کد خبر: ۱۰۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
در سالن غدیر سپاه اقلید صورت گرفت:
با تقدیر از زحمات رحمان قزل بیگلو، محمدرضا قربانی به عنوان فرمانده جدید بسیج دانشجویی اقلید معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید، از اقلید، آیین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید بسیج دانشجویی این شهرستان با حضور جانشین فرمانده سپاه، رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و دولتی، مسؤول حوزه علمیه اقلید، شورای حوزه مقاومت بسیج دانشجویی و... در سالن غدیر سپاه ناحیه اقلید برگزار شد.

طی این آیین با تقدیر از زحمات رحمان قزل بیگلو که از سال 1388 تاکنون در این عرصه خدمت می‌کرد، محمدرضا قربانی که پیش از این مسؤول فرهنگی سپاه اقلید بود به عنوان فرمانده جدید بسیج دانشجویی این شهرستان معرفی شد.

تبیین حقایق انقلاب مهم‌ترین وظیفه بسیج دانشجویی

جانشین فرمانده سپاه این شهرستان در ابتدای این آیین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به فرمایشات امام (ره) در مورد بسیج دانشجویی و یادآوری تعابیر و تعاریف متعدد ایشان در این زمینه از اهمیت و جایگاه بسیج دانشجویی سخن گفت.

مهدی صالحی با بیان اینکه بسیج دانشجویی یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است که جایگاه والایی دارد اظهار داشت: امروز مدیریت قوی و نگاه‌های آینده‌نگر امام خمینی (ره) در تشکیل نهادهایی چون بسیج بیش از پیش به اثبات می‌رسد، چراکه هر روز که از عمر انقلاب می‌گذرد بیشتر از گذشته به معجزه حضور بسیج در اقشار مختلف پی می‌بریم.

وی عنوان کرد: تلاش جهادی و خدمت خالصانه بسیجیان در حوزه‌های مختلف ازجمله عرصه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی، سازندگی و... بدون هیچ چشم‌داشت و توقعی قابل‌تقدیر است.

صالحی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از فضاهای مجازی، تبلیغات بیرون و... به دنبال منحرف کردن افکار عمومی نسبت به نظام، رهبری، نهادهای ارزشی چون سپاه و بسیج و... هستند، از بی‌انصافی‌هایی که در این زمینه طی چند وقت گذشته شده است ابراز تأسف کرد.

وی تبیین حقایق انقلاب را یکی از اصلی‌ترین وظایف بسیج دانشجویی خواند و با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها مراکز پرورش مدیران، اساتید، معلمان و... کشور هستند، تصریح کرد: جراید، سایت‌ها و مطبوعات با توجه به دیدگاه‌های سیاسی خود در انتشار مطالب فعالیت می‌کنند، اما بسیج دانشجویی باید در ترویج حقایق و تشخیص آن از مسائل غیرواقعی بکوشد.

جانشین فرمانده سپاه اقلید با اشاره به حرکت جهادی و تفکر انقلابی بسیج دانشجویی، جذب تمام دانشجویان و آشنایی و ارتقای آگاهی آن‌ها نسبت به انقلاب و تفکر واقعی بسیجی را امری لازم و ضروری خواند که باید به آن دقت کافی شود.

صالحی یادآور شد: بسیج دانشجویی نباید به دنبال جدا کردن افراد و جذب سلیقه‌های خاص باشد، بلکه باید تمام مجموعه دانشگاه‌ها را پوشش داده و زیر چتر خود آورد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز مشکلات اجتماعی، فرهنگی و... در حال افزایش است، با تأکید بر توجه جدی به پژوهش، دقت و ریشه‌یابی علمی مسائل در راستای کسب نتیجه مناسب و موفقیت، عنوان داشت: وظیفه سنگینی بر عهده مجموعه‌های دانشگاهی به ویژه بخش‌های فرهنگی قرار دارد که در راستای آن باید جهادی و انقلابی عمل کنند.

صالحی از تلاش‌های رحمان قزل بیگلو و موفقیت‌هایی که بسیج دانشجویی اقلید طی چند سال گذشته به دست آورده قدردانی کرد و با بیان اینکه باید از تجربه‌های موفق افراد در حوزه‌های مختلف استفاده کرد، همکاری و تعامل سازنده با محمدرضا قربانی به عنوان فرمانده جدید بسیج دانشجویی اقلید را خواستار شد.

تأکید بر جوان‌گرایی و بهره‌گیری از استعدادهای مختلف در بسیج دانشجویی

در ادامه فرمانده پیشین بسیج دانشجویی اقلید با اشاره فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: رسالت سنگینی بر عهده بسیج دانشجویی قرار دارد.

رحمان قزل بیگلو بیان داشت: بسیج دانشجویی در راستای تبیین و عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب بر اساس الگوهایی که با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل ترسیم‌شده، خدمت می‌کند.

قزل بیگلو ترویج انقلابی‌گری، تقویت اقشاری که دنبال نقش‌آفرینی هستند و کارسازی برای نظام را ازجمله اهداف بسیج دانشجویی عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد بسیج دانشجویی اقلید فرهنگی و علمی بوده است بیان داشت: جوان‌گرایی یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این مجموعه بود.

دانشگاه، محیط پرنشاط علمی و اخلاقی

در پایان نیز فرمانده جدید بسیج دانشجویی اقلید یاد شهدا را گرامی داشت و با بیان اینکه خدمت در سنگر علم و فرهنگ سعادتی بزرگ است، دانشجویان را جویندگان علم و فرهنگ و اخلاق خواند.


محمدرضا قربانی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان عنوان کرد: حضور فکری در مسائل کشور و در صورت نیاز حضور فیزیکی، دفاع سریع و بدون تقیه از نظام اسلامی، داشتن اطلاعات دقیق و صحیح و به‌روز بودن، قانع کردن دل‌ها، افزایش سطح آگاهی و بصیرت دینی و سیاسی، تداوم و توسعه اردوهای جهادی در مناطق محروم، توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت گفتمان اصلی انقلاب ازجمله عدالت، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی، تشکیل جبهه واحد ضدآمریکایی و ضد صهیونیستی در دانشگاه‌ها، پرهیز از اتهام غیرانقلابی به افراد، هم‌افزایی تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها و نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده کشور که از محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است را مسیر راه خود در بسیج دانشجویی اقلید قرار خواهیم داد.

وی همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری دانش را رکن اصلی دانشگاه خوانده و بهترین وظیفه دانشگاه را تربیت و تولید عالم و علم و جهت‌دهی مناسب به آن‌ها دانستند، لزوم مساعدت و تلاش دانشگاه‌ها در راستای تحقق این امور و همکاری با بسیج دانشجویی را خواستار شد.

قربانی در پایان تأکید کرد: دانشگاه محیط پرنشاط علمی و اخلاقی است که در راستای تعالی و رشد آن باید کوشید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: