جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۲۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
سرهنگ محمدجعفر دوستدار:
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) از اجرای برنامه های درون سازمانی و برون سازمانی توسط ناحیه در ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: در ماه مبارک رمضان با حضور ده طلبه از شهر مقدس قم برنامه های ویژه ای اجرا خواهد شد.
سرهنگ محمد جعفر دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز در پاسخ به سئوال خبرنگار ما با مضمون برنامه های این ناحیه در ماه مبارک رمضان گفت: ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات برای شما و کلیه همکاران عزیز، سلسلسه برنامه های سپاه ناحیه بقیه الله(عج) به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول مربوط به نیروهای کادر و سربازان وظیفه بوده که توسط برادران عزیز در مجموعه ی حوزه نمایندگی ولی فقیه در حال اجرا می باشد.
وی ادامه داد: این برنامه ها شامل فعالیت های فرهنگی و اخلاقی اعم از تفسیر موضوعی قرآن کریم و بیان نصایح پیامبراکرم(س) بصورت روزانه، بحث احکام، روخوانی قرآن و مشاوره حضوری و چهره به چهره برای سربازان می باشد.
سرهنگ دوستدار با اشاره به این که برنامه های گفته شده با حضور ده طلبه اعزامی از شهر مقدس قم که در ماه مبارک رمضان مهمان سپاه ناحیه بقیه الله(عج) بوده در حال اجرا می باشند ادامه داد: دسته دوم برنامه های ناحیه در ماه مبارک رمضان مربوط به فعالیت های برون سازمانی بوده و شامل مبحث سواد رسانه ای برای حلقه های صالحین برادر و خواهر می باشد و در طول یک ماه ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: در رده سنی کودکان برنامه ویژه ای با محوریت جذب کودکان به مسجد که شامل برگزاری جنگ شادی، جشن، تئاتر، مسابقه و دیگر برنامه ها در 20 مسجد و بصورت روزانه در حال اجرا بوده و از دیگر برنامه های مرتبط با این رده سنی برگزاری دوره تربیت مربی کودک می باشد و هم اکنون در مرحله ثبت نام بوده و انشاءالله دو دوره در این یک ماه برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) با اشاره به فرا رسیدن 14 خرداد سالگرد رحلت امام(ره) گفت: بمناسبت فرارسیدن رحلت امام خمینی(ره) این ناحیه ده مراسم در ده مسجد با محوریت آشنایی نمازگزاران با مبانی امام پیش بینی نموده و در کنار آن نمایشگاه پوستر آشنایی با سیره امام همراه با مسابقه کتابخوانی از صحیفه امام برگزار خواهد شد.
وی در ادامه برنامه های ناحیه بقیه الله(عج) در مدت ماه مبارک رمضان به جشن میلاد امام حسن مجتی(ع) اشاره کرد و گفت: جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه علی بن موسی الرضا(ع) ویژه حلقه های صالحین کودکان برگزار خواهد شد.
سرهنگ دوستدار با بیان این که مبحث مسجد محوری یکی از برنامه های اختصاصی سازمان بسیج مستضعفین می باشد از در دستور کار قرارگرفتن طرح مسجد محوری سپاه ناحیه بقیه الله(عج) با عنوان طرح مسجد ما خبرداد و گفت: امسال ناحیه بقیه الله(عج) با حضور تیم طلاب در موضوع مسجد محوری برنامه ویژه ای خواهد داشت.
وی ادامه داد یکی از این برنامه ها، طرح تجربه نگاری بوده که با حضور روزانه طلاب در مساجد و به روش مشاهده و مصاحبه با امام جماعت، فرمانده پایگاه و هیئت امنا انجام خواهد شد و با بیان نقاط قوت، نقاط ضعف و‌ فرصت ها و تهدید ها بصورت دفترچه ای تنظیم و یک نسخه آن جهت استفاده در اختیار مساجد قرار خواهد گرفت.
از دیگر برنامه های طرح مسجد محوری مسجدما، طرح ایده نگاری مساجد با هدف نگارش کتابچه ایده های مسجدی و خدماتی جهت فعالان مسجد بوده که آن کتابچه در اختیار مساجد قرار خواهد گرفت و جهت استفاده حداکثری در فضای مجازی نیز منتشر خواهد شد.
سرهنگ دوستدار در پایان این گفتگو گفت: امیدواریم با مجموعه فعالیت هایی که در حال اجرا می باشد بتوانیم گامی در جهت رسیدن به مسجد طراز اسلامی و احیای کارکردهای آن برداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: