کد خبر: ۱۰۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
روز اسلام
روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است



به گزارش بیکا فارس، 16 مرداد سال 58 در حالی که کمتر از یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گذشته بود، حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

 روز اسلام

امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است».

 تصمیم راهبردی

طراحی هوشمندانه روز جهانی قدس و فرصت سازی برای نشان دادن وحدت و اراده امت اسلامی در قبال حل مسأله فلسطین و دفع غدّه سرطانی اسرائیل به عنوان اولویت اول جهان اسلام توسط حضرت امام خمینی(ره) یک تصمیم راهبردی بود که طی 38 سال اخیر سبب شد در میدان رقابت سنگین و تنازع بین قدرت‌های جهانی، آرمان آزادی قدس شریف به مثابه یک ضرورت حتمی و تاریخی پلی به گذشته، حال و آینده آحاد مسلمانان عالم ایجاد کند.

 صاعقه‌ای بر سر صهیونیست‌ها

اشغال فلسطین آغاز طرح بزرگی با هدف ایجاد حس‌ خواری و ذلت در میان امت اسلامی و در نتیجه، اجرای پروژه بزرگ صهیونیسم علیه توانایی‌های مسلمانان بود. اما مقاومت فلسطین و موضع‌گیری ملت‌های مسلمان، از اجرای این طرح جلوگیری کرد و با آمدن انقلاب اسلامی ایران صاعقه‌ای بر سر صهیونیست‌ها و حامیان آنها فرود آمد. آن‌گاه مقاومت اسلامی در فلسطین و جنوب لبنان به وجود آمد تا در شریان جهان اسلام خونی جوشان را به جریان اندازد که بازگرداندن جایگاه کریمانه امت اسلامی در روی زمین را  بشارت دهد.

 سرمایه‌گذاری 60 ساله دستگاه استکبار

مقام معظم رهبری در یکی از بیاناتشان پیرامون روز قدس فرمودند: «روز قدس، یک روزِ به معناى حقیقى کلمه، بین‌المللىِ اسلامى است؛ روزى است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌هاى مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، یک حرف حقى را فریاد کند که براى پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذارى می کند - البته حداقل شصت سال است، یعنى از زمان تشکیل دولت غاصب؛ والّا از مقدماتش شاید صد سال هم بیشتر است - شصت سال است که دارند سعى می کنند فلسطین را از نقشه‌ى جغرافیاى جهانى حذف کنند. البته تا حدود زیادى هم موفق شده بودند. انقلاب اسلامى زد توى دهن اینها. ایجاد نظام جمهورى اسلامى و اعلان روز قدس و تبدیل سفارت رژیم غاصب به سفارت فلسطین در تهران، حرکت هشدار دهنده و متوقف کننده و مهاجمى بود که در مقابل این نقشه‌ى استکبارى ایستاد. امروز خوشبختانه این حرکت، روزبه‌روز توسعه پیدا کرده».

 باطل السحرِ ائتلاف‌های شیطانی

روز قدس را باید روز وحدت و همگرایی امت اسلامی و مقابله با تلاش مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی در تشدید واگرایی و ایجاد ائتلاف‌های شیطانی در راستای گسترش تضاد و اختلاف بین‌المللی و مذاهب اسلامی دانست. متاسفانه در سال های اخیر توطئه استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در به فراموشی کشاندن موضوع فلسطین با نابخردی و خیانت برخی حکام مرتجع کشورهای عربی و اسلامی، تا حدودی محقق شده است.

 خیانت‌های یک رژیم مرتجع

رژیم سعودی را باید سردمدارِ تلاش برای به فراموشی کشاندن موضوع فلسطین نامید؛ رژیمی که اسناد و گزاره‌های آشکار و نهان زیادی از هم پوشانی‌اش با صهیونیست‌ها وجود دارد؛ رژیمی که داعیه‌دار رهبری امت اسلام است اما بجای مقابله با دشمنان اصلی امت اسلام یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا و رفع آلام مسلمانان فلسطینی، یا بمب خوشه‌ای بر سر مردم مظلوم یمن می ریزد و یا به ائتلاف سازی برای تحت فشار قراردادن سایر ملل مسلمان مبادرت می‌ورزد.

 تیری به قلب توطئه

مقام معظم رهبری پیرامون تلاش‌ها برای به فراموشی کشاندن موضوع فلسطین، می‌فرمایند: سال های متمادی است که سعی می شود مسئله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیری است به قلب این توطئه؛ حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده‌اند تا به‌کلّی مسأله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.

 سرمایه‌گذاری چند وجهی برای تضعیف انتفاضه

دستاوردها و پیامدهای روز جهانی قدس به ویژه پس از شکست‌های خفت‌بار رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه در مصاف با حزب الله لبنان و حماس فلسطین به گونه‌ای است که هراس و وحشت پایان‌ناپذیری را برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رقم زده و آنان را وادار به سرمایه‌گذاری چند وجهی برای تضعیف انتفاضه و مقاومت اسلامی از رهگذر جنگ‌های نیابتی و جنایات تروریست‌‌های تکفیری ـ سلفی در سوریه، عراق و یمن ساخته است تا به زعم خود، اشغالگران صهیونیست از آتش خشم و انتفاضه مبارزین فلسطین در امان قرار گیرند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم ایران اسلامی همپای با سایر مسلمانان و آزادیخواهان جهان، در روز قدس، آزادی فلسطین را فریاد خواهند زد تا از این طریق مردم مظلوم این سرزمین را یاری رسانند و انسجام و اتحاد خود را در پایبندی به آرمان فلسطین به رخ جهانیان بکشند.

اهمیت دوچندان راهپیمایی امسال

بی‌تردید امسال، راهپیمایی روز قدس اهمیتی دوچندان دارد؛ از یک سو، پیاده نظام صهیونیست‌ها یعنی تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه رو به هزیمت هستند و از سویی دیگر تشت رسوایی حکام مرتجع منطقه که همانا مزدوران بی جیره و مواجب استکبار و صهیونیسم جهانی‌اند، از بام افتاده است و افکار عمومی ملل مسلمان کاملا پی‌برده است که کدام دولت‌ها در مسیر رفع مشکلات امت اسلام و تعالی مسلمانان قدم برمی‌دارند و کدام دولت‌ها نیز همپاله با صهیونیست ها و حامیان غربی این رژیم کودک‌کش هستند.

 یک دنیا پیام برای ظالمان

قطعا روز قدس امسال نیز همچون سال های گذشته مردم ایران اسلامی به میعادگاه‌های راهپیمایی این روز باشکوه می‌آیند و آزادی قدس از چنگال صهیونیسم جهانی را فریاد می‌زنند. حلاوت اقدام جانانه و اقتدارآمیز دلیرمردان سپاه پاسداران در حمله موشکی به مقر فرماندهان تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه، روز قدس امسال را باشکوه‌تر خواهد کرد؛ غرش ذوالفقار شیرمردان سپاه اسلام در ظاهر حمله موشکی به تروریست‌های خون آشام مستقر در سوریه بود، باطنش اما یک دنیا پیام برای ظالمان و قداره کشان و کودک کشان داشت.

 وعده الهی...

«به زودی کسانی که ظلم کردند خواهند دانست که به چه جایگاه بدی بازگردانده خواهند شد»(شعرا - 227). این وعده الهی است؛ وعده الهی خلل ناپذیر است؛ همچنین نباید فراموش کرد که صهیونیست‌های کودک‌کش تا 25 سال دیگر موجودیت نامشروع‌شان پایان یافته است؛ این ضرب العجل شاید به جلو بیفتد، امت اسلامی و رزمندگان محور مقاومت برای این امر آماده و گوش به فرمان اند، تنها مانع، حکام مرتجع رژیم‌هایی همچون سعودی است که دل در گروی صهیونیست‌ها و اربابان آمریکایی‌شان بسته‌اند.

منبع:میزان

نام:
ایمیل:
* نظر: