کد خبر: ۱۰۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
امام جمعه شهر رونیز:
با نیت صادق و قلب پاک وارد این ماه شوید

به گزارش تنویر استهبان به مناسبت ماه مبارک رمضان،جلسه اخلاق در سپاه ناحیه استهبان با حضور حجت الاسلام عبدالرزاق دسترنج امام جمعه شهر رونیز برگزار گردید.

در این جلسه حاج آقا دسترنج گفت:پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در وصیتی به ابوذر فرمودند ای ابوذر بدان که خداوند اهل بیت من را در این امت مانند کشتی نوح قرار داده که هر کس سوار و همراه آن شود نجات پیدا می کند و هر کس سوار آن نشود غرق خواهد شد.سوار شدن به معنای محبت به ایشان و تبعیت کردن از اهل بیت است.

وی بیان داشت:در زمان نوح علیه السلام افرادی که سوار کشتی نوح نشدند غرق شدند اما آسیبی هم به کشتی وارد نشد امروز اگر ما به اهل بیت محبت داشته باشیم و از آنان تبعیت کنیم نجات پیدا می کنیم اما اگر از آنان تبعیت نکینم خودمان غرق و نابود می شود و اما این کشتی نجات اهل بیت استوار و محکم می ماند و اسیبی به آن نخواهد رسید.

دسترنج گفت:حضرت رسول(ص) در مورد فضایل ماه مبارک رمضان سخنانی را فرمودند که در این ماه شیطان در بند است،نفس ها تسبیح و خواب عبادت است،درهای جهنم بسته است و درهای بهشت باز است.اما حضرت به یک نکته مهم هم اشاره فرمودند که با نیت های صادق و قلب پاک وارد این ماه مبارک شوید.

وی اضافه کرد:از مصادیق مهم نیت صادق اولینش اعتقاد و تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت است.ما باید برای حل مشکلاتمان به اهل بیت تمسک کنیم چنانچه قران مجید می فرماید وابتغوا الیه الوسیله و امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند نحن وسائل الله:ما وسیله هستیم.

امام جمعه شهر رونیز گفتند:همه باید از این ماه مبارک نهایت استفاده را ببریم زیرا به اصطلاح خداوند در این ماه چوب حراج به بهشتش زده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: