آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
حجت الاسلام سعیدی گفت: آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران سه برنامه حمایت از عناصر غرب گرا و غرب باور، شرطی سازی افکار عمومی مردم و تقویت جریان تکنوکرات های متمایل به غرب را در دستورکار دارد.
به گزارش تنویر، همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی،  همایش بزرگ روحانیون استان فارس با حضور حجت الاسلام و المسلمین  علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر وجود تقابل حقیقی بین انقلاب اسلامی ایران و آمریکا، گفت: راهبرد آمریکا در 50 سال اخیر حضور نظامی، تحریم و فشار اقتصادی، نرم افزاری و حرکت های فرهنگی بوده است، آمریکایی ها برای عملیاتی سازی راهبرد سلطه در نیمه دوم قرن بیستم به 22 کشور نظیر کره و ویتنام مستقیما حمله کردند، در اجرای راهبرد نیمه سخت در 16 کشور نظیر کوبا و کودتای 28 مرداد ایران دخالت و نقش آفرینی کردند و در راستای راهبرد نرم افزاری انقلاب های مخملی را طراحی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها روی ذهن مردم شوروی کار کردند و همینطور با تغییر محاسبات رییس جمهور وقت آن ها هم در شکست انقلاب شوروی خیلی موثر بود، گفت: آمریکایی ها از این تغییر محاسبات خیلی استفاده کردند، پس از پیمان سالت جشن بزرگی در شوروری برگزار شد و  خروچوف از آن به بُرد - بُرد یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اساسی ترین راهبرد آمریکا برای سلطه بر جهان سخت با تبدیل راهبردهای سخت و نیمه سخت به تحریم و تعامل دنبال می شود.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه انقلاب شوروی، آمریکا را با تهدیدات جدی مواجه کرده بود، گفت: تحلیل آمریکا پس از سقوط شوروی این بود که دو تهدید سرخ و سبز متوجه آمریکاست که تهدید سبز احیای گسل بالقوه جهان اسلام با محوریت انقلاب اسلامی ایران است، اگر انقلاب اسلامی بتواند به اهدافش دست پیدا کند آمریکا را با چالش های جدی مواجه می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: شاخصه های انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب شوروی، جهان بینی و ایدئولوژی الهی، رهبری الهی،  انگیزه و اراده انقلابیون و  نفوذ مردمی و رابطه مردم با رهبری هستند و امروز انقلاب اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان نفوذ معنوی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از اهل سنت با انقلاب اسلامی همراه هستند و اگر عالمی به مقدسات اهل سنت توهین کند زحمات وحدت گرایی بر باد می رود، گفت: جهاد اسلامی و حماس با ما هم پیمان هستند و شلیک موشک از غزه به سمت رژیم صهیونیستی موهبت نفوذ معنوی انقلاب اسلامی است، اهل سنت مالزی افغانستان و ... هوادار ما هستند، اهل سنت سکولار هم با ما مشکل ندارند اما با وهابیت مشکل داریم.

حجت الاسلام سعیدی در تشریح مصداق های تقابل مبنایی انقلاب اسلامی ایران با آمریکا، گفت: پشتیبانی آمریکا از صدام، دخالت نظامی نظیر کودتای نوژه و دخالت نیمه سخت نظیر فتنه 88 نمونه هایی از توطئه های آمریکا هستند؛ امروز " تعامل " ابزار آمریکا برای " نفوذ " شده است، معلوم شده هدف آن ها فراتر از هسته ای بوده و وقتی نتوانستند به هدف خود برسند به جای اول بازگشتند، نقد داده ایم و نسیه گرفته ایم و آن ها کوتاه نمی آیند مگر ما از آرمان هایمان کوتاه بیاییم.
وی ادامه داد: آمریکایی ها به دنبال تغییر محاسبات دولتمردان، خواص و مردم هستند و تغییر ذائقه مردم چالشی ترین اتفاق است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز قانون اساسی بار سنگینی مانند انتخاب خبرگان، قوه مجریه، قوه مققنه و شوراهای اسلامی بر دوش مردم قرار داده است، گفت: آیات قرآن در در تزکیه و تعلیم، نظام حکومت و آموزش و پرورش را تشریح می کند و دولت ها در اسلامیت نظام نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما در اسلامیت نظام نقش تعیین کننده دارند و نقش آن ها در جمهوریت هم محرز است، ما برای مردم نقش قائلیم، حق حاکمیت متعلق به خداست و قدرت حاکمیت از طرف مردم است.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: وقتی دولتمردان می گویند " چرا با آمریکایی ها اینطوری حرف می زنید که ما را تحریم کنند " این تغییر محاسبات است، وقتی می گویند " نمی توان با جهانی سازی مقابل کرد " این تغییر محاسبات است وقتی می گویند " امیرالمونین با رای مردم حکومتش محقق شد " این تغییر محاسبات است و وقتی می گویند " مشروعیتمان را از صندوق رای می گیریم " این تغییر محاسبات است.

وی در تشریح برنامه های آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران گفت: آمریکا سه برنامه حمایت از عناصر غرب گرا و غرب باور،  شرطی سازی افکار عمومی مردم و تقویت جریان تکنوکرات های متمایل به غرب را در دستورکار دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بین امام (ره) و شهید بهشتی از یکطرف و دولت موقت و بنی صدر از سوی دیگر چالش و اختلاف نظر بود در سایر دولت ها هم این اختلافات مشاهده می شود، این اختلافات مبنایی و ریشه ای است.

وی در تشریح تقابل شهید بهشتی و بنی صدر گفت: این اختلافات در چهارحوزه اعتقادات یعنی منشا مشروعیت  واختیارات ولی فقیه، سیاست خارجی،  فرهنگ و مدیریت کشور بودند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای خنثی سازی توطئه های آمریکا شش اصل مهم را اجرایی کرده است، گفت: این اصول، حمایت و تکیه بر محور مقاومت بعنوان عنصر محوری، مقابله با نظام سلطه و استکبار، تغییر در معادله قدرت، شکست توطئه جنگ درون تمدنی، تکیه بر قدرت دفاعی ملی و سلاح بومی و تکیه بر استحکام درونی قدرت هستند.

وی افزود: آمریکایی ها تا سال 2010 جنگ مستقیم را دنبال می کردند اما آن را به جنگ نیابتی روی آوردند، دلارهای عربستان و امارات در جهت مقابله با انقلاب اسلامی ایران مصرف می شوند و امروز می بینم آمریکایی ها جیب عربستان را خالی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نفوذ معنوی ایران در سوریه، یمن و عراق در راستای مقابله با جنگ درون تمدنی، مقابله با توطئه تفرقه افکنی و نفوذ آمریکاست.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه " برخی می گویند پولی که صرف موشک می کنیم اگر خرج کارهای دیگر کنیم خیلی بهتر است "، گفت: اگر لیبرال دموکراسی با منطق پیش رفته است چرا بودجه نظامی آمریکا و اروپا افزایش پیدا می کند؟ و اگر امروز سلاح نداشتیم چه اتفاقی می افتاد؟ قدرت دفاعی ما تضمین بقای انقلاب اسلامی است و قدرت موشکی ما یک اهرم برای بازدارندگی است تا مادامی که بر اصول انقلاب اسلامی پایبندیم تقابل ادامه دارد و استقامت تنها راه پیروزی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: