کد خبر: ۱۰۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
رئیس اتاق بازرگانی شیراز:
رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: استان فارس آماده پذیرش هیئت‌های تجاری کشور ایتالیا برای توسعه صنعت نفت، پتروشیمی و گردشگری است


به گزارش «بیکافارس»،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، نشست همکاری با هدف گسترش اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، تبادل اطلاعات و دانش روز با حضور هیئت اتاق مشترک ایران - ایتالیا در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد.

جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز در این نشست به ظرفیت و پتانسیل استان فارس در زمینه کشاورزی، گردشگری و همچنین سرمایه‌گذاری جهت توریست سلامت و پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: استان فارس در زمینه‌های گاز، پتروشیمی پتانسیل بالایی دارد.

رازقی بر اعلام آمادگی جهت پذیرش هیئت و انجام مذاکرات در جهت توسعه صنعت نفت، پتروشیمی و گردشگری تاکید کرد.

لزوم ارتقاء سطح مراودات و تسهیل در روابط

پورفلاح رئیس اتاق ایران- ایتالیا گفت: در مقوله جذب حداکثری بنگاه‌ها بعد از برجام، بر اساس سوابق، ایتالیا شریک تجاری اول ایران بوده که همیشه تراز تجاری با آن کشور مثبت و تنها کشوری بود که بعد از تحریم‌ها دچار بداخلاقی نشد و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با ما حفظ کرد.   

وی با اعلام آمادگی جهت افزایش سطح مراودات بین دو اتاق به منظور انتقال اطلاعات، دانش، اعزام و پذیرش هیئت تجاری اقتصادی، خواستار معرفی نمایندهای جهت برقراری این مراودات و تسهیل در روابط شد.

حمیدیان نائب رئیس اتاق شیراز، نیز در این نشست، گزارشی از شاخص‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی استان فارس ارائه کرد و گفت: پتانسیل و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنایع معدنی، پتروشیمی، فولاد، سنگ‌های تزیینی و کانی‌های غیر فلزی، اختصاص 92 درصد صادرات به صادرات غیرنفتی، تولید 35 درصد از محصولات کشاورزی و پتانسیل در صنعت فرش و گردشگری از جمله شاخصه های استان فارس است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: