جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
سازمان بسیج حقوق دانان فارس طی بیانیه ای با عرض تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار ‌کبیر انقلاب اسلامی، یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ بسیج حقوق دانان فارس طی بیانیه ای با عرض تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار ‌کبیر انقلاب اسلامی، یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

 

متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

 

 

هنر بزرگ و خدمت بی‌بدیل امام خمینی(ره)این بود که اسلام را ازغربت درآورد.۱۳۷۰/۰۳/۱۵ امام خامنه ای

 

قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ گویای این واقعیت بود که اگر ملّتی مورد تجاوز و زورگویی های عده ای قدرت طلب دیکتاتور مآب قرار گیرد؛ تنها اراده آن ملت است که می تواند در مقابله با ظلم ها و ستم ها ایستادگی کند و سرنوشت خود را رقم زند و ۱۵خرداد به رهبری خمینی کبیر، آن بزرگ مرد تاریخ جهان، روز ورق خوردن سرنوشت مبارکی بود که اگر چه با خون های جوانان پاک این سرزمین آغشته شد؛ اما مبدأء تحول بزرگ در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه بود.

 

 

قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستمشاهی را در هم شکست و افسانه ها و افسون ها را باطل کرد . موج خرداد هیچگاه از جوش، و خروش نمی افتد و هیچ زمانی شعله های سرکش این حرکت انقلابی فرو نخواهد نشست زیرا آرمانهای یک ملت بزرگ و شجاع در این روز و در قالب یک اجتماع حقیقت طلبانه متجلّی شد.

 

 

آنچه در قیام حماسه انگیز خرداد ۴۲ از اهمیّت و اعتبار به سزایی برخوردار است حفظ وحدت کلمه یکپارچگی و بیداری ملّتی بود که علیرغم خفقان ها، با اراده ای مصمّم به مقابله با حکومت ظلم و جور برخاست  و همچنین رمز بقا و تکامل راه امام (ره) در وحدت و انسجام ملی نهفته است و همگان باید بدانیم امروز دشمن برای نفوذ به بدنه انقلاب و عملی سازی نیات شیطانی خود به دنبال اختلاف افکنی و دو قطبی نمودن جامعه اسلامی می‌باشد پس باید بیش از پیش با هوشیاری، تبعیت از رهنمودهای رهبری حکیم و فرزانه چون همیشه نقشه‌های شوم قدرت‌های سلطه گر به سرکردگی آمریکای پلید را خنثی کرد.

 

 

 

سازمان بسیج حقوق دانان فارس، با تسلیت سالروز رحلت جانسوز امام خمینی (ره)، رهبر کبیر مسلمانان جهان و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد که نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، از آحاد مردم ایران به ویژه حقوق دانان دعوت به عمل می آورد با تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب،  تحت لوای فرامین ایشان پیرو آرمان های والای بنیان گذار انقلاب و شهدای این سرزمین، برای اعتلای این نظام و حفظ وحدت مردم این سرزمین و درنهایت زمینه سازی ظهور ولی عصر تلاش نمائیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: