پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
به افزایش همکاری‌های علمی میان دانشگاه صنعتی شیراز و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، نشستی علمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری علمی و فناوری، نشست علمی دانشگاه صنعتی شیراز و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با حضور یاسر دهقانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، حسین پناهی، جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، دکتر مقدسی، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز، دکتر روزگار، معاون علمی پژوهشی دانشگاه صنعتی شیراز و دیگر اعضای خانه نخبگان بسیج حضور داشتند.

لازم به ذکر است، پیش‌تر دانشگاه صنعتی شیراز با بسیج علمی استان فارس تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده بوده‌اند و همکاری‌هایی در این زمینه داشته‌اند. همچنینی در برگزاری جشنواره سحاب باهم همکاری داشته‌اند.

در ابتدای نشست یاسر دهقانی از دانشگاه صنعتی شیراز و به‌خصوص رئیس دانشگاه بابت همکاری انجام‌شده در قبل و همکاری‌های انجام‌شده در برگزاری جشنواره سحاب تقدیر و تشکر کردند و ابراز امیدواری کردند که در آینده نزدیک همکاری‌های این دو نهاد علمی افزایش چشمگیری داشته باشد.

در ادامه نشست، دکتر مقدسی با اشاره به این نکته که همه ما باید به‌نوبه خود تمام تلاش خود را به‌دوراز مسائل سیاسی برای انجام وظیفه علمی و رسالت خود در قبال مردم انجام دهیم گفتند: ما آمادگی هرگونه همکاری در چهارچوب تفاهم‌نامه را داریم.

وی افزود: باید تمام تلاش خود را برای استفاده مفید از تفاهم‌نامه منعقدشده انجام دهیم و نگذاریم این فرست همکاری با کم‌کاری و بی‌توجهی از دست برود.

در ادامه حسین پناهی ضمن تشکر از دانشگاه صنعتی شیراز بابت همکاری‌هایشان و تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان به شرح اهداف و اقدامات بسیج علمی و خانه نخبگان بسیج پرداختند.

وی نخست با توضیح طرح رویداد گردشگری بیان داشت که خانه نخبگان بسیج فارس به دنبال بر‌داشتن گام مثبت در راستای بهبود گردشگری استان و کشور بردارد. سپس گفتند امسال مسابقات سحاب به‌صورت کشوری برگزار می‌شود و در این باب همکاری دانشگاه صنعتی همانند سال گذشته می‌تواند راهگشا باشد.

وی در ادامه افزود که نیاز است بر اساس تفاهم‌نامه با معاونت محترم علمی و فناوری رئیس‌جمهور که در اسفندماه سال قبل در تهران با سازمان علمی پژوهشی کشور انعقاد گردیده در سه موضوع راه‌اندازی مرکز نوآوری، مرکز مشاوره کسب‌وکار دانش‌بنیان و مرکز شتاب دهی دانش‌بنیان با هم‌افزایی و بومی‌سازی استانی، گام اساسی در پیشبرد اهداف برداشت.

از موارد دیگری که حسین پناهی در این نشست عنوان کرد نخست ارسال طرح‌های برتر دانشگاه صنعتی شیراز در جشنواره جهادگران که در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد و دوم استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شیراز توسط پژوهشگران بسیج علمی جهت گسترش لبه‌های دانش بود.

در انتهای جلسه از مسئولین دانشگاه صنعتی شیراز با اهدای لوح تقدیر به امضای سردار قیاسی تقدیر به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: