جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۲۸:۰۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کارگروه هم اندیشی اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز با حضور کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز برگزار شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از روابط عمومی کانون کازروندر ابتدای جلسه مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین شهرستان کازرون اظهار داشت: در اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز با استفاده از ظرفیت و توان مهندسین بسیجی کشاورزی و ترویج در سطح روستاها در راستای تولید پایدار محصولات کشاورزی تلاش می کنیم.

مهندس شفیعی با بیان اینکه توسعه طرح بسیج همگام با کشاورز نه تنها راندمان تولید را بالا برده بلکه موجب آشنایی کشاورزان با علوم روز می شود، افزود: در صورتی که یافته های علمی و تجربیات کشاورزان نمونه، در اختیارکشاورزان قرار گیرد، در واقع راندمان تولید در سطح افزایش یافته و فاصله عملکردی جبران خواهد شد که بسیج برای کمک به دولت و دست یافتن به امنیت غذایی طرح بسیج همگام با کشاورز را اجرایی کرده است.

مسئول بسیج مهندسین شهرستان کازرون تحقق اقتصاد مقاومتی را در سایه تقویت بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: می توان با بهره گیری از الگوهای اسلامی و اقتصاد مقاومتی مشکلات حوزه کشاورزی را مرتفع کرد و به خود کفایی رسید و کشاورزی این قابلیت را دارد تا در پویایی توسعه پایدار یک کشور نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

مهندس شفیعی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ملي بسیج همگام با کشاورز در سال زراعی جدید با طرح های گندم، جو، دانه های روغنی کلزا، ذرت و مرکبات می خواهیم نسبت به بررسی مشکلات و انتقال دانش و علم روز کشاورزی به کشاورزان گام های مؤثری برداریم و به اهداف موردنظر برسیم.

وی به ارائه گزارش از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در شهرستان‏ کازرون پرداخت و افزود: خوشبختانه تاکنون اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز به موفقیت های خوبی رسیده است و نشان از اجرای صحیح این طرح است که هر چند با مشکلاتی هم مواجهه بوده است و با کار کارشناسانه این معضلات در آینده مرتفع می‏شود.

مهندس شفیعی تصریح کرد: در شهرستان کازرون کار آموزش ناظرین با موفقیت انجام شده و باتوجه به پایان کار برداشت مزارع، حضور ناظرین در مزارع باعث ایجاد رضایت کشاورزان شده است.

وی ابراز داشت: اميدواريم به فضل پروردگار و رهنمود هاي مقام معظم رهبري با توجه به سال اقتصاد مقاومتي ،تولید و اشتغال وكمك همه مسئولان اجرايي مشكلات اقتصادي ازجمله بخش كشاورزي برطرف شود.

در ادامه کارشناسان و مربیان طرح همگام نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: