کد خبر: ۱۰۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید با اشاره به تأکید امام (ره) بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی و با بیان اینکه ایشان قاطع و استوار مواضع خود را بیان می‌کردند گفت: مسؤولان صریح و قاطع مواضع خود را بیان کنند

به گزارش  روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید، امیر علی‌پور در آیین بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) که با حضور امام جمعه، فرماندار،فرمانده سپاه اقلید،مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسؤولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد با گرامیداشت یاد امام و شهدا از دعوت امام (ره) از مردم برای حضور در صحنه سخن گفت.

 

وی به خدمات گسترده امام خمینی (ره) در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ملی شدن صنعت نفت پس از 50 سال غارت نفت ایران توسط انگلیسی‌ها، ایجاد و ارتقای روحیه انقلابی در جامعه، نجات ملت از سلطه شاهنشاهی و طاغوت، پیروزی انقلاب اسلامی و... ازجمله این خدمات ارزنده است که در راه تحقق آن‌ها امام راحل خون دل‌ها خوردند.

 

علی‌پور با بیان اینکه امام خمینی (ره) خود را مجری عدالت می‌دانستند عنوان داشت: ایشان با روحیه انقلابی موتور عقلانیت، انسانیت و حرکت‌های جمعی و انقلاب را در بلاد اسلامی روشن کردند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید با بیان اینکه انقلاب ما نه‌تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای تمام سرزمین‌های اسلامی موهبت بزرگ و رحمت واصله الهی بوده است، تصریح کرد: امروز جهان اسلام را به واسطه قیام امام راحل می‌شناسند.

 

علی‌پور به قیام خونین 15 خرداد اشاره و از نقش امام در این قیام سخن گفت و با تأکید بر اینکه ایشان مواضع خود را صریح بیان می‌کردند خاطرنشان کرد: مسؤولان صریح و قاطع مواضع خود را بیان کنند.

 

این  مسئول با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) خصوصیت‌هایی داشت که هیچ رهبر انقلابی نداشت بیان کرد: امام حکیم، عالم، قوی و قاطع بود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید به گوشه‌هایی از زندگی جهادی و انقلابی امام راحل اشاره و با بیان سخنی از فرمایشات ایشان مبنی بر اینکه باید کمربندها را محکم‌تر ببندیم که مبارزه روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود، عنوان کرد: مسؤولان و مردم باید این جمله تاریخی امام را همیشه به ذهن بسپارند و در دل، اندیشه و افکار خود حفظ کنند.

 

علی‌پور با اشاره به تأکید امام (ره) بر انقلابی بودن از مردم و مسؤولان خواست هم قوی و قاطع باشید و هم روحیه انقلابی را در خود حفظ و تقویت کنید.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آنچه زندگی و خصوصیت امام راحل را برجسته می‌کند این است که ایشان پیش از اینکه یک شخصیت سیاسی باشند، یک انسان اخلاقی، عارف و زاهد است، برخی از تألیفات و آثار حضرت امام را نام برد و گفت: امروز رشادت‌ها و استواری جامعه اسلامی وصل به ولایت‌فقیه است که امام (ره) بسیار به آن اشاره کرده است.

 

علی‌پور انقلاب را دستاورد امام (ره) خواند و از تواضع، روحیه انقلابی، هدف والای و استواری امام سخن گفت و بیان داشت: امام با روحیه خداترسی، باور دینی و استوار قدم برمی‌داشت.

 

وی با بیان اینکه انقلاب امام با یقین آغاز شد نه با شک و شبهه، تصریح کرد: زندگی امام سرشار از دین‌مداری و حقیقت‌طلبی است و خروجی تفکر و اندیشه ایشان شخصیت‌های والایی چون مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی و... بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به تأکید امام (ره) بر بصیرت‌افزایی و با بیان اینکه ایشان مردم را انقلابی تربیت کرد، اظهار کرد: امام راحل آن روز پا روی کفش مردم نمی‌گذاشتند، اما امروزی عده‌ای پا روی کفش مردم می‌گذارند.

 

وی تأکید کرد: برای رشد جامعه بشری و پویایی هرچه بیشتر تفکر و اندیشه امام باید نقشه امام را دنبال کرد و پا جای پای ایشان گذاشت و توجه داشته باشیم که امام بارها فرمودند «انقلابی بوده و انقلابی عمل کنید و با ولایت‌فقیه باشید.
نام:
ایمیل:
* نظر: