کد خبر: ۱۰۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
حجاب و پوشش زن مظهر حرمت و شخصيت اوست ، حجاب نشانه تكريم زن است . " مقام معظم رهبري ( مدظله العالي )‌"
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس، ستاد مردمي بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آماده است:

اما معتقديم بنا بر بيانات امام خامنه اي ( مدظله العالي ) : حجاب يكي از وسايل امنيت است . با حجاب زن مسلمان ، هم خود زن مسلمان امنيت پيدا مي كند  هم مردان مسلمان امنيت پيدا مي كنند.آنجايي كه حجاب را از زنان دور مي كنند در درجه اول امنيت از خود زن و در درجه بعد از مردان و جوانان گرفته خواهد شد.

رعايت عفاف و حجاب علاوه بر اينكه يك تكليف و وظيفه شرعي و الهي است، يك وظيفه انساني ،‌ تربيتي ، اخلاقي ، فرهنگي و اجتماعي نيز هست : زيرا سلامت و پويايي جامعه در گرو آن است ، حجاب و پوشش به منزله دژ و قلعه اي است كه از گوهر عفاف و پاكدامني پاسداري و محافظت مي كند . بهترين مجرا براي امنيت خانواده و جامعه حجاب و پوشش اسلامي است .

 بر اين اساس زنان غيرتمند انقلابي و محجبه استان فارس نكاتي را به متوليان امر حجاب و عفاف در جامع متذكر مي شوند :

1. امروز دنيا بايد بداند و بفهمد كه زن ايراني چه مي گويد و چه مي خواهد و چه نقشي در انقلاب اسلامي دارد و در اين مورد استان فارس و شهر شيراز و جوانان آن نقشي مضاعف دارند.وقتي براي شهر شيراز پسوند مقدسي را انتخاب و مقام معظم رهبري ( مدظله العالي ) آن را قله مي نامند ما نمي توانيم در سومين حرم اهل بيت (ع)‌زندگي كنيم ودر مقابل ناهنجاري ها بي تفاوت باشيم و از كنار بعضي نمادهاي نا زيبا و ناثواب ساده عبور كنيم .

2. اكنون كه بد حجابي به منزله ابزاري در دست دشمن و فتنه گران براي شكستن قداست ارزشهاي اسلامي و انقلابي قرار گرفته است همه مديران ، مسئولين نهادها ، ارگانها ، سازمانهاي دولتي ، رسانه ها و دانشگاهها بايد با هوشياري نظارت و كنترل بيشتري بر مجموعه هاي خود داشته باشند و در اين خصوص از هيچ كوشش و تلاشي دريغ نكنند

3. لازم است سيستم هاي آموزشي كشور براي نهادينه كردن ارزشها و باورهاي اسلامي و از همه مهمتر حجاب را درقالبها و روشهاي جديد به كودكان و نوجوانان بياموزند .چرا كه پيشرفت فهم دانش آموزان در مساله حجاب و عفاف نيازمند برنامه ريزي هاي سيستم آموزشي ، بررسي برنامه ها ، روشها و كاركردهايي است كه بتواند ارزشها را در بين جوانان و نوجوانان دروني ساخته و در راستاي تثبيت ارزشها موثر باشد و همچنين اين سيستم هاي آموزشي در تبيين ابعاد مختلف حجاب اسلامي و بيان تبعات و مضرات عدم رعايت پوشش اقدام كنند و نسبت به آموزشهاي صحيح در احياي فريضه امر به معروف و نهي ازمنكر قدم بردارند.

4. از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  به عنوان ستون اصلي فرهنگ كنوني كشور خواستاريم در جهت كنترل توليدات فرهنگي و نظارت بر مراكز فرهنگي و فرهنگ سازي عفاف و حجاب در حوزه هنر اقدام عملي نموده و در راستاي نهادينه نمودن فرهنگ عفاف و حجاب از هيچ كوششي دريغ نورزند.

5. از صنوف مسئول در عرضه البسه زنانه ومردانه مي خواهيم نظارت وكنترل دقيق نسبت به توليدات و عرضه البسه داشته و همچنين كنترل اساسي در جهت ورود اجناس وارداتي بعمل آورند.

6. امروزه شاهديم در سردرب بسياري از مراكز و ادارات توصيه هايي در خصوص رعايت شئونات اسلامي و رعايت حجاب و عفاف نصب گرديده است ليكن مشاهده مي گردد مسئولين دولتي نسبت به حضور مراجعين بد حجاب هيچ گونه اقدام اساسي انجام نداده و بي تفاوت بوده اند لذا از آنان مي خواهيم نسبت به اين موضوع احساس مسئوليت نموده و از اختلاط خواهران و برادران در محيط هاي اداري جلوگيري نمايند.

7. يكي از مواردي كه جامعه امروز بشريت به آن نيازمند است برنامه ريزي براي توانمندسازي مادران جهت تربيت فرزندان معتقد به حفظ عفاف و حجاب است ، لازم است دستگاههاي فرهنگي به ويژه صدا و سيما به شيوه هاي مختلف و جذاب متناسب با شرايط امروزين جامعه اسلامي را نسبت به موضوع عفاف و حجاب آگاه ساخته و فرهنگ فاطمي را به مرور در زندگي مردم ، ساري و جاري نمايند.

8. از وزارت كشور درخواست مي كنيم با احياي فرهنگ اسلامي و اصلاح باورهاي عمومي نسبت به ابداع فرم لباس خاص اداري اسلامي در ادارات دولتي اقدام نموده و بر اجراي اين موضوع نظارت جدي و اثر بخش را بعمل آورند.

9. از مسئولين اجرايي كشور در وزارت بهداشت و درمان مي خواهيم نسبت به اجراي طرح انطباق در مراكز درماني كه خواسته اكثريت زنان جامعه اسلامي ايران مي باشند اقدام عملي و اساسي بعمل آوردند.

10. ما انتظار داريم نيروي انتظامي با اجراي طرح هاي بازدارنده و اثر گذار و ايجاد زمينه هاي امن براي حضور بانوان در اجتماع اقدام نموده و اين امر مهم را كاملا نظارت و كنترل نمايند و بستر مناسب را جهت تثيبت ارزش ها فراهم آورد.

در پايان لازم مي دانيم به دختران و زناني كه ناآگاهانه در ترويج بي حجابي قدمي برمي دارند طبق كلام مقام معظم رهبري ( مدظله العالي ) توصيه كنيم : اي كساني كه هيچ عنادي با انقلاب اسلامي نداريد ،‌ اما بي توجهي ها موجب آن مي شود كه وظايف انقلابي را آنچنان مراعات نكنيد ، فضاي ادارات دولتي ، فضاي جامعه انقلابي را فضاي عفاف عمومي قرار بدهيد. كاري كنيد كه باپوشش شما ، با بي اعتنايي شما به زيورها ، آرايش ها ، مدها ، لباسهاي رنگارنگ ، دشمن يكبار ديگر احساس كند زن مسلمان ايراني تسخير ناپذير است .

ستاد مردمي بزرگداشت هفته عفاف و حجاب

 


نام:
ایمیل:
* نظر: