شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
ابتکاری جهانی که در طول یکماه توسط حوزه سلمان صورت گرفت:
حوزه بسیج سلمان با یک ابتکار به تجمیع و کنترل افاغنه اهل سنت در شهرک سعدی شیراز پرداختند. اقدامی که با تایید و ستایش نهادهای ملی و بین المللی روبرو شده و روز شنبه 29 رمضان با حضور فرمانده حوزه سلمان و تیم خبری بعد از یکماه به پایان رسید.

طی یک اقدام ابتکاری به همت بسیجیان شهرک سعدی شیراز، افاغنه اهل سنت این شهرک در هر شب ماه مبارک رمضان در حسینیه آل محمد (ص) گرد هم آمده و به اجرای آداب دینی خویش می پردازند.

شهرک سعدی شیراز، یکی از مناطق حاشیه ای شهر شیراز است که چند هزار نفر از اتباع کشور افغانستان سالهاست که در آن ساکن می باشند.  به همت بسیجیان شهرک سعدی شیراز و طی یک اقدام ابتکاری به تجمیع برنامه های عبادی متعدد افاغنه پرداخته و آنها را در یک حسینیه دور هم گردآوردند تا به صورت مشترک به اجرای عبادات خویش بپردازند.

این اقدام که مورد استقبال افاغنه اهل سنت شهرک سعدی واقع گردیده، از دو سو ابتکار محسوب می گردد، ابتکاری که در وهله اول تعصب نژادی را کنار گذاشته و همه انسان ها را فارغ از ملیت آنها مورد احترام قرار داده اند. از سوی دیگر با رد عملی تهمت های وارده به کشورمان نشان داده اند که جمهوری اسلامی ایران به همه مذاهب احترام گذاشته و مخالفت و ضدیتی با اهل سنت نداشته و حتی در برگزاری مراسمات آنها نیز نهایت تلاش خویش را بکار می گیرد. چنانچه این سیاست در شهرک سعدی شیراز اجرایی گردیده و طی آن به طور متوسط هر شب 500 نفر از افاغنه اهل سنت در مسجد متعلق به شیعیان و در سایه امنیت جمهوری اسلامی ایران به انجام فرایض دینی خویش می پردازند.


اقدامی فارغ از تعصب دینی و ملی در شهرک سعدی شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر: