کد خبر: ۱۰۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
عضو پیشین شورای عالی کار:
عضو پیشین شورای عالی کار می‌گوید: مفاد طرح‌های کارورزی و مهارت آموزی با مقرراتی که در فصل پنجم قانون کار برای آموزش کارگران پیش‌بینی شده مغایرت دارد و وزارت کار از بابت اصرار بر اجرای این برنامه‌های به ظاهر اشتغالزا مرتکب تخلف شده است.

به گزارش «بیکافارس»اصغر برشان در گفتگو با ایلنا، با اشاره به مطرح شدن طرح‌های کارآموزی و مهارت آموزی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شاهدیم که با مطرح شدن طر‌ح‌های کارآموزی و مهارت آموزی از سوی وزارت کار به حداقل‌های قانون کار توجهی نشده است.

وی با اشاره به عدم توجه مسئولان وزارت کار به فصل پنجم قانون کار تاکید کرد: بر اساس این طرح‌ها ما می‌بینیم که جویندگان بابت یافتن شانس ورود به بازار کار از دریافت مزد قانونی و داشتن بیمه‌های تامین اجتماعی محروم شده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان به شعار مدافعان این طرح‌ها پرداخت و گفت: متاسفانه برخی با استاد-شاگردی خواندن این طرح می‌خواهند وضعیت آموزش قشر تحصیل کرده ایران را به دوران صفویه بازگردانند. ما باید شرایط را به نوعی فراهم کنیم که با کشورهای پیشرفته رقابت کنیم ولی این طرح ما را به گذشته بازمی‌گرداند.

این فعال کارگری در واکنش به اظهارت اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در مورد بی خطر بودن طرح‌های کارآموزی و مهارت آموزی برای جامعه کارگری می گوید: این طرح‌ها پایه‌های تامین اجتماعی و قانون کار را سست خواهد کرد، نمایندگان مجلس این طرح‌ها را بررسی نکردند و بدون اطلاع از عواقب آن تنها می‌گویند که هنوز به قانون آسیبی نرسیده است.

برشان در پایان به نقش نظارتی مجلس در اجرای قوانین اشاره کرد و گفت: مجلس از قدرت نظارتی خود بر مسائل کشور استفاده و این دو طرح را بررسی کنند. مجلس باید از دولت بپرسد که چرا در طرح‌های کارآموزی و مهارت آموزی به حداقل‌های قانون کار اهمیت داده نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: