کد خبر: ۱۰۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
مدیرکل گمرکات استان فارس :
مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: صادرات این استان در دو ماهه نخست سال ۹۶ نزدیک به ۲۷ میلیون دلار رسید.

به گزارش «بیکافارس»خداداد رحیمی  اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال 29 هزار و 325 تن کالا به ارزش 26 میلیون و 193 هزار و 850 دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن  و ارزش به ترتیب 81 و 20 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه این کالاها به 34 کشور صادر شده است، افزود: عراق، افغانستان، آلمان، قطر، امارات متحده عربی، ترکیه، کویت، اتریش، روسیه و آذربایجان از جمله کشورهای هدف صادارات استان فارس بوده است.

مدیرکل گمرک استان فارس عنوان کرد: لبنیات، سیمان، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، دستگاه‌های مبدل حرارتی، اوره، فرش و سایر کف‌پوشها از مواد نسجی، کلبدهای جداکننده مدار، آرد گندم و رزین‌ها بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در دو ماهه نخست سال در بین کالاهای صادراتی محصولات لبنی از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 18 و 14 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

رحیمی افزود: در دو ماه گذشته مردم استان فارس 64  بسته کالاهای هدیه و سوغاتی به ارزش 439 دلار از طریق گمرکات این استان دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد 97 درصد و از لحاظ ارزش 96 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت 675 بسته پستی به ارزش 17 هزار و 344 دلار به خارج از کشور ارسال شده که از لحاظ تعداد 33 درصد کاهش و از لحاظ ارزش 175 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: