواند مشوق بسیار خوبی باشد تا صادرات کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به مباحث مطروحه در کمیسیون صنایع و معادن افزود: از موضوعات اخیری که در مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون صنایع به آن پرداخته شد بحث اشتغال در صنعت بود.

گرمایی خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه روند گزارشات و برنامه کمیسیون به بحث گمرک، تعرفه ها؛ آیین نامه و مشکلات این حوزه نیز ورود کرد.با اقداماتی که پیش بینی شد امیدواریم ضمن برطرف شدن ایرادات در راستای تحقق شعار گام برداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: