شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۱۹:۴۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
مدیرعامل پست بانک از ارایه تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی به شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات خبر داد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو فرحی مدیرعامل پست بانک اظهار داشت: در طول سال 95 با توجه به سیاست هایی که بویژه توسط وزیر ارتباطات تدوین و ابلاغ شد پست بانک، تلاش کرد تا بتواند خدمات خود را به صورت کیفی تر، در روستاهای کشور، ارایه کند.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته  بالغ بر 72 هزار فقره تسهیلات خرد در روستاها داده ایم،‌ افزود: این فعالیت ها شامل خدمات دریافت، پرداخت، حوالجات، پس اندازها و همه خدمات متعارف بانکی است.
 
 این مقام مسوول به تلاش های انجام شده پست بانک اشاره کرد و گفت: جریان معکوس نقدینگی از شهر به روستاها را تعریف کرده ایم، یعنی منابعی که در روستا تجهیز می شود باید در روستا مصرف شود و بالعکس.
 
وی تصریح کرد: پست بانک اکنون مجهز به ابزارهای بانکی است که می تواند بستر مناسبی برای ارایه خدمات در سال 96 باشد و بتواند  به عنوان بانکی با قدرت در صحنه اقتصاد کشور به ویژه در بخش روستایی و ICT  ظاهر شود.
 
فرحی تاکید کرد:‌ بعد از برجام توانستیم با ارتباط جدید،‌ بالغ بر 55 رابطه کارگزاری با بانک های مختلف اروپایی و آسیایی را برقرار کنیم که کاربرد آن در زمینه گشایش LCها و نقل و انتقالات وجوه که قبلاً با هزینه های بسیار بالایی، توسط صرافی ها انجام می شد، است که اکنون نظام بانکی و پست بانک به سهولت این کار را انجام می دهند.
 
وی درخصوص فعالیت های پست بانک برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی افزود: در حوزه تولید و اشتغال فعالیت هایی داشته ایم همچنین تسهیلاتی که در مناطق روستایی داده ایم،  نمونه ای از کارکرد اقتصاد مقاومتی است که منجر به تولید ، تثبیت اشتغال و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر و تثبیت اقتصاد روستایی و تولید شده است.
 
مدیرعامل پست بانک گفت: در تلاش هستیم با رهنمودهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این بانک را در ابعاد بزرگتری به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی ارتباطات، بشناسانیم.
 
مدیر عامل پست بانک درباره تاثیر حضور پست بانک در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: به عنوان بانک توسعه ای تخصصی وزارت ارتباطات اعلام کرده ایم که همه نیازهای مالی این بخش را می توانیم تأمین کنیم که خوشبختانه در طول سال  گذشته  بخشی از فعالان این حوزه به این بانک مراجعه کرده اند که بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش داده ایم که اعم از شرکت های کوچک و بزرگ فعال در حوزه ارتباطات بوده اند و امیدواریم با افزایش سرمایه بانک که در حال انجام است؛ توان تسهیلات دهی و تأمین مالی اش بیشتر شود و بتواند بیشتر در خدمت این بخش باشد.
 
فرحی به پیاده سازی نرم افزارهای یکپارچه پست بانک اشاره کرد و گفت: اکنون این نرم افزارها، قابل بهره برداری است.
 
وی  در پایان درباره کاربرد این نرم افزارهای یکپارچه افزود: هر سیستمی به بستر مطمئنی برای ارایه خدمت و خدمات بانکی در بسترهای IT نیاز دارد که ما فاقد این نرم افزارها  بودیم؛ اما خوشبختانه پست بانک با قراردادی که از ابتدای سال گذشته شروع کرد و در انتهای 95 تمام شد، تا همه خدمات را بی وقفه و با بیشترین کیفیت، ارایه کند، که از جمله آنها خدمات کارت، اینترنت بانک و موبایل بانک است.
نام:
ایمیل:
* نظر: