جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۵۷:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
تداوم انتقادات کوبنده امام جمعه شیراز از مسؤولان کم‌کار فارس
امام‌جمعه شیراز با تداوم انتقادات کوبنده از مسؤولان کم‌کار استان فارس گفت: مسؤولان گاهی از اداره خود بیرون آمده و به نقاط محروم سر بزنند. نگران میز و صندلی خود هم نباشید، تا زمان برگشت از جایشان تکان نخواهد خورد!

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس به نقل از خبرگزاری فارس؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار جمعی از مسؤولان قضایی استان با وی در محل دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه با تداوم انتقادات کوبنده خود از مسؤولان کم‌کار استان فارس، اظهار داشت: مسؤولان گاهی از اداره بیرون آمده و به نقاط محروم سر بزنند و نگران میز و صندلی خود هم نباشند؛ تا زمان برگشت‌شان، این میز و صندلی از جایش تکان نخواهد خورد!

 

 

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل مناطق محروم و مردم شهر شیراز انگیزه‌ای ندیده‌ام، تصریح کرد: سؤال من از مسؤولان این است که اگر این مشکلات برای خانواده خودشان اتفاق بیفتد، چه عکس‌العملی خواهند داشت؟ که متأسفانه باید بگویم مشکلاتی را که با ایشان مطرح کردم هیچ‌کدامشان را دردمند و ناراحت نکرد و انگیزه‌ای در آن‌ها برای حل مشکلات مردم ندیدم.

 

 

آیت الله ایمانی افزود: مقام معظم رهبری در جلسات طولانی با مسؤولان درباره آسیب‌های اجتماعی هشدار داده و توقع اقدامات سریع و به‌موقع از سوی مسؤولان دارند که متأسفانه آن‌ها بعد از ۶ ماه می‌آیند و گزارش می‌دهند، درحالی‌که مشکل‌ همچنان برجای نخست باقی است.

 

 

امام‌جمعه شیراز تکریم ارباب‌رجوع را در نظام اسلامی بسیار مهم برشمرد و گفت: مردم همه‌چیز انقلاب هستند و جمهوریت نیز قبل از اسلامیت مطرح‌شده، چراکه نظام ما به فرمایش رهبری، نظام مردم‌سالاری دینی است و مسؤولان باید بدانند که به این مردم باید احترام گذاشت و مشکلاتشان را حل کرد.

 

 

وی با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی در جامعه و تبعات وحشتناک آن نیز اظهار داشت: فضای گناه‌آلود، ایجاد گناه می‌کند و متأسفانه غبار گناه همه‌جا را فراگرفته است و مسؤولان با امکاناتی که در اختیار دارند باید مشکلات را به حداقل رسانده تا از این فضا رهایی پیدا کنیم.

 

 

آِت الله ایمانی ادامه داد: علت عمده آسیب‌های اجتماعی فقر و نداری و بیکاری است و محیط گناه‌آلود اطراف نیز، فرد را تشویق به فسق و گناه می‌کند.

 

 

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: مگر این گروه‌های تکفیری نیروهایشان را از کجا تأمین می‌کنند؟ خب معلوم است که به سراغ همین بیکارها و فقرا آمده و با شست‌وشوی مغزی آن‌ها، زمینه جرم و جنایت را فراهم می‌کنند.

 

 

خانواده زندانیان، در چنگال گرگ‌صفتان 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اولویت‌های اقدامات دستگاه قضایی در حل مشکلات کشور، رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان را نیز از جمله آن دانست و گفت: خانواده زندانیان که گناهی مرتکب نشده‌اند که باید در چنگال گرگ‌صفتان گرفتار شده و از آن‌ها سوءاستفاده شود.

 

 

آیت الله ایمانی افزود: متأسفانه خانواده زندانیان توسط افرادی فرصت‌طلب در معرض خطر هستند و مسؤولان قضایی باید زمینه حمایت مالی و امنیتی از این خانواده‌ها را فراهم کنند.

 

 

وی همچنین با اشاره به دستگاه قضا و صلابت آن اظهار داشت: قدرت دستگاه قضایی در صدور احکام برای افراد دارای تشخص در موارد ویژه است و آنجا معلوم می‌شود که آیا دستگاه قضایی از صلابت لازم برخوردار است یا نه؟ و این بر اساس عملکرد دستگاه قضایی ارزیابی خواهد شد.

 

 

آیت الله ایمانی همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قوه قضاییه از جهات مختلف نماد استقلال، عظمت، بزرگی، عزت و آبروی کشور است که با تلاش‌های افرادی مانند بهشتی به این مراتب رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: