آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱
آیت ا... ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز:
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه انتخابات تمام شده و باید به فکر آینده بود گفت: دانشجویان به اهداف بلند مدت نظام در منطقه و جهان بپردازند.
نشست صمیمی تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به همت بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.
 آیت ا... ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این دیدار که همراه با بیان دیدگاه های سیاسی و اجتماعی دبیران تشکل‌ها با گرایش‌ها و سلایق گوناگون و متنوع بود، طی سخنانی نسبت به تبیین حقایق مرتبط با شرایط فعلی جامعه پرداخت و از دانشجویان خواست با گذر از مسائل جزئی و زودگذر به اهداف بلند مدت در عرصه نظام، منطقه و جهان بپردازند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بر اساس این تفکر مساله انتخابات در کشور ما به اتمام رسیده تصریح کرد: آنچه لازمه جامعه امروزی ما برای ساخت و سازها و آبادانی کشور است، وحدت و همدلی است و نباید اجازه بدهیم در شرایطی که دشمنان برای نظام ما دندان تیز کرده اند، ما ساکت بنشینیم.

وی افزود: با کار ارزشمند سپاه در ضربه زدن به داعش و آمریکا این نکته را به اثبات رساندیم که در عرصه دیپلماسی و تفوق بر آمریکا توانی بالاتر از این سیلی زدن به داعش و پرتاب چند موشک و کشتن تعدادی از این جنایتکاران داریم.

امام جمعه شیراز گفت: من از نقد دانشجویان به خود استقبال می کنم اما این را می گویم که هیچ گاه مجیزگوی دولت احمدی نژاد نبوده ام. در دولت دهم به همراه عده ای از روحانیون به حالت اعتراض از جا برخاستیم و در نقد عملی و گفتاری هم کوتاهی نکردم و مراجعه امروزی ها به خطبه های نماز و بیان موضعی که در رابطه با مسائل آن زمان داشتم موید این امر است حتی در سفر آخر رئیس جمهور به استان ها من دعوت نکردم. در دولت یازدهم نیز نقد کرده و موارد متعددی تایید کرده ام و بعد از انتخابات ریاست جمهوری اولین امام جمعه کشور بودم که سلامت انتخابات را مورد تایید قرار دادم و البته یادآور شدم که تخلفاتی صورت گرفته اما در نتیجه نهایی تاثیری نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به این که درجه بندی شهروندان از نوع 1 و 2 آن را قبول ندارم به بیان پاره‌ای از غفلت ها در امر عمران و آبادی نقاط محروم اشاره کرد و افزود: امروز در نقاطی از شیراز آب سطحی بالاست و عده ای با بیماری رو به رو هستند که برای درمان راه علاج را گم کرده و در توصیه های من درآوردی گرفتار شده، قسمتی آب مصرفی ندارند و اخیراً در محله ای رفتم که قسم می خوردند چند روز آب نداشتند و امروز که متوجه حضور شما شده اند، پیچ لوله ها را باز کرده اند تا فواره ها آبپاشی کنند! در بعضی مناطق آب و برق ندارند و خدمات شهرداری ارایه نمی شود اما از آن ها عوارض می خواهند و من مانده ام با این یک بام و دو هوا در مناطق حاشیه نشین و محروم می خواهند چه بلایی بر سر مردم با این نظام شهروندی درجه یک و دو بیاورند.

وی تاکید کرد: امروز تنها با روحیه جهادی می شود مشکلات را برطرف کرد. زمانی اعلام کردم که امروز گردشگری علمی و زیارتی بهترین راه درآمدزایی است اما کسی اقدامی نکرد. آزاد راه شیراز- اصفهان نیز به همین منوال و تا چند سال پیش تنها چند درصد پیشرفت فیزیکی داشت که به همت استاندار فعلی و تلاش های بی وقفه اش اکنون به سرانجام رسیده است.

آیت ا... ایمانی همچنین از کسانی که موجبات قطع ارتباط مومنین با حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) را فراهم آورده انتقاد کرد و از این که می گویند امروز فارس بعد از استان ایلام مقام دوم بیکاری را دارد، گله و شکایت کرد و راجع به نقد سازنده اظهار داشت: من از نقد سازنده استقبال می کنم و از دانشجویان عزیز می خواهم که از جزییات بگذرند و فکرهای بلند در سر داشته باشند و بدانند لازمه امروز کشور همدلی و همبستگی است.اکنون باید به کارهای درست و بجا آفرین گفت و اگر کسی به راه خطا رفت هشدار داد و نقد کرد و نقد بجا و مناسب را بهترین و مناسب ترین راه رسیدن به پیروزی های بزرگ بدانیم.
در ابتدای این مراسم مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و سالروز بسیج اساتید، ضمن گرامیداشت و قدردانی نسبت به عملیات غرورآفرین موشکی سپاه که موجب فخر ملت ایران گردید، از گردهمایی اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز با همه گرایش ها ابراز خوشحالی کرد.

اسماعیل قزل سفلی افزود: در این جمع زمینه ابراز نظر و تضارب آرا به معنای حقیقی مهیا شده و مفتخریم بسیج دانشجویی برای سومین سال پی در پی هماهنگ کننده این بستر می باشد.

وی افزود: لازم به ذکر است که طی هفته جاری به منظور هماهنگی بیش از پیش جهت برگزاری این نشست جلسه ای به میزبانی ناحیه و با حضور نمایندگان همه تشکل های دانشجویی شکل گرفت. جا دارد به این مساله اشاره نماییم که در استان 184 دانشگاه و موسسه آموزش عالی فعالیت دارند و 230 هزار دانشجو در این مراکز به تحصیل مشغولند که از این جمع 80 هزار نفر در شیراز به تحصیل اشتغال دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: