آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
روز قدس؛ روز فریاد آزادی بیت‌المقدس؛
فعالین دانشجویی دانشگاه های کازرون دیدگاه ها و مواضع خود را در خصوص مسئله فلسطین، وظایف جنبش های دانشجویی و روز قدس، در گفتگوهای جداگانه ای اعلام کردند.
به گزارش تنویر، فعالین دانشجویی دانشگاه های کازرون دیدگاه ها و مواضع خود را در خصوص مسئله فلسطین، وظایف جنبش های دانشجویی و روز قدس، در گفتگوهای جداگانه ای اعلام کردند.

 

در روز قدس مسلمان جهان آرمان «فلسطین از بحر تا نهر» را فریاد خواهند زد

محسن رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به چه نگاه کلان، تیزبینانه و آیندنگری حضرت امام خمینی (ره) که جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس انتخاب کردند، گفت: امام راحل با این اقدامشان رژیم صهیونیستی را روز به روز به زوال و نابودی نزدیک کرد و کیست که امروز نبیند و نگوید رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی به سراشیب سقوط نزدیک شده است؟

 

وی با بیان اینکه روز قدس روز وحدت مسلمین و فریاد عدالت خواهان و حق طلبان عالم، گفت: روز قدس، روز صف بندی حق و باطل و عدل و ظلم است؛ روز قدس، روز خیزش مسلمانان و اعلام مواضع آنان علیه جنایتکاران تاریخ است؛ روز قدس در یک کلمه روز اسلام عزیز است که در آن فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیسم به گوش می رسد.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون با انتقاد شدید از مجامع به اصطلاح حقوق بشر تصریح کرد: جای اندوه و بسی تاسف است که در این ظلم عظیم مجامع بین‌المللی به جای محکومیت اقدامات ددمنشانه رژیم متجاوز و جنگ‌طلب، بر طبل حمایت از ظالم می‌کوبند و مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را عامل اصلی جنگ معرفی می‌کنند.

 

رحمانی با بیان اینکه امریکا و رژیم صهیونیستی مخلوق داعش هستند، خاطرنشان کرد:  یک از اهداف آن ها از ایجاد داعش، ایجاد شکاف در دنیای اسلام بود تا انرژی‌ها و توجه‌های مسلمانان را از سرزمین‌های اشغالی فلسطین به درون دنیای اسلام منحرف کند.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون گفت: سرویس های اطلاعاتی استکبار در نظر داشتند با ایجاد داعش در جهان اسلام شکاف به وجود آوردند و مسئله فلسطین را به حاشیه ببرند.

 

وی با اشاره به اقدام موشکی سپاه پاسداران در موشک باران مواضع داعش در دیرالزور سوریه، بیان داشت: داعش به نابودی خود نزدیک شده است و با این مهم، جهان اسلام باردیگر تبدیل به صدای واحد علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی شد و مسئله فلسطین همچنان مسئله نخست جهان اسلام است.

 

رحمانی بیان داشت: مسلمانان جهان امسال نیز در روز قدس برابر شعار«اسرائیل از نیل تا فرات» فریاد «فلسطین از بحر تا نهر» خواهند زد.

 

حمایت از مردم فلسطین بر همه مسلمان واجب است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون گفت: طبق بیانات امام خمینی (ره) فلسطین پاره تن اسلام است؛از این سخن امام بزرگوار باید درک کرد که بر تمام مسلمانان لازم است که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند و نگذارند که این مسئله به فراموشی سپرده شود.

 

سجاد رئیسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه بی شک یکی از مهم ترین کار هایی که امام خمینی (ره) در طول عمر بابرکتشان انجام دادند، نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس بود، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اتفاقات این روز اتحاد جهان اسلام برای ضربه زدن به استکبار جهانی است.

 

وی گفت: طبق بیانات امام خمینی (ره) فلسطین پاره تن اسلام است؛از این سخن امام بزرگوار باید درک کرد که بر تمام مسلمانان لازم است که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند و نگذارند که این مسئله به فراموشی سپرده شود.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون بیان داشت: رژیم غاصب صهیونیستی از زمان حضور نامشروع خود در فلسطین همیشه سعی داشته است مسئله اشغال خود را کم اهمیت نشان دهد و هم اکنون نیز با کارهایی سعی در به حاشیه بردن مسئله فلسطین دارد؛از جمله این اقدامات تشکیل گروه تروریستی تکفیری داعش بود که اسرائیل قصد داشت با این اقدام کشور‌های مسلمان را سرگرم نبرد با داعش کند تا آنها از مسئله فلسطین غافل شوند و اسرائیل بتواند راحت تر به پیشروی خود ادامه دهد؛اما با هوشیاری مسلمانان هیچ گاه این اتفاق نخواهد افتاد.

 

این فعال دانشجویی در ادامه تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند اسرائيل تا 25سال آینده از روی صفحه روزگار محو خواهد شد و آن روز را جوانان خواهند دید. بر همین اساس اسرائیل باید بداند که نابودیش نزدیک است و به زودی باید شاهد از بین رفتن خود باشد.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در پایان گفت: قطعا امسال نیز تمامی مسلمانان از جمله مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران با حضور پر شور خود در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان اسرائیل و آمریکا و هم پیمانان آنها خواهند زد و نشان خواهند که مسئله فلسطین هیچگاه فراموش نمی شود و صهیونیست ها باید سرزمین اشغالی را به فلسطینی ها ک صاحبان اصلی آن هستند پس دهند.

 

هماهنگی میان دانشجویان و جوانان جهان اسلام منجر به تقویت هسته‌های مقاومت می‌شود

محمدعلی عطایی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، حضور گسترده و با شکوه مردم در روز قدس را دارای دو پیام در ابعاد خارجی و داخلی دانست و گفت: در بعد خارجی مردم ایران و سایر کشورهایی که در این روز مقدس راهپیمایی می کنند به نوعی جامعه جهانی را به اتحاد بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی تشویق می کنند و همچنین با این حرکت موجبات رسوایی هرچه بیشتر اسرائیل غاصب را فراهم می آورند.

وی افزود: در بعد داخلی نیز پیام این راهپیمایی عظیم عبارت است از اتحاد یک پارچه مردم در برابر استکبار جهانی و نظام سلطه و همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب مسئله ی فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می دانند یعنی نباید فرع و اصل خلط شود. در واقع مسئله این است که اگر فتنه ای به نام تکفیری گری در جهان اسلام رخ می دهد تا مسلمانان را به جان هم بیندازد و ضعیف کند، ریشه ایش را باید در صهیونیست و نظام سلطه جستجو کرد و هدف آن است که هم فلسطین هم همه بلاد اسلامی در تصرف نظام سلطه در آید و لذا فلسطین خط مقدم اصلی مبارزه است.

 

عطایی بیان داشت: ما وظیفه داریم این مسئله را به خوبی تبیین کنیم و از روشنگری در این خصوص نیز غافل نشویم.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: آنچه امروز به آن نیاز داریم شکل گیری یک نوع همکاری و هماهنگی ما بین دانشجویان و جوانان جهان اسلام با هم است که این خود می تواند موجبات اتحاد هرچه بیشتر مسلمین در برابر رژیم صهیونیستی را فراهم آورد و تقویت هسته های مقاومت را در پی داشته باشد.

 

هنوز صدای فریاد کمک‌خواهی کودکان از خرابه‌های صبرا و شتیلا به گوش می رسد!

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون با بیان اینکه هنوز صدای ناله‌های مادران و فریاد کمک‌خواهی کودکان از خرابه‌های صبرا و شتیلا به گوش می رسد، گفت: هنوز صدای سوزش زخم‌های بمب‌های فسفری صهیونیست‌ها در غزه به گوش می رسد.

 

حمیدرضا کشاورز، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: 69 سال پیش عده ای نژاد پرست با خیال خام قدم به خاک فلسطین گذاشتند و با وحشیگری و حمایت دول غربی رژیمی نحس راپایه گذاری کردند و مرز های خود را از نیل تا فرات عنوان کردند.

 

وی افزود: آنها می خواستند خاورمیانه را به زیر یوغ خود برند و برنامه هایشان یکی پس از دیگری به هدف نزدیک می شد تا آنکه زلزله ای سیاسی در ایران رخ داد و انقلاب اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر به پیروزی رسید زلزله ای که از همان ابتدا پایه های این رژیم نحس زا به لرزه در آورد و آنها را در مرز های فلسطین عزیز محصور کرد.

 

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: همان طور که حضرت امام فرمودند "رؤیای اسرائیل بزرگ آنها را به هر جنایتی می کشاند" این گفته حضرت امام بارها در قتل عام زنان و کودکان بی گناه و تجاوز های وحشیانه مزدوران صهیونیست به ما ثابت شده است.

 

کشاورز با بیان اینکه هنوز صدای ناله های مادران و فریاد کمک خواهی کودکان از خرابه های صبرا و شتیلا به گوش می رسد، یادآور شد: هنوز صدای سوزش زخم های بمب های فسفری صهیونیست ها در غزه به گوش می رسد هنوز صدای خورد شد استخوان های کودکان زیر آوار های قانا به گوش می رسد.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشحویی کازرون تصریح کرد: حضرت امام بهتر از هرکسی آنها را شناخت آری رؤیای اسرائیل بزرگ آنها را به هرجنایتی می کشاند؛ سخن دیگر حضرت امام در مورد این رژیم آن بود که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود این سخن حضرت امام را مقام معظم رهبری دوسال پیش به گونه ای دیگر مطرح فرمودند و بیان داشتند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید واین سخنان و حضرت امام و رهبری مانند دیگر سخنانشان محقق خواهد شد.

 

وی گفت: امروز پس از گذشت سال ها از تأسیس این رژیم پلید چهره نژاد پرست، تروریست، متجاوز و وحشی این رژیم برهمگان حتی حامیان آنها مشخص شده است و اسرائیل محکوم به زوال است.

 

کشاورز تاکید کرد: تکمیل پازل هلال قدرت ایران در منطقه فقط یک جزء کم دارد و آن آزادی بیت المقدس به دست سردار حاج قاسم سلیمانی است و من شک ندارم این مهم به فضل خدا در آینده‌ای نزدیک روی خواهد داد.

 

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون ابراز داشت: ما در روز قدس که به ابتکار حضرت امام بنیان نهاده صد بار دیگر به خیابان ها خواهیم آمد و آرمان هایمان را برسر صهیونیست فریاد خواهیم کشید.

 

امسال سیلی دوم را مردم به استکبار خواهند زد

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: امسال همچون گذشته ملت شریف ایران، با حضور پرشکوه در روز قدس روحیه مقاومت و ایستادگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت. امسال سیلی دوم را مردم به استکبار خواهند زد.

 

زهرا میرغفاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به فرا رسیدن روز قدس گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که همیشه باید حامی مظلوم و دشمن ظالم باشد؛ روز جهانی قدس، روز به هم رسیدن معنویت رمضان، قداست مسجد الاقصی و وحدت مسلمانان و مانور مشترک آن ها جهت احیای عظمت اسلامی و آرمان فلسطین است.

 

وی ادامه داد: وقتی می گوییم قدس از آن ماست نه فقط بخاطر اینکه قبله اول مسلمانان بود، نه فقط بخاطر اینکه دشمن مشترک داریم و عقل حکم می کند حمایت از فلسطین شریف را محکمتر کنیم .... القدس لنا چون تکه ای از بشریت و انسانیت است.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: کجاست وجدان های بیدار بشری؟ کجاست دیدگاه عدالت خواهی انسانی؟ کجاست دستان یاری رسان به خانه خراب ها؟ کجاست انسانیت؟ آیا آن زمان نرسیده که دیدگاه خود را کمی بازتر کنیم و ببینیم به راستی به چه جرمی زنان و کودکان و مردان بی گناه یک امت را به قتل میرسانند؟ کاش شمعی بودم در جلو سفارت خانه ات روشن می ماندم تا به همه ثابت کنم بشریت هنوز زنده است؛ کاش سقفی بودم بر سر بی پناهت؛ کاش قوت لایموتی برای آوارگانت می بودم؛ پس این حقوق بشریت کجاست؟

 

میرغفاری گفت: آنقدر فریاد می زنیم القدس لنا تا صدای مظلومیت تورا ب بشریت برسانیم همه باید بدانند راه نجات فقط ايستادگي و مقاومت است، با توحيد کلمهي فلسطينيان و کلمه توحيد که ذخيره  بي پايان حرکت جهادي است. امام خمینی فرمودند: آن هایی ک اسلام را خلاصه می کنند در اینکه بخورند و بخوابند و یک نمازی بخوانند و روزه ای بگیرند و در گرفتاری جامعه دخالت نکنند، حسب روایت رسول اکرم، مسلمان نیست.

 

وی تصریح کرد: امسال همچون گذشته ملت شریف ایران، با حضور پرشکوه در روز قدس روحیه مقاومت و ایستادگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت. امسال سیلی دوم را مردم به استکبار خواهند زد؛ روز جهانی قدس نشانه دلبستگی انقلاب و ملت ایران به قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است، هدف از راهپیمایی در این روز نشان دادن وحدت و یکپارچگی ملت مسلمان اعم از شیعه و سنی به جهانیان است که بدانند روز قدس فراموش شدنی نیست.

 

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: ما به همه نشان می دهیم پشتیبان مردم مظلوم و ستمدیده هستیم و در برابر ظلم و ستم‌هایی که صورت می‌گیرد سکوت نخواهیم کرد؛ ما به همه نشان می دهیم ک مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند تا بهحول و قوه الهی اسرائیل از روی زمین محو شود.

 

میرغفاری بیان داشت: ساده اندیش است تفکر بی اثر بودن راهپیمایی. همیشه تجمعات مردمی ترس در دل استکبار ایجاد می کند؛ باید بدانیم پیش نیاز این راهپیمایی قبول داشتن اینکه آمریکا استکبار جهانیست؛ طبق فرمایشات حضرت آقا تقدیر خدا این است ک قدس آزاد شود و رژیم صهیونیست 25 سال آینده نخواهد بود؛ به امید روزی ک در بیت المقدس و مسجدالاقصی همراه رهبرمان و با یاد شهدایمان نماز زیارت بجا آوریم.

 

این فعال دانشجویی مهمترین پیامد روز قدس را بیداری ملت ها،تمامی آزادی خواهان و سازمان ها و نهادهای بین المللی دانست و گفت: راهپیمایی روز قدس از این حیث حائز اهمیت هست که نه تنها برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بلکه برای حمایت از تمام مظلومان و مستضعفین جهان همچون مردم مظلوم بحرین،یمن،عراق و...می باشد.مردم دراین روز یکپارچه علیه استکبارجهانی شعارخواهند داد ونشان میدهند تا نابودی کامل رژیم غاصب اسرائیل-این غده سرطانی- ازپای نخواهند نشست.

 

خواستار شکسته شدن سکوت جهانی در قبال مسئله قدس شریف هستیم

اعظم قربانی مسئول خواهران بسیج دانشجویی شهرستان کازرون اظهار داشت: دانشجویان انقلابی با بصیرت عمارگونه، روشنگری، ایجاد اتحاد و همدلی دربین سایر دانشجویان و مردم، بیان اهمیت مسئله فلسطین، تبیین مفهوم مقدس مقاومت، می توانند نهادهای حقوق بشر را از خواب خرگوشی بیدارکنند.

 

وی گفت: دانشجویان خواستار شکسته شدن سکوت جهانی در قبال مسئله قدس شریف هستند و ان شاالله با حضورپرشور و انقلابی در راهپیمایی روزقدس شرکت خواهند کرد.

 

قربانی با بیان اینکه جنبش های دانشجویی توانایی تشکیل هسته های مقاومت درسراسر جهان را دارند، گفت: پیروزی مردم فلسطین جز با مقاومت و اتحاد بین مسلمان فارغ از نژاد و مذهب حاصل نخواهد شد وبه فرموده حضرت آقا اسراییل25سال آینده رانخواهد دید.

 

جنبش دانشجویی نباید اجازه دهد مسئله فلسطین به مسئله ای بی اهمیت برای جهانیان تبدیل شود

زهرا دهقان فعال دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: روز قدس ناب ترین ایده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره)،تنها روز حمایت از فلسطین نیست بلکه روز مقابله و مبارزه اسلام با کفر است و این روز به نمادی برای مقابله با کفر تبدیل شده است.

 

وی بیان داشت: بسیاری از مسلمانان در این روز گرد هم می آیند و با تظاهرات، مواضع خود را اعلام می کنند و سعی در رساندن صدای خود به گوش جهانیان دارند تا آنها بفهمند که این تظاهرات کنندگان حامی قدس هستند و هرگز از آن چشم پوشی نکرده و اجازه نخواهند داد رژیم اشغالگر قدس حرمت آنرا زیر پا بگذارد.

 

این فعال دانشجویی گفت: تشکیل هسته های مقاومت،تشکیلاتی فکری و فرهنگی است که باید آن را در سطح جهانی سازماندهی کنیم و زمانی ایجاد میشود که مخاطب تفکر انقلاب اسلامی را درک کرده باشد.

 

دهقان در پایان گفت: وظیفه جنبش دانشجویی در قبال مسئله فلسطین این است که نگذاریم مسئله فلسطین به مسئله ای بی اهمیت برای جهانیان تبدیل شود و هیچ حادثه ای مارا از مسئله فلسطین جدا نکند..وجود اسراییل ‌تهدید حیات میلیونها انسان غیرفلسطینی دیگر است. نباید منتظر بمانیم رژیم صهیونیست نابود شود بلکه باید مبارزه کنیم و ندای مظلومیت فلسطین را به گوش همه برسانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: