پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۵۱:۰۹
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
رئیس کمیسیون روان شناسی اجتماعی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: شایعه پراکنی از جمله تله هایی است که کاربران فضای مجازی را مورد هدف قرار می‌دهد و موجب التهاب در جامعه می‌شود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازمجید صفاری نیا رئیس کمیسیون اجتماعی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در گفتگو با خبرنگار حوزه ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حوادث تروریستی روز گذشته اظهار داشت: دامنه فعالیت گروه تروریستی داعش علاوه بر کشورهای اروپایی به ایران نیز کشیده شده و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین تن از هموطنان ما شده است.

وی افزود: این اتفاقات نباید زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار دهد و مردم مانند گذشته باید به زندگی عادی خود ادامه دهند.

صفاری نیا در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمتزین اهداف گروه‌های تروریستی ایجاد حس ناامنی در اذهان عمومی است، تصریح کرد: گروه ترورستی داعش با انجام عملیات‌های مختلف سعی در ناامن جلوه دادن فضای امنیتی کشور دارد و این عملیات‌ها باعث ایجاد تضاد در فرآیند تفکر اعضای جامعه می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: شهروندانی که پیش از حوادث تروریستی در محیطی امن و بدون ترس به شغل و زندگی خود مشغول و دولت خود را مقتدر می‌دانستند با وقوع انفجار و تیراندازی ها به توانمندی های قوای نظامی و اطلاعاتی کشور بی اعتماد خواهند شد که این یکی از اهداف گروه های تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه است.

وی با بیان اینکه کاربران فضای مجازی باید مراقب تله های اجتماعی در فضای مجازی باشند، ادامه داد: شایعه پراکنی و اخبار ضد و نقیض از جمله تله هایی است که کاربران فضای مجازی را مورد هدف قرار می‌دهد و کاربران باید مراقب باشند تا این اخبار را منتشر نکنند و به التهابات اجتماعی دامن نزنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تصریح کرد: واکنش‌های روانی و هیجانی در این نوع حوادث طبیعی است و  تخلیه بار هیجانات منفی و گفتگو در فضای مجازی از جمله راه‌های تخلیه این هیجانات به شمار می‌آید.

صفاری نیا در پایان با توصیه به والدین برای آرام سازی محیط خانواده به دنبال حوادث تروریستی گفت: بهتر است در مواقع بحرانی والدین افکار و هیجانات خود را کنترل کنند و رفتار خردمندانه ای داشته باشند، چراکه متشنج جلوه دادن محیط امن خانه و محیط بیرون اثرات جبران ناپذیری را برای کودک به همراه خواهد داشت.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: