شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۴۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
در هفته عفاف و حجاب :
سرهنگ پاسدار خسروانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) از مجموعه فعالیت ها و برنامه های هفته عفاف و حجاب در حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج شرق شیراز خبرداد.

به گزارش خبرنگار تنویر حوزه مقاومت بسیج قدس  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج احمدبن موسی (ع)  از مجموعه فعالیت ها و برنامه های هفته عفاف و حجاب در حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج شرق شیراز خبرداد

سرهنگ خسروانی  افزود: برنامه شاخص این هفته تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده در شهر شیراز،سومین حرم اهل بیت (ع) است که با حضور مردم مومن و انقلابی برگزارمیگردد.

این تجمع روز 21 تیرماه از ساعت 18 در مکان بلوار ارم شیراز با ایجاد ایستگاههای صلواتی ، غرفه ها و ایستگاههای مشاوره ،در مسیر راهپیمایی پیش بینی شده است.

در ادامه،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) در خصوص تشابه و تفاوت عفاف و حجاب، اظهار داشت: نقاط افتراق و اشتراک این دو موضوع زیاد است چرا که وقتی عفاف مطرح می‌شود یکی از معانی که در ذهن متبلور می‌شود، خویشتن‌داری است و بسیار گسترده‌تر از حجاب است. حجاب زیر مجموع و نماد عفت است و حیا و عفاف شامل حوزه‌های آقایان، نگاه، کلام، شنیدار، پوشش، اقتصاد، عدم انجام گناه و شرم از خدا و می‌شود که کلی‌تر از حجاب است.

حجاب امنیت فرد را تأمین می‌کند؛ بیشتر در حوزه اجتماعی تبلور پیدا می‌کند و نشانه فرهنگ و تشخص یک جامعه است. حجاب بیشتر امنیت اجتماعی است چرا که حریم خانواده‌ها را حفظ می‌کند و امنیت جوانان را بالا می‌برد حتی امنیت کار و سلامت آن را هم تأمین می‌کند.

  ایشان یادآوری حجاب در بعد بین المللی را لازم دانست و افزود: برای این کار باید موج ایجاد کرد که ایده‌های زیادی برای پیشبرد آن وجود دارد که یکی از آن ها معرفی البسه اقوام مختلف است. مثلا در ایران معرفی لباس‌های قوم بختیاری، خراسانی و که در عین پوشیدگی و تطبیق با محیط کاملا زیبا هستند، لازم است. با آشناسازی و عادی سازی این لباس‌ها می‌توانیم به سلیقه جوانان کنیم چراکه آن ها تنوع طلب هستند.
وی در ادامه به بیان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری مد ظله ‌العالی سخنی با این مضمون فرمودند؛ من هم موافق مد هستم اما نه مدی که بخواهد از بیرون با دستیاذی فرهنگی وارد کشور شود، بلکه موافق مدی هستم که بخواهد از درون بجوشد. در این راستا تولید‌کنندگان ما باید مدی در سطح بین المللی مطابق با فطرت انسان‌ها طراحی کنند.

سرهنگ خسروانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی خاصه سرداران و 15000 شهید ولایمتدار استان فارس عنوان کرد که در هر کدام از وصیتنامه های شهدای گرانقدر نگاه میشود کمتر شده است که از عفاف و حجاب و توصیه در این خصوص چیزی گفته نشده باشد. شهدای ما این نکته را به صورت یک مهم و لزوم در جامعه اسلامی و زمینه ساز رشد و ارتقای معنوی دانسته اند.

بی تفاوتی و کم رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر امروزه مستلزم و زمینه ساز بی حجابی شده است که عملا و بدونه هیچ واهمه ای عفت و حیا را زیر سوال می برند ، اگر تذکر به حجاب با لحن محبت آمیزی تکرار و مراتب امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود این خود پاسداری به حق از خون شهداست.

سرهنگ خسروانی ادامه داد :در جامعه اسلامی که ما امام و رهبرخودرا در کنارمان داریم و از برکات قرآن و احادیث که راه گشای درست زندگی ماهستند بهره مند هستیم جایگاهی برای بی حرمتی به حجاب و عفاف و امربه معروف و نهی از منکر نمی ماند .

و ی در پایان از کلیه دلسوزان انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) در جهت  برگزاری با شکوه  و معنا دار  روز عفاف  و حجاب دعوت نمود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: