آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۰۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
پاسخ سنگین سپاه به تکفیری ها؛
بنا بر تصاویر منتشر شده، لااقل یکی از موشک‌های حاضر در عملیات سپاه علیه مواتضع تروریست‌ها در سوریه، از نوع «ذوالفقار» با برد 700 کیلومتر است.
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله به نقل از فارس، چند ساعت قبل و در آخرین ساعات روز یکشنبه 28 خرداد ماه، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چند فروند موشک بالستیک میان‌برد مواضع تروریستهای تکفیری (مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی) در منطقه دیرالزور سوریه (فاصله حدود 650 کیلومتر) را مورد اصابت قرار داد.

بنا بر اخبار رسیده به خبرنگار فارس، تعداد این موشک‌ها 6 فروند موشک بالستیک میان‌برد زمین به زمین بوده که از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کردستان و کرمانشاه شلیک شده و پس از عبور از اسمان عراق، به صورت دقیق به اهداف اصابت کرده است.

گزارش‌های اولیه از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌ها و انهدام تجهیزات، سامانه ها و سلاح های آنان حکایت دارد.

طبق اعلام سپاه پاسداران، این اقدام بخشی از انتقام سپاه از تروریستها بابت حملات تروریستی اخیر آنها در تهران بوده است.

به گزارش فارس، سپاه پاسداران هنوز رسما اطلاعات بیشتری از نوع موشک‌های شلیک شده منتشر نکرده اما با توجه به فیلم و تصاویر منتشر شده در خبرگزاری صداوسیما، لااقل یکی از انواع موشک های حاضر در این عملیات از نوع مایل پرتاب «ذوالفقار» است.

موشک سوخت جامد، تاکتیکی و نقطه‌زن ذوالفقار، موشکی مایل پرتاب با برد 700 کیلومتر است. این موشک ضدجمینگ بوده و تعداد انبوه آن تاکنون در اختیار سپاه پاسداران قرار گرفته است.

این موشک اولین بار در مراسم رژه نیروهای مسلح (شهریورماه سال قبل) در بندرعباس رونمایی شده بود.

برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادار گریزی، قابلیت نقطه زنی، سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر ویژگی های موشک ذوالفقار است.





به گفته سردار دهقان (در مراسم افتتاح خط تولید این موشک در شهریورماه سال گذشته)، طراحی و ساخت موشک تاکتیکی و مهم ذوالفقار که در شرایط تحریم در بخش دفاع صورت پذیرفته، نشان از اراده و عزم دانشمندان، محققان و متخصصان وزارت دفاع برای افزایش قدرت بازدارندگی موثر کشورمان است.

موشک «ذوالفقار» در کلاس موشک «فاتح» قرار دارد که دقیق ترین موشک ایرانی است.

موشک فاتح در انواع مختلف با بردهای 300 تا 500 کیلومتر است.

از این مدل موشک، انواع دریایی نیز به نام های «خلیج فارس» و «هرمز» با برد 300 کیلومتر ساخته شده است.

به گزارش فارس، اگر سپاه پاسداران از دیگر موشک های خود نیز در این عملیات استفاده کرده باشد، این موشکها می تواند از انواع بالستیک «قیام» با برد 800 و «شهاب2» با برد 700 کیلومتر باشد.

موشک بالستیک میان برد «قیام» در 29 مرداد ماه سال 89 برای اولین با موفقیت تست و شلیک شد.

‌این موشک از کلاس جدید موشک‌های ایرانی بود که دارای ویژگی‌های فنی جدید و قدرت تاکتیکی منحصر به فرد است به طوریکه آن را را دروازه ورود ایران به عرصه جدید در ساخت موشک‌های بالستیک و گفته شد این موشک خلاصه‌ای از تجربه 25 ساله صنعت دفاعی کشور در عرصه هوافضا تا آن روز است که نداشتن بالک به عنوان یکی از ویژگی های آن، علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچرهای خاص را به آن می‌دهد.

این موشک بالستیک  بنا بر ماموریت‌های تعریف شده، می‌تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد.
سردار حاجی‌زاده پیش از این در این رابطه گفته بود: «حاج حسن -طهرانی مقدم- یک بار برنامه‌ریزی کرد که به بُرد 2 هزار کیلومتر برسیم. پس از آن برنامه دیگری داشت و معتقد بود که باید برگردیم و خلاءهای این بُرد را به لحاظ کمی و کیفی برطرف کنیم.
‌در این زمان بود که احساس شد یک موشک با برد 800 کیلومتر برای اهداف آمریکایی نیاز داریم اما نه با ابعاد و انداره موشک‌های بزرگ.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: «موشکی مدنظر شهید طهرانی‌مقدم بود که با برد 800 کیلومتر، ابعادی به اندازه موشک شهاب1 داشته باشد.»

سرعت آماده سازی و شلیک موشک قیام، یکی دیگر از ویژگی های مهم آن است و البته تمامی ویژگی‌ها از قبیل جنس، مواد و دیگر خصوصیات نیز در این موشک رادارگریز مد نظر قرار گرفته است.

امروز میزان انبوهی از موشک بالستیک قیام تحویل نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است.


موشک قیام



موشک شهاب2

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد ایران برای نخستین بار در سی سال گذشته از موشک های میان برد (برای عملیات نظامی) استفاده کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری فوری اعلام کرد سپاه پاسداران ایران به تلافی حملات تروریستی تهران، اقدام به شلیک موشک های زمین به زمین از غرب کشور به شرق سوریه کرد.

نشریه آمریکایی هیل نیز نوشت: براساس گزارش وبسایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این کشور حملاتی را علیه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه انجام داده است.

سی ان بی سی در خبری فوری اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به تلافی حمله به مجلس این کشور، به داخل خاک سوریه موشک شلیک کرد.

گلوبال نیوز نیز گزارش داد ایران برای انتقام گرفتن از داعش در پی حملات تروریستی تهران، مواضع این گروه را در سوریه با موشک هدف قرار داد.

همچنین روزنامه خلق چین نوشت: ایران یک فروند موشک بالستیک میان‌بُرد را به تلافی حملات تروریستی تهران، به مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه شلیک کرد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت اسراییل نیز در خبری فوری نوشت: تهران به تلافی حملات تروریستی داعش که به جان باختن 18 تن از شهروندان این کشور منجر شد، اقدام به شلیک چندین فروند موشک میان برد به مواضع تروریست ها در شرق سوریه کرد.

 نشریه وال استریت ژورنال نیز در مطلبی نوشت: سپاه پاسداران ایران با شلیک چندین موشک بالستیک به مواضع تروریست ها در پاسخ به حملات تروریستی آنها در تهران، هشدار داد چنین اقدامی بر علیه هر گروه دیگری که به ایران حمله کند، انجام خواهد شد.

 شبکه سی‌ان‌ان عربی نیز گزارش داد ایران حمله تروریستی به پارلمانش را با شلیک موشک به مقر تروریست‌ها پاسخ داد.

 سی ان ان افزود: حمله موشکی ایران به مواضع تروریست ها، نخستین دخالت موشکی ایران در جنگ سوریه از سال 2011 میلادی است.

خبرگزاری شین هوا چین اعلام کرد ایران مقر تروریست‌ها در دیرالزور را با موشک‌های میان‌برد هدف قرار داد.

واشنگتن پست نیز نوشت: ایران حمله تروریستی داعش را با شلیک موشک‌های بالستیک به شرق سوریه جواب داد.

همچنین نشریه بلومبرگ گزارش داد سپاه ایران در پاسخ به حملات تهران، شرق سوریه را موشک‌باران کرد.

خبرنگار المانیتور در صفحه توییتر خود واکنش واشنگتن به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست ها در دیرالزور را پیش بینی کرد و نوشت: واشنگتن از این حمله گیج و سردرگم خواهد شد واز خود خواهد پرسید متحدان ما در حال جنگ با یکدیگر هستند و دشمن ما در حال جنگ با دشمن شماره یک ما؟

كانال ٧ اسراييل: در بيانيه ايران (در مورد حمله موشكى) تهديدى تلويحى عليه دشمنان اين كشور از جمله عربستان، اسراييل و آمريكا وجود دارد 

الاهرام مصر: ایران برای نخستین بار در مرزهای خود اهداف داعش را در سوریه با موشک هدف قرار داد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: