جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
با توجه به ضعف‌هایی که در مورد ترویج پژوهش در میان نوجوانان و جوانان وجود دارد مرکز رشد شهدای هسته‌ای خدمات پژوهشی به علاقه‌مندان ارائه می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری علمی و فناوری از فارس، با توجه به ضعف‌هایی که در مورد ترویج پژوهش در میان نوجوانان و جوانان وجود دارد مرکز رشد شهدای هسته‌ای خدمات پژوهشی خوبی را برای علاقه‌مندان در نظر گرفته است. دراین‌باره مصاحبه‌ای با دکتر صمد زارع، مدیر بخش پژوهش مرکز رشد و خلاقیت شهدای هسته‌ای شیراز، دکترای فیزیک نانو با 20 سال سابقه تدریس در آموزش‌وپرورش ترتیب داده‌ایم.

وی در خصوص خدماتی که ارائه می‌کنند گفت: دوره‌هایی که ما برگزار می‌کنیم در حوزه پژوهش و بیشتر دوره‌های آمادگی برای جشنواره‌ها و المپیادها و به‌خصوص جشنواره خوارزمی برای دانش‌آموزان است. علاوه بر این برگزاری دوره‌هایی در این مرکز با محوریت پژوهشی برای دانشجویان مانند دوره‌های مقاله‌نویسی، کمک به دانشجویان در زمینه نوشتن پایان‌نامه در حوزه‌های تخصصی و پژوهش در زمینه‌های جدید مانند تهیه رنگ‌های خود تمیز شونده و رباتیک نیز صورت می‌گیرد.

دکتر زارع افزود: یک پایگاه اینترنتی هم برای دانشجویان در نظر گرفته‌ شده است تا دانشجویانی که در نوشتن پایان‌نامه و مقاله مشکلی دارند بتوانند در آنجا عنوان کرده و راهنمایی و مشاوره بگیرند. پایگاه اینترنتی دیگری با آدرس www.askpaper.ir طراحی شده است که در آن مقاله‌های معتبر پولی به‌صورت رایگان تهیه و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

ایشان در انتها فرمودند: انشاالله که بتوانیم به پژوهشگران در این زمینه‌ها کمک کنیم و دانش آموزان و دانشجویان را در خط پژوهش و فکر کردن تربیت کنیم. هدف ما این است که دانشجو و دانش‌آموزان خلاق باشند و این خلاقیت را رشد دهند تا برای کشور مفید واقع شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: