آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
آیت‌الله ایمانی در جمع فعالین دانشجویی دانشگاه‌های شیراز:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: آنچه برای ما ارزشمند است این است که دانشجو و استادمان در عرصه نظام اسلامی در سطح منطقه و سطح جهان برخوردها و کارایی لازم را داشته باشند.
نشست صمیمی تشکل های دانشجویی دانشگاه های شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به همت بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.
متن سخنان آیت الله ایمانی در جمع نمایندگان تشکل های دانشجویی:
دانشجویان ما در مسائل حمایت از نظام و مسائل کلی منطقه و جهان را نگاه می کنند نه در مسائل جزئی و فردی در حوزه یکسری مواضع سیاسی که امروز هست و فردا نیست.
اینها مسائلی هست زودگذر و سپری می شوند، آنچه برای ما ارزشمند است این است که دانشجو و استادمان در عرصه نظام اسلامی در سطح منطقه و سطح جهان برخورد ها و کارایی لازم را داشته باشد بر اساس این اعتقادمان نیست که وارد مسائل جزئی و فرعی شویم و اساسا مسئله انتخابات تمام شده، مسائل انتخابات دیگه هرچه بوده است به پایان رسیده امروز وحدت همدلی همبستگی احتیاج است که همه در کنار هم برای ساخت و ساز کشور اقدام کنند و اجازه ندهند که این مسائل برای عزیزان مطرح شود آن هم در شرایطی که دشمنان دندان تیز کرده اند و هر روز بهانه تراشی هایی برای ما دارند.
راجع به مسئله کار خوب و ارزشمندی که سپاه انجام داد و بعضی دوستان آن کار ارزشمند و بزرگ را انطباق دادند با آنچه که رهبر معظم انقلاب بعنوان سیلی به صورت آمریکا مطرح کرد، من اعتقادم این است که سیلی به صورت آمریکا خیلی باید بزرگتر از این ضربه باشد و این ضربه کوچکی بود که زده شده و نباید آن سیلی بدانیم.
ما باید تلاش کنیم که آن سیلی بزرگ در عرصه مسائل سیاسی و اقتصادی بر چهره آمریکا وارد کنیم، بدست همین افسران جوانی که جمعی از آنها در اینجا حضور دارند توانش را هم داریم.
من نقد را کار و وظیفه خودم می دانم و این نقد را انجام می دهم، نه در دولت یازدهم در دولت دهم هم بوده حالا دوستان ممکن است آن موقع دانشگاه تشریف نداشتند یا خطبه ها را مطلع نبوده اند اولین جایی که نقد شروع شد شاید از همینجا بود که نقد شروع شد و نقد عملی و گفتاری هردو یعنی برخاستن از جلو رئیس جمهور در جلسه ای که آمده بود به اتفاق عده زیادی از علما و شخصیت های روحانی و بیرون رفتن و جلسه را ترک کردن این در دولت دهم بود و صحبت هایی هم که ما در خطبه های جمعه داشتیم می توانند دوستان مراجعه کنند.
این را حق خودم می دانم این نقد را در دولت یازدهم هم می دانم و دولت دوازدهم هم مواردی را ببینم خواهم گفت هیچ تعارفی هم ندارم البته در دولت یازدهم موارد تایید هم گفتم و در دولت یازدهم جاهایی هم که احتیاج بوده من تایید کنم کار را آنجا هم تایید کرده ام.
اولین کسی که اعلام کرد انتخابات سالم بوده در خطبه های جمعه من بودم که گفتم انتخابات به سلامت برگزار شده، تخلفات انجام شده و باید به تخلفات رسیدگی شود الان هم به همان اعتقادم هستم. معتقدم تخلفات انجام گرفته ضمن اینکه این تخلفات در صحت انتخابات نقش نداشته یعنی در سلامت انتخابات موثر نبوده اما تخلف بوده و باید با این سنت های غلط برخورد شود.
من بارها در این ماه مبارک رمضان اعلام کردم هم شیراز و هم شهرستان ها شهروند درجه یک و درجه دو ایجاد شده است، ما مشکلات عدیده ای در استان فارس داریم که مورد غفلت واقع شده و بعضی از مسئولین به آنها توجه ندارند.
معتقدیم اگر شهر شیراز بنا بوده توسعه پیدا کند باید با همه الزاماتش توسعه پیدا کند اگر بنا نبوده توسعه پیدا کند خب چرا توسعه دادند و الان رها کردند؟
در برخی محلات خانه ها قابل زندگی نیست یعنی در مقابل یک زلزله 4 ریشتری هیچ دوامی نمی آورد! بیماری هایی ممکن است بخاطر نداشتن بهداشت محیط داشته باشند، آب سطحی بالا است، گاز ندارند، آب ندارند! یک روحیه جهادی می خواهد که مسئولین بیایند به داد این مردم برسند.
سه سال قبل اولین کسی که مسئله گردشگری را مطرح و دنبال کرد که بعنوان بهترین راه درآمد استان فارس و شهر شیراز است، امام جمعه شهر بوده و دنبال کار بوده و برای همین آزادراهی که الان هست که داد زدیم و آقای استاندار محترم بلند شد رفت اعتباراتی گرفت و راهش انداختند حالا کی تمام شود؟
یکی از کارها این آزادراه است که مسئله گردشگری راه بیفتد. بخش مهمی از گردشگری در این شهر گردشگری زیارتی است شما ببینید راهی برای زائر به حرم مطهر هست یا نیست؟ ارتباط مردم با حرم چگونه باید انجام بگیرد؟
من واقعا از این نقد ها لذت می برم، مسائلی را مطرح کردند به ذهنشان می آمد عنوان فرمودند بعضی از آنها ممکن است روی آنها مطالعه کنم و اگر وارد است حلش کنم و اگر نقدی نیست شکر خدا بجا می آورم می گویم الحمد الله که من گرفتار این عیب نیستم.
در ارتباط با این مسائل جزئی من به نظرم می آید فکرتان را بالاتر بیاورید، کنار هم باشید الآن وحدت و همدلی احتیاج داریم، همبستگی احتیاج داریم، تا 4 سال دیگر این مسائل را بگذاریم کنار، دولت سرکار است اگر درست انجام داد می گوییم آفرین غلط انجام داد نقد می کنیم و نقد می کنیم. الآن شرایط اقتصادی و اشتغال مناسب نیست، بیکاری در استان فارس چه خبر است؟
برای دانشگاه احترام قابل هستم اما برای خلاف احترام قائل نیستم! خلاف خلاف است از من باشد یا از دانشگاه باشد یا از غیر دانشگاه باشد هرکس خلاف کرد، خلاف است.
این یک جلسه صمییمی دوستانه است و من لذت می برم از اینکه در جمع شما باشم و خدای متعال را سپاسگذارم که حضور در این جلسه صمیمی را توفیق داد و انشاالله این سنت حسنه پایدار خواهد ماند. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 


نام:
ایمیل:
* نظر: