گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
همزمان با آخرین روز از ماه مبارک رمضان؛
همزمان با روز آخر ماه مبارک رمضان مراسم وداع با این ماه مبارک و اختتامیه کلاس های قرآنی در نمازحانه سپاه ناحیه سپیدان برگزار شد.
به گزارش تنویر سپیدان و به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه سپیدان همزمان با روز آخر ماه مبارک رمضان مراسم وداع با این ماه مبارک با حضور فرمانده ناحیه ،مسئولین و کارکنان و سربازان سپاه ناحیه سپیدان صبح روز یکشنبه 4تیرماه در نمازحانه ناحیه برگزار شد.

در این مراسم معنوی دعای وداع امام سجاد علیه السلام با این ماه بزرگ و پرخیر و برکت قرائت شد.

حجت‌الاسلام کاظم معصومی مسئول نمایندگی سپاه سپیدان ظهر امروز در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان در جمع پوران و سربازان ناحیه با اشاره به اینکه این دنیا نمودی از آخرت است، اظهار داشت: کسانی که این روزها روزه‌دار نبودند چه چیزی به دست آوردند؟ دعای وداع ماه مبارک رمضان همین را می‌گوید که خداوندا نتوانستیم از این ایام بهترین بهره را ببریم.

وی افزود: در آخرت کسانی که می‌گویند خداوند چه نیازی به روزه‌داری ما دارد شیطان را بهانه می‌کنند، اما شیطان از آن‌ها اعلام برائت می‌کند که من تنها یک اشاره کردم و آن‌ها خود با سر دویدند.

مسئول نمایندگی ناحیه سپیدان ادامه داد: امام سجاد(ع) با آن همه عظمت و بزرگی به مانند کسی که بچه‌اش را از دست داده هنگام خواندن دعای وداع به پهنای صورت اشک می‌ریزد و با درکی بسیار عمیق از معارف ماه رمضان، وداع با آن را بسیار طاقت‌فرسا می‌داند.

وی پیروزی اصلی را از آن کسانی دانست که از فرصت‌های معنوی این ماه استفاده کردند و گفت: چنین کسانی در لحظه دادن مزد و پاداش نتیجه عمل بندگی خدا را خواهند یافت و بهترین جوایزی را که هیچ گوشی نشنیده و هیچ چشمی ندیده است در روز قیامت دریافت خواهند کرد.

معصومی با اشاره به ارزش ماه مبارک رمضان در نظر بزرگان مطرح کرد: مرحوم بروجردی در سن 87 سالگی روزه می‌گرفتند، دکتر به ایشان گفته بود که روزه‌داری برای شما ضرر دارد که آن مرحوم در جواب فرمودند خدایا هر زمانی که دیگر نتوانستم روزه بگیرم مرا از دنیا ببر.

وی تصریح کرد: این نوع نگاه نگاهی است که هیچ حسرت بدی ندارد، در عوض لذت و وجد دارد؛ خوشا به حال کسانی که در این ماه روزه‌داری کردند؛ در احادیث و روایات آمده است که خداوند در آخرین روز ماه مبارک برای کسانی که در این ماه روزه‌داری کردند به اندازه تمام ماه رمضان پاداش در نظر می‌گیرد.

حجت الاسلام معصومی با توجه به اینکه این ماه، ماه ایجاد زمینه بندگی است، خاطرنشان کرد: این ماه ماهی است که انسان باید زمینه بندگی را برای خودش فراهم بکند، کسانی تلاش کردند و در حد توان خود این زمینه را فراهم کردند اما بعضی‌ها با شرمندگی تمام هیچ تلاشی نکردند و نشان دادند که ناتوانند.

وی اضافه کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای تمرین زندگی مومنانه است، ماه رمضان ماه تقرب به انبیای الهی و بندگان صالح خداست؛ در این ماه لذت مناجات برای کسانی که تمرین بندگی کردند بسیار شیرین است و دعای وداع ماه مبارک رمضان حاوی نکات تربیتی و اخلاقی فراوانی است که هر خواننده ای را مجذوب خود می کند و مفهوم وداع با ماه مبارک را برای قرائت کننده به خوبی تجسم می نماید.

معصومی در ادامه گفت: امروزه عشق‌های مجازی، عشق به جایگاه و زن و فرزند و غیره باعث شده تا از لذت اصلی و عشق الهی غافل باشیم؛ در این ماه فرصت بیشتری داشتیم تا در دعای سحر، دعای افتتاح و مناجات‌های افطار بیشتر تمرین را کنیم تا از این تعلقات دنیایی رها شده و به معنای واقعی سلوک الی‌الله را تجربه کنیم.

وی در پایان در خصوص اینکه معادباوری یکی دیگر از مواردی است که در این ماه در باب زندگی مؤمنانه درک خواهیم کرد، افزود: در دعای ابوحمزه ثمالی حضرت سجاد(ع) از این معادباوری به عنوان نوعی امیدواری یاد می‌کند، امید به اینکه در جایی باید جواب بدهم و هر چه در این ایام بیشتر بر نفس خود غلبه کرده باشم، امیدم به رحمت و بخشش الهی بیشتر خواهد بود.

در پایان این مراسم معنوی از فعالان فرهنگی ،تبلیغی و قرآنی و کارکنانی که در کلاس های عقیدتی سیاسی بدون هیچ گونه غیبت در کلاس های ماه مبارک رمضان حضور فعال داشتند تجلیل به عمل آمد.

 انتهای خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: