کد خبر: ۱۰۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸
مطالبه رهبر انقلاب از دولت و نیروهای انقلابی
به گزارش تنویر ، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر، ماه رمضان امسال را به معنی واقعی کلمه «مبارک» خواندند و گفتند: «روزه‌داری در روزهای گرم»، «حضور چشمگیر جوانان در جلسات گسترده‌ معارفی و قرآنی»، «سفره‌های ساده‌ افطاری مردمی در مساجد و محلات»، «کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تأمین هزینه‌های درمان نیازمندان» و «توسل و تضرع به پروردگار در شب‌های قدر» از نشانه‌های فضای معنوی و اهتزاز روحی در جامعه، و تقویت‌کننده‌ بنیه‌ معنوی ملت و زمینه‌ساز پیمودن راه‌های دشوار است و باید این ذخایر معنوی را قدر دانست و حفظ کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، «راه‌پیمایی باشکوه و باعظمت روز قدس در هوای گرم» را از دیگر جلوه‌های این ماه پربرکت برشمردند و تأکید کردند: این راه‌پیمایی، کاری بسیار عظیم و تاریخی بود و به‌عنوان یک افتخار در تاریخ ملت باقی خواهد ماند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، راه‌پیمایی روز قدس و همچنین برگزاری انتخابات پر شور و عظمت، و تهاجم قدرتمندانه‌ سپاه به دشمنان را «ذخایر ارزشمند اجتماعی» و مایه‌ سرافرازی و امید ملت خواندند و با تأکید بر لزوم حفظ این ذخایر، خاطرنشان کردند: لازمه‌ حفظ این ذخایر گران‌بها، حفظ وحدت و یکپارچگی ملت، حفظ انگیزه‌های انقلابی و حرکت در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب است.
ایشان در ادامه با ابراز امیدواری برای تشکیل هرچه زودتر دولت جدید، گفتند: با توجه به نام امسال، دولت جدید باید کارهای بزرگی را با کمک مردم، در جهت رونق تولید و حل مشکل اشتغال جوانان انجام دهد و این کارها باید با جدیت پیگیری شوند.
رهبر انقلاب اسلامی، یکی دیگر از کارهای مهم کشور را کارهای فرهنگی دانستند و با اشاره به منافذ و نفوذگاه‌های بسیار دشمن در عرصه‌ فرهنگی، تأکید کردند: علاوه بر مجموعه‌های مسئول دولتی، مجموعه‌های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در تبیین مفهوم «آتش به اختیار»، خاطرنشان کردند: آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است و به معنای بی‌قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.
ایشان تأکید کردند: نیروهای انقلابی و دلسوز و علاقه‌مند به حرکت کشور به سمت اهداف والا، بیش از همه باید مراقب حفظ نظم و قوانین و آرامش کشور و جلوگیری از سوءاستفاده‌ دشمنان باشند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی خطبه‌های نماز عید، به مسائل جهان اسلام به‌ویژه اوضاع یمن به‌عنوان یکی از جراحت‌های بزرگ بر پیکر امت اسلامی، و همچنین مسایل بحرین و کشمیر اشاره کردند و افزودند: دنیای اسلام به‌ویژه روشنفکران و علمای اسلامی باید همان‌گونه که جمهوری اسلامی مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضین، صراحتاً اعلام می‌کند، موضع خود را در اعلام برائت از ستمگران و ظالمانی که در ماه رمضان مردم یمن را مورد تهاجم قرار دادند و در حمایت از این مردم مظلوم و دیگر مسایل جهان اسلام، به‌طور صریح اعلام کنند حتی اگر طواغیت از این موضع‌گیری ناراضی شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: