جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۳۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
​نماینده ولی فقیه در فارس:
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اینطور نیست که مسئولین حتما باید در ادارات بنشینند و مردم بیایند سراغشان بلکه باید در میان مردم حضور پیدا کنند تا درد مردم را حس کنند.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه بقیه الله (عج) شیراز به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی از فارس، حضرت آیت الله اسدالله ایمانی در ادامه سرکشی از مناطق محروم شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، در جمع نمازگزاران مسجد حاج فرج شهرک بهار بیان کرد: معتقدیم که برای شیراز داشتن مناطقی مثل جنوب شهر و جنوب شرقی زشت است و وجود این گونه زشتی ها باید به حداقل ممکن برسد.
آیت الله ایمانی اظهار کرد: گرفتاریهایی در این مناطق از جنوب تا شرق در مسائل بهداشت، آب، گذرگاهها، تسهیلات دسترسی، رفت و آمد و برخی جاها امنیت مشاهده می شود که باید برای رفع آن ها چاره اندیشید.
اگر می خواهیم به درمان برسیم حقیقت و واقعیت را باید گفت
وی افزود: برای رفع محرومیت از مجموعه شیراز چند کار باید انجام بگیرد که اولین آن ها این است که مطبوعات و رسانه های استانی این نارسایی های موجود مناطق را مطرح کنند و به شکل یک گفتمان در رسانه عمومی و مطبوعات ما بازگو شود. 
آیت الله ایمانی با بیان اینکه اگر می خواهیم به درمان برسیم حقیقت و واقعیت را باید گفت، ادامه داد: اگر نمی خواهیم به درمان برسیم باید سکوت کنیم اما اگر می خواهیم زندگی مردم از اقلیت ها برخوردار باشد باید حقوق شهروندی این افراد به عنوان مطالبه عمومی و گفتمان عام و فراگیر عنوان شود.
امام جمعه شیراز بیان کرد: مشکلات عدیده ای در مناطق وجود دارد و اختلاف و تبعیض های بسیاری بین شمال غرب شیراز و جنوب شرق این شهر شاهدیم اما آنگونه که باید، رسانه ها به آن نپرداخته اند و باید گفت بعضی از مطبوعات استانی حتی حوصله ورود به اینگونه مباحث را ندارند و از کنار این مسائل بی تفاوت می گذرند.
وی ادامه داد: برخی از روزنامه ها هم مشکلات مردم را در صفحات سوم و چهارم و یا آخر تحت عنوان یک خبر درج می کنند، در صفحه اول اشاره ای به آن ندارند و این موارد را تحلیل نمی کنند در حالی که می توانند در این امر موثر باشند.
آیت الله ایمانی گفت: از صدا و سیما هم توقع داریم بیش از این به انعکاس مطالبات ضعفا بپردازند.

اگر مجتمع های اداری داشته باشیم مشکلات مناطق محروم به حداقل می رسد
نماینده ولی فقیه در استان فارس راه حل دوم را هم افزایی ادارات برای حل مشکلات عنوان کرد و گفت: اگر مجتمع های اداری در چند نقطه شهر داشته باشیم بسیاری از موانع و مشکلات مناطق محروم به حداقل ها کاهش می یابد.
وی ادامه داد: بلایی که بر ادارات ما حاکم شده این است که همه ادارات از دید خود به مسئله نگاه می کنند و به قول معروف در یک بخش به قضیه نگاه می کنند در حالیکه امروز در تمام دنیا این نگاه منسوخ شده و در یک اداره شعبه هایی از ادارات دیگر واقع شده و کار یک فرد در همانجا انجام می شود. 
آیت الله ایمانی افزود: امروز وقت انسان ها ارزش و بها دارد و لازم است در یک جا همه ادارات متمرکز شوند و مجتمع های اداری در چند نقطه داشته باشیم که ادارات مختلف دور هم جمع شوند و کار مردم را انجام دهند. 
امام جمعه شیراز گفت: ادارات باید در بحث مناطق محروم، هم افزایی کنند زیرا با همراه شدن، با هم کار کردن، من و تو نداشتن، مردم را دیدن و از زاویه و بخش خارج شدن ضرورت دارد و تا این کار نشود ما همین گرفتاری ها را داریم.
برای حل مشکلات مناطق محروم، هم افزایی لازم است
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات مناطق محروم، هم افزایی لازم است و باید همه امکانات روی هم ریخته شود، بیان کرد: فلان اداره می گوید بنده بر طبق قانون باید این کار را بکنم و اداره دیگری هم می گوید طبق قانون من باید این کار را بکنم، این وسط این مردم بینوا چه گناهی کرده اند که گرفتار شما دو نفر شده اند؟! و مثل گوشت قربانی یکی این طرف را می کشد و دیگری آن طرف را.
آیت الله ایمانی افزود: در این راستا بسیج سازندگی برای ساخت منازل محرومین و کمک به مستمندان و حل مشکلات اعلام آمادگی کرده که سرمایه گذاری کند و لازم است ادارات نیز وارد میدان شوند و از این فرصت استفاده کنند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان راه حل دیگر رفع مشکلات مناطق محروم را سرکشی مسئولین از این مناطق دانست و گفت: مسئولین باید بیایند، ببینند و مشکلات مردم را احساس کنند تا در جهت رفع آن به حرکت بیافتند و انگیزه پیدا کنند.
وی افزود: اینطور نیست که مسئولین حتما باید در ادارات بنشینند و مردم بیایند سراغشان بلکه باید مناطق محروم را از نزدیک ببینند و زندگی مردم را ببینند.
آیا مردم فقط برای جبهه آدمهای خوبی هستند؟
امام جمعه شیراز خطاب به مسئولین گفت: آیا مردم فقط برای جبهه آدمهای خوبی هستند، برای شهید و شهادت هستند و برای رای باید بیایند و در آخر هم رای برخی را نگیرند و بگویند تعرفه نیست؟! اما موقعی که می گویند آب نداریم یا امنیت نداریم، می گویند شما جنوب شهر هستید!
وی تاکید کرد: برخی در این شهر، شهروند درجه یک و درجه دو درست کرده اند که آینده این کار خطرناک است.
آیت الله ایمانی خطاب به جوانان هم گفت: جوانان باید از این فرصتی که پیش آمده و بسیج سازندگی اعلام کرده استفاده کنند و از گرفتن میز و صندلی و پشت میز و صندلی نشستن فاصله بگیرند و با کارهای کوچک انجام دهند و با استفاده از فرصت سرمایه گذاری و آموزش و فراهم کردن بازار فروش محصولات که توسط بسیج سازندگی اعلام شده، به سر کار بیایند 
وی بیان کرد: ادرات ذیربط و شهرداری و بسیج نیز همکاری کنند نقایض یکی پس از دیگری برطرف شود، فضا فضای پاکی شود و خود مردم هم مواظب باشند و دقت کنند از حق خود دفاع کنند. 
ماه رمضان یک استثنا است
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را یک استثنا دانست و گفت: این ماه در طول سال آثار و برکاتی دارد که در هیچکدام از ماههای سال دیده نمی شوند زیرا در این ماه آماده شدن برای حج بیت الله رقم می خورد و در شب قدر مقدرات یک سال انسان امضا می شود.
آیت الله ایمانی افزود: این ماه، ماه نزول قرآن، صبر، استقامت، ایستادگی در برابر هوای نفس و مقابله با خواسته های نفسانی و بالا رفتن قدرت تحمل و حالات معنوی و درونی است و در حقیقت این ماه برای آماده شدن فضای نزول قرآن بر قلب پیامبر ساخته شده است. 
وی ادامه داد: باید یک ظرف پاک و زمان بسیار خاص ایجاد می شد تا در این ظرف و زمان حقیقت قرآن بر قلب پیامبر نازل گردد و یکباره پیامبر با معانی بلند قرآن اشنایی پیدا کند و این افتخار رمضان و شب قدر است.
امام جمعه شیراز تاکید کرد: حیف است که دهه دوم ماه رمضان که امروز شروع شد با سهل انگاری و ندانم چه کاری پشت سر بگذاریم.
وی به فضائل و آثار روزه اشاره کرد و گفت: روزه سختی هایی دارد و بنای روزه بر سختی است، روزه صبر و استقامت و تشنگی و گرسنگی و مبارزه با خواسته های نفسانی است اما برکاتش در دنیا و آخرت است آنچنان که برای روزه دار درب خاصی در بهشت باز شده به نام باب الریان که فقط روزه دارها می توانند از این درب وارد شوند.
بعضی از جوانان آثار روزه را نمی دانند
آیت الله ایمانی عنوان کرد: متاسفانه امروز به خاطر رفاه طلبی و خوشگذرانی و آسایش خواهی که از سوی رسانه ها و خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی به زندگی عموم وارد می شود، بعضی از جوانان از گرفتن روزه طفره می روند و آن را سخت تلقی می کنند اما آثار این کار عظیم و خوب و شایسته را نمی دانند که چیست و موقعی می شنوند و می فهمند که کار از کار گذشنه است و دیگر قابلیت جبران برای آن ها نیست.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از جوانان نسبت به فردای خود بی تفاوت عبور می کنند، ادامه داد: زمانی که جوانی ببیند فرصت ها سپری شده است و سختی ها و این گرسنگی و تشنگی ها، در نهایت آن همه در جات به انسان می دهد و انسان را به جاهای بلند می رساند غصه می خورد که این غصه دیگر فایده ندارد بنابر این باید بکوشیم از این فرصت استثنایی استفاده کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: