کد خبر: ۱۰۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار :
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفرش به بجنورد گفت: حدود ۲۲۰ هزار نفر از کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند در سطح کشور زیر چتر حمایت بوده و از بیمه بیکاری بهره می‌برند.

               

به گزارش «بیکافارس» از ایلنا کریم یاوری در کارگاه حمایت از مشاغل و بیمه‌بیکاری که در سالن جلسات اداره کل‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: چتر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده، گسترده‌تر شده و حمایت‌ها از این افراد افزایش داشته است.

 
یاوری نسبت تعداد کل مقرری‌ بگیران بیمه‌بیکاری به‌کل بیمه پردازان اجباری را حدود 2 درصد اعلام کرد و افزود: علی‌رغم افزایش تعداد و هزینه‌های مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با اتخاذ تدابیر راهبردی از جمله هدایت مقرری‌بگیران به اشتغال مجدد، در منابع بیمه بیکاری صرفه‌جویی حاصل‌شده است.
 
وی همچنین به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها اشاره کرد و گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و همچنین کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌یافته است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این کارگاه اظهار داشت: در حال حاضر 875 نفر در استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.
 
حسن نوری گفت: در شرایط کنونی جامعه که اکثریت متقاضیان کار فاقد مهارت هستند، آموزش مهارت باید بازارمحور و تولیدمحور باشد و مهارت‌آموزی مقرری‌بگیران برای اشتغال مجدد سرلوحه کارمان قرار داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: