آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
فعالین دانشجویی کازرون به نشست و ضیافت افطاری گزینشی رئیس‌‌جمهور با دانشجویان اعتراض کرده و خواستار توجه بیشتر رئیس جمهور به منتقدان شدند.
به گزارش "تنویر" به نقل از خبرگزاری دانشجو، عالین دانشجویی کازرون به نشست و ضیافت افطاری گزینشی رئیس‌‌جمهور با دانشجویان اعتراض کرده و خواستار توجه بیشتر رئیس جمهور به منتقدان شدند.

 

چرا رئیس جمهور از بستن دهان منتقدان و رقیبان به خدا پناه نمی‌برد

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در واکنش به ضیافت گزینشی رئیس‌جمهور در غیاب نمایندگان تشکل های دانشجویی انقلابی و با یادآوری این موضوع که دولت هموار پُز طرفداری از آزادای بیان سر می‌دهد و بارها اعلام کرده برای شنیدن صدای منتقدان آماده است، گفت: چرا رئیس جمهور از بستن دهان منتقدان و رقیبان به خدا پناه نمی‌برد؟!

 

محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، با انتقاد از عدم دعوت اتحادیه‌ها و تشکل‌های انقلابی به مراسم افطاری رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور از مواجهه با دانشجویان انقلابی و منتقد گریزان است؛ این در حالی است که رهبر انقلاب هر سال در دیدار با دانشجویان، پای جدی ترین و صریح ترین نقدهای تشکل های دانشجویی به نهادهای حکومتی می نشینند و گوش فرا می دهند و پاسخ می دهند.

 

وی افزود: رئیس جمهور خاطره خوبی از دیدار با دانشجویان به خصوص 16 آذر سال قبل، نداشته که نمایندگان تشکل های دانشجویی نقدهای جدی و صریحی به سیاست های دولت داشته اند و شاید به همین خاطر از دعوت کردن آن ها اجتناب کرده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون تصریح کرد: به نظر می رسد دولتمردان متوجه این نکته شده اند که قشر نخبگانی دانشگاه ها، منتقد جدّی سیاست های آن ها هستند؛ اما جای سئوال است که چرا از رویارویی با آن ها خود را پنهان می کنند؟!

 

رحمانی با یادآوری این موضوع که دولت هموار پُز طرفداری از آزادای بیان سر می دهد و بارها اعلام کرده برای شنیدن صدای منتقدان آماده است، تصریح کرد: چرا رئیس جمهور از استبداد رأی، تقدم نفع شخصی و گروهی و بستن دهان منتقدان و رقیبان به خدا پناه نمی برد؟ گویی ایشان فراموش کرده است، آنچه بر پیشینیان رفته است.

 

وی با بیان اینکه تقسیم کردن جامعه به موافق و مخالف بر خلاف مصلحت ملی است، خاطرنشان کرد: دعوت گزینشی نمایندگان تشکل های دانشجویی به برنامه‌هایی که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود، مصداق کامل ایجاد اختلاف است که دولت باید از آن بر حذر باشد.

 

دولت با منتقدان رفتار یک بام و دو هوا دارد

سجاد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در کازرون با انتقاد از عدم دعوت تشکل‌های انقلابی در ضیافت افطاری نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: متأسفانه مشاهده شد که دعوت از این دانشجویان و تشکل‌ها به صورت گزینشی انجام گرفته و به زبان ساده‌تر تنها از تشکل‌هایی دعوت به عمل آمد که تفکرات آن­ها بیشتر به دولت نزدیک بود.

 

وی با بیان اینکه به قصد و نیت پشت‌پرده این انتخاب گزینشی کاری نداریم، افزود: جای سؤال دارد که چرا دولتی که آزادی را از شعارهای اصلی خود می‌داند، چنین رفتاری را در برابر تشکل‌های دانشجویی از خود نشان می‌دهد؟

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون تصریح کرد: مسؤولان دولتی مدام می‌گویند که ما از انتقادات استقبال می‌کنیم و منتقدان را قابل احترام می‌دانیم، اما در واقع با این‌گونه اعمال نشان می‌دهند که نه تنها از انتقاد استقبال نمی‌کنند، بلکه به منتقد نیز احترام نمی‌گذارند.

 

رئیسی ادامه داد: می‌توان گفت دولت با منتقدان به صورت یک بام و دو هوا برخورد می‌کند؛ به صورتی که در رسانه‌ها انتقاد و منتقد را محترم می‌شمارد، اما در عمل چنین نیست. در حالی که در دیدارهایی که دانشجویان با رهبر معظم انقلاب دارند می‌بینیم که تمام دانشجویان با هر سلیقه‌ای و به صورت آزادانه  به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند و تریبون‌ها نه گزینشی و نه فرمایشی هستند.

 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی انقلابی قدرتمندتر از قبل به راه خود که همان راه امام خمینی (ره) است با راهنمایی‌های حکیمانه و پدرانه امام خامنه‌ای (مدظله) ادامه خواهند داد، تصریح کرد: چنین اقداماتی از طرف هیچ مسئولی نمی‌تواند جلوی اراده دانشجویان انقلابی را در راه رسیدن به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بگیرد.

 

دانشجویان مهمان رهبری، غایبان بزرگ افطاری نهاد ریاست جمهوری بودند

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به دعوت نکردن نمایندگان برخی از اتحادیه‌های دانشجویی در مراسم افطاری رئیس‌جمهور، اظهار داشت: کسانی که مهمانان اصلی در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب بودند، غایبان بزرگ این مراسم بودند.

 

زهرا میرغفاری با بیان اینکه این اقدام رئیس جمهوری نشان‌دهنده این است که دانشجویان از منظر وی مربوط به عصر امروز نیستند، گفت: این درحالی است که همین دانشجویان چند روز پیش در محضر مقام معظم رهبری به مدت 2 ساعت به بیان مطالب و دغدغه‌های خود پرداختند.

 

مسؤول خواهران بسیج دانشجویی کازرون گفت: البته این اقدام رئیس جمهور جای هیچ‌گونه شگفت و تعجبی ندارد، زیرا سال‌های پیش هم شاهد بودیم که اکثر برنامه‌های دانشجویی بدون حضور منتقدان برگزار شد.

 

میرغفاری افزود: باید از رئیس جمهور پرسید آیا مرادشان از آزادی بیان این بود که حتی طاقت شنیدن صدای مخالف خود را هم نداشته باشند و آنان را در در مراسم افطاری دعوت نکنند؟

 

مسؤول خواهران بسیج دانشجوییدانشگاه آزاد اسلامی کازرون تصریح کرد: عملکرد دولت در قبال دانشجویان انقلابی نه تنها آن‌­ها را ناامید نمی‌کند، بلکه دانشجویان انقلابی را برای مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی امیدوار می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: