جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
به هدف توسعه مرزهای دانش و بهبود خروجی‌های پژوهشگران و افزایش ظرفیت‌های رشد علمی، آزمایشگاه مرکز رشد شهدای هسته‌ای شیراز بازسازی و تجهیز شد.

به گزارش خبرگزاری علمی و فناوری از فارس، به هدف توسعه مرزهای دانش و بهبود خروجی‌های پژوهشگران و افزایش ظرفیت‌های رشد علمی، آزمایشگاه مرکز رشد شهدای هسته‌ای شیراز بازسازی و تجهیز شد. در این فرایند، تجهیزات موردنیاز از کالاهای با کیفیت تهیه‌شده و تمامی اصول ایمنی آزمایشگاهی نیز در نظر گرفته شده است.

این آزمایشگاه کلیه امکانات لازم برای آماده سازی نمونه اولیه در مقیاس آزمایشگاهی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط را دارد و برای انجام آنالیزهای دستگاهی، تفاهم‌نامه‌های همکاری لازم، با دانشگاه‌های شهر شیراز امضا شده است. در حال حاضر در آزمایشگاه تجهیزاتی از قبیل کوره الکترونیکی 1100 درجه، آون، حمام التراسونیک، سانتریفیوژ، شیکر ارلن و بالن و دیگر دستگاه‌های مورد نیاز پژوهشگران موجود است.

لازم به ذکر است بخش شیمی مرکز رشد شهدای هسته‌ای شیراز علاوه بر رسالت تحقیقاتی، پژوهشی و حمایتی خود فعالیت‌های آموزشی-ترویجی برای علاقه‌مندان ارائه می‌کند و دوره‌های ترویجی در حوزه‌های مختلف مربوطه را برگزار می‌کند.

یکی از اهداف و راهبردهای این مرکز شناسایی و جذب استعدادهای درخشان در حوزه شیمی می‌باشد تا با استفاده از پتانسیل خوب بسیج دانش‌آموزی استعدادهای درخشان را جهت جشنواره‌ها و المپیادها، به‌ویژه جشنواره خوارزمی پرورش داده و زمینه آمادگی آن‌ها را فراهم کند.

تجهیز آزمایشگاه مرکز رشد شهدای هسته‌ای شیراز به همت مسئولان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس و تلاش و پیگیری مستمر پژوهشگران مرکز رشد صورت پذیرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: