کد خبر: ۱۰۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان در مراسم روز اصناف:








به گزارش تنویر استهبان همزمان با یکم تیرماه روز اصناف،بسیج اصناف شهرستان استهبان جشن این روز را برگزار نمود.

حجت الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه شهرستان قرآنی استهبان در مراسم سخنرانی این جشن گفت:یک انحراف در صدر اسلام بوجود آمد به نام خوارج که متاسفانه تا امروز هنوز دارند ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره اسلام وارد می کنند.

وی بیان داشت:خوارج انسان های عجیب غریبی بودند.گروهی از خوارج داشتند می رفتند به جنگ نهروان،که در راه یکی از صحابی پیامبر(ص)به نام عبدالله را دیدند.به او گفتند از علی برائت بجوی.عبدالله این کار را نکرد.همسر عبدالله با او بود و باردار بود.خوارج شمشیر برداشتند شکم همسر عبدالله را به جرم دوستی با علی(ع)پاره کردند و فرزند او را بیرون آوردند و زنده زنده سر بریدند.

وی ادامه داد:بعد عبدالله و زنش را کشتند و بعد از این جریان،یکی از خوارج دید چند عدد خرما ریخته زیر یک درخت نخل در کنار جاده،یکی از آن خرماها را برداشت که بخورد،رفقایش از چهار طرف بر او شمشیر کشیدند که چرا دست به اموال مردم دراز می کنی؟این اعتقاد خوارج است،از یک طرف صحابی حضرت رسول(ص) را با زن و بچه بی گناه می کشند از طرف دیگر دعوای یک عدد خرما می کنند که شاید این اشکال داشته باشد.

خاوری گفت:این تفکر خوارج است که در آخر ابن ملجم آمد و علی(ع) را به شهادت رساند.امام علی علیه السلام جنگ های مختلفی را انجام داد از جمله صفین و جمل و نهروان،اما فقط در مورد جنگ نهروان گفت من چشم این فتنه را بیرون آوردم،چون می دانست که تفکر اینها تفکر خطرناکی است.

امام جمعه شهرستان استهبان گفت:امروز این تفکر داعش و وهابیت همان تفکر خوارج است.در شب های ماه مبارک رمضان 4 مرد داعشی با یک زن می روند مدت ها در یک خانه زندگی می کنند این را معصیت و گناه نمی دانند بعد می آیند در مجلس شورای اسلامی،مردم بی گناه و روزه دار را به گلوله می بندند که شاید خود او هم روزه دار باشد و این قتل افراد بی گناه را عبادت می دانند.داعش همان تفکر خوارج را دارد همه را کافر می داند.

وی بیان داشت:این ها بخاطر این تفکر خشک و منحرفی که دارند،آدم کشی و خونریزی برایشان مثل آب خوردن است وقتی می خواهند یک انسان بی گناه را سر ببرند بسم الله می گویند و قصد قربت می کنند.

مصطفی خاوری گفت:بدبختی اینجاست که این ها دارند به اسم دین این کار را انجام می دهند،ما جنایتکار در تاریخ زیاد داشتیم از حجاج بن یوسف تا صدام حسین،اما اینها به نام دین آدم نمی کشتند،این تفکر داعش دارد آبروی اسلام را می برد،بدبختی ما با داعش و آل سعود و جریان تکفیری این است که این ها دارند آبروی دین را می برند و به نام دین آدم کشی می کنند.امروز دارد در دنیا چنین القاء می شود که اسلام می گوید آدم کشی و کودک سوزی و برادر کشی بکن.در تمام دنیا آثار باستانی به عنوان یک امر مهم و میراث فرهنگی شناخته می شود اینها می خواهند تمام آثار باستانی را تخریب بکنند.برای کدام آدم عاقل در دنیا این قابل قبول است.اقدامات این تکفیری ها دارد به اسم مسلمانها و اسلام تمام می شود.و ممکن است دنیا قضاوت کند که اینها دینشان این را گفته است.

وی بیان داشت:امروز ما خرسندیم که الحمدالله ایران اسلامی دارد ریشه اینها را می خشکاند و به دنیا می گوید که دین اسلام این چیزی که اینها القا می کنند نیست.

در ابتدای این مراسم سهراب قدم زن،رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان قرآنی استهبان به ایراد سخنرانی پرداختند و گفتند:چه در قبل و بعد از انقلاب و چه در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس،اصنافیان همیشه در کنار مردم و رزمندگان ایفای نقش نمودند و این شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و امروز هم شاهدیم که ایران اسلامی دارد مقتدرانه در دنیای اسلام می درخشد.

در این مراسم فرمانده سپاه ناحیه استهبان و اصناف و بازاریان حضور داشتند و مراسم افطاری نیز انجام پذیرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: