سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
berooz
۰۹:۲۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
حجه الاسلام والمسلمین محمود رمضانی در مراسم افتتاحیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان:

مراسم افتتاحیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان،در روز شنبه تاریخ06/03/96در ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع)با حضور حجه الاسلام والمسلمین رمضانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه،سرهنگ پاسدار مرتضی خسروانی فرمانده و سرگرد پاسدار محمد مباشری مسئول حفاظت اطلاعات این ناحیه،در جمع کارکنان پایور و سربازان وظیفه در مکان نمازخانه این ناحیه برگزار گردید.

در این مراسم معنوی،ابتدا آیاتی از کلام الله مجید توسط دو نفر از قاریان قرآنی تلاوت گردید.سپس حجه الاسلام والمسلمین رمضانی ضمن عرض تبریک ماه مبارک رمضان،بهار قرآن به کارکنان،با قرائت بخش هایی از خطبه شعبانیه پیامبر بزرگواراسلام(ص) در آخر ماه شعبان، در خصوص فضایل و برکات ماه مبارک رمضان به سخنرانی پرداخت.

حجه الاسلام رمضانی در بخشی از سخنانش بیان داشت: ماه مبارک رمضان،ماه روزه داشتن ،استغفار،دعا،توبه،عبادت و بندگی خالصانه به درگاه حضرت حق(جل جلاله)و ماه قرائت قرآن کریم وتفکر و تدبر در آیات الهی،تقویت ایمان و معرفت دینی و دوری از گناهان برای رسیدن به سعادت مهمانی معنوی در محضرخداوند تبارک و تعالی است.

وی افزود:خداوند سبحان از بندگان مومنش برای ضیافت معنوی در این ماه مبارک دعوت فرموده است،تا با تقوی و عمل خالص برای تقرب به درگاهش بکوشند.وی گفت: "تقوی عامل بهره مندی انسان از ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است".

حجه الاسلام رمضانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آداب مهمانی خداوند سبحان بیان داشت:از جمله آداب این ضیافت معنوی، کنترل و حفظ  چشم،گوش،زبان،قلب،اعضاء و جوارح از معصیت الهی و کنترل خشم و غضب و شهوت برای عبادت و بندگی خالصانه به درگاه حضرت حق (جل جلاله)است.،که در این صورت سلامت جسم و روح انسان در این دنیا با هدف نیل به سعادت در آخرت تضمین خواهد شد.

در ادامه مراسم،سرهنگ پاسدار خسروانی هم ضمن تبریک ماه مبارک رمضان،در خصوص تقویت ایمان،معرفت دینی و انقلابی،حضور فعال و با نشاط کارکنان و خانواده در برنامه های قرآنی این ماه شامل،قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم،جلسات تفسیر آیات قرآن،احکام،اخلاق،محافل انس با قرآن کریم،احیاء لیالی قدر نماز جمعه،راهپیمایی روز جهانی قدس و عبادت و بندگی خالصانه به درگاه الهی مطالبی را بیان داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: