آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۱۰۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
به گزارش تنویر ناحیه ثارالله؛ جایگاه زن و نوع حضور او در جامعه اسلامی، یکی از مسائل مهمی است که حتی در تعیین سرنوشت جامعه نقش ایفا می‌کند؛ از همین رو دین اسلام به عنوان کامل‌ترین ادیان به این موضوع توجه خاصی داشته و احکام و دستورات روشنی در مورد چگونگی حضور زن در اجتماع و اهمیت حجاب برای وی صادر کرده است.

در این راستا از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده‌ای در سالم‌سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او برمی‌گردد و در نقطه مقابل یکی از راه‌های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ترویج و حمایت از بی‌بندوباری و مقابله با حجاب و عفاف است.

سید حسام بوستانی یکی از کارشناسان امور فرهنگی و اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از روزهای نخستین هجوم استعمارگران اروپایی به ممالک اسلامی، ترویج فرهنگ بی‌بندوباری برای ضربه زدن به اسلام مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی دشمن با انواع روش‌ها اعم از راه‌اندازی شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای، ساختن سی‌دی‌های مستهجن و ترویج آنها در سطح جامعه، قاچاق مواد الکلی، تبلیغ و ترویج پارتی‌های مختلط دختران و پسران، حمایت از جریانات فمنیستی و غیره قصد دارد تا ضمن مقابله با اعتقادات اسلامی و به ابتذال کشاندن جوانان، جامعه ایران را سرگرم مسائل بی‌ارزش کرده و آن را از دستیابی به آرمان‌های خود باز دارد.

بوستانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بسیاری از دیدارهایی که با جوانان داشته‌اند به نوعی به این تهدید اشاره نموده و در جایی می‌فرمایند: «جوانان ایران اسلامی بدانند که استکبار برای بیرون راندن آنها از صحنه این مبارزه‌ای که در آن، فتح و پیروزی حتما نصیب ملت‌ها است و لاغیر، مشغول پول خرج کردن و طراحی انواع نقشه‌هاست».

متصدیان قانون با قاطعیت در مقابل ترویج بی‌حجابی بایستند

این کارشناس امور فرهنگی تصریح کرد: باید متصدیان قانونی با قاطعیت در مقابل ترویج بی‌حجابی و ابتذال بایستند و در این راه نباید تنها به اقدامات فرهنگی دلخوش کرد.

بوستانی بیان داشت: بدحجابی و رواج منکراتِ پیرامون آن پدیده شومی است که هم باید نمودهای ظاهری آن را از بین برد و هم ریشه‌های تقویت این پدیده نظیر تفکرات فمنیستی را خنثی کرد و در این راه بهره‌گیری از اقدامات قانونی مقتدرانه و تبلیغ فرهنگی باید با یکدیگر لحاظ شود.

سازماندهی برخی از بی‌حجابی‌ها توسط دشمنان نظام

وی اضافه کرد: باید دانست که برخی از بی‌حجابی‌ها، نشأت گرفته از سازماندهی و تشکیلات هدایت شده دشمنان نظام است و سبب می شود تا سایر افراد عادی هم به این وادی کشیده شوند.

این کارشناس مسائل اجتماعی ابراز داشت: تهیه و توزیع فیلم‌های مستهجن، قاچاق مواد الکلی، گسترش ماهواره و غیره همگی با مشارکت مستقیم و غیرمستقیم دشمن رقم می‌خورد و در این پدیده نقش فعال دشمن بارز است.

بوستانی اظهار داشت: اکتفا کردن به اقدامات فرهنگی نه تنها فایده نخواهد داشت، بلکه سبب غفلت از سایر اقدامات شده و حاشیه امنی را برای مُروّجان بی‌حجابی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب اقدامات سخت، نیمه‌سخت و نرم در این کار راه‌گشاست، ضمن اینکه همه این اقدامات باید توسط نهادهای قانونی انجام شود.

این کارشناش مسائل فرهنگی تصریح کرد: شاید عده‌ای تعجب می‌کردند و هنوز هم تعجب کنند که خانمی در سطح بالای علمی در هر رشته‌ای وجود داشته باشد که خودش را با تعالیم اسلامی و از جمله با مسئله حجاب منطبق کند؛ این برای بعضی باور نکردنی بود و نمی‌توانستند تصورش را کنند.

بوستانی درمورد حجاب و عفاف از منظر مقام معظم رهبری گفت: مقام عظمای ولایت براین باور است که تمام دنیای غرب و مطبوعات آنها و نویسندگان قلم به مزد مسئله حجاب را مورد تهاجم تبلیغاتی قرار داده‌اند تا شاید ما را از میدان خارج کنند، اما علیرغم تبلیغات آنها، ایران اسلامی و زن مسلمان پایبندی خود را به حجاب و حیثیت اسلامی زن مسلمان با قدرت و قاطعیت و روح اعتماد و اطمینان به خود حفظ کرد و امروز دنیای غرب است که تدریجا به سمت حجاب اسلامی متمایل شده و می‌بینید که زنان و مسلمانان در کشورهای گوناگون چه کشورهای اسلامی که در آنها خبری از حجاب نبود و در تعلیمات غربی غرق شده بودند و چه حتی کشورهای اروپایی به سمت حجاب رو کرده‌اند.

وی افزود: امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار با در نظر گرفتن هزینه‌های کلان و تولید فیلم‌ها و برنامه‌های ضد اسلامی در سینمای کثیف هالیوود و عرضه البسه زننده از طریق کارخانه‌ها و شرکت‌های وابسته، نوک تیز پیکان حملات خود را متوجه جوانان این مرز و بوم بویژه زنان و دختران جوان جامعه اسلامی معطوف ساخته است.

این کارشناس مسائل اجتماعی اضافه کرد: در عصر حاضر که رضا خان دیگری مانند دولت منفور آمریکا مرتب دست به توطئه می‌زند و دست‌های آلوده خود را دراز کرده تا چادر از سر زنان ایرانی بکشد و آنان را از هویت اصلی خود دور سازد، باید با وفاق، اتحاد، همدلی و اتخاذ تدابیر لازم و برنامه‌ریزی‌های اصولی زیر بیرق سعادت‌بخش ولایت و غیرت و تعصب ایرانی، پوزه بیگانه و نامحرم را به خاک مذلت نشاند؛ لذا بر عهده تمام نهادها و دستگاه های دولتی و مسؤولان  لشگری و کشوری و حتی خانواده به عنوان نخستین نهاد تربیتی است تا با اشاعه فرهنگ ناب محمدی امر حجاب را پررنگ نموده و شعار چادر حجاب برتر را در سراسر ایران اسلامی و کشورهای مسلمان تحقق بخشیم.

رسانه‌ها الگوی صحیح پوشش اسلامی را معرفی کنند

بوستانی ابراز داشت: رسانه‌ها باید در این حرکت عظیم معنوی و خداپسندانه پیشگام بوده و الگوی صحیح رفتاری و پوشش اسلامی را به مردم و بویژه نسل نوین و کنونی انقلاب بیاموزد.

این کارشناس ادامه داد: فراموش نکنیم آن نوجوان عزیز بسیجی را که وقتی در بند رژیم بعثی عراق به عنوان اسیر گرفتار بود از انجام مصاحبه با خبرنگار بی‌حجاب خارجی خودداری کرد و با بیان  شعری پرمعنا که در واقع صادرکننده پیام اسلام و انقلاب به دنیا بود، آن خانم را به رعایت حجاب اسلامی وادار کرد.

بوستانی اظهار داشت: در فرهنگ شهادت خون و حجاب با هم پیوند خورده است، آنجا که وصیت‌نامه شهداء به این جمله پرمعنا مزین است که «خواهرم سرخی خونم را با سیاهی چادرت حفظ کن» و در واقع این مسئله همان درس بزرگ مکتب امام حسین (ع) است و در این راستا امیدواریم همه بانوان ایران اسلامی قدر حجاب این گوهر ارزشمند را بدانند و در عمل به دستورات دین مبین اسلام و منویات رهبر معظم انقلاب بیش از پیش کوشا باشند.

منبع: فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: